Lasy Państwowe, Nadleśnictwo Grodzisk z siedzibą w Lasówkach
"GOSPODARKA ŁOWIECKA I OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA LASÓW W NADLEŚNICTWIE GRODZISK W ROKU 2018"
Ogłoszenie o zamówieniu - Usługi
Ogłoszenie nr 517247-N-2018 z dnia 2018-02-12 r
Zamieszczanie ogłoszenia Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej Nie
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych Nie
Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających Nie
Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktówPostępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej Nie
przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych
Informacje dodatkowe
NAZWA I ADRES:
Zamawiający Lasy Państwowe, Nadleśnictwo Grodzisk z siedzibą w Lasówkach
Regon 63001293000000
ulica
Numer domu
Numer mieszkania
Kod pocztowy 62065
Miejscowość Grodzisk Wielkopolski
Województwo wielkopolskie
Państwo Polska
Numer telefonu 614 445 301
e-mail grodzisk@poznan.lasy.gov.pl
Fax
Adres strony internetowej (URL) www.grodzisk.poznan.lasy.gov.pl
Adres profilu nabywcy
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny (proszę określić):
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej(który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem(URL)
Tak
www.grodzisk.poznan.lasy.gov.pl
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.grodzisk.poznan.lasy.gov.pl
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać
Elektronicznie
Nie
Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób
Nie
Inny sposób
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób
Tak
Inny sposób
operator pocztowy, osobis?cie lub za pos?rednictwem posłan?ca
Adres
język polski
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem (URL)
SEKCJA II PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego
"GOSPODARKA ŁOWIECKA I OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA LASÓW W NADLEŚNICTWIE GRODZISK W ROKU 2018"
Numer referencyjny
NN2.270.3.2018
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia
Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części
Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do
wszystkich części
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części
Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ), a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pozostałych gospodarki leśnej, obejmujących gospodarkę łowiecką, ochronę przeciwpożarową lasów, usługi sprzątania parkingów, obiektów turystycznych i terenu wokół plaży. Przedmiot zamówienia został szczegółowo określony w Opisie Przedmiotu Zamówienia załącznik nr 1a-1b do SIWZ, oraz w warunkach Projektu Umowy załącznik nr 8a-8b do SIWZ. Przedmiot zamówienia został podzielony na 3 części zwane dalej "zadaniami": - Zadanie nr 1 - Gospodarka łowiecka obejmuje swoim zakresem m.in. organizację polowań, utrzymanie urządzeń łowieckich, uprawę poletek łowieckich, dokarmianie zwierzyny, zabezpieczenie upraw rolnych przed szkodami od zwierzyny - szczegółowo określony w załączniku nr 1a SIWZ, - Zadanie nr 2 - Ochrona przeciwpożarowa lasów obejmuje swoim zakresem m.in. pełnienie dyżurów na dostrzegalni p-poż. oraz pełnienie dyżurów p.poż w punkcie Alarmowo - Dyspozycyjnym Nadleśnictwa Grodzisk w Lasówkach - szczegółowo określony w załączniku nr 1b do SIWZ, 4. Zamawiający zgodnie z art 29 ust. 3a ustawy wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r - Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r., poz. 1502, ze zm.). 4.1. Wymagania w zakresie zatrudnienia: a) Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności uprawy poletek łowieckich, b) Okres wymaganego zatrudnienia czas realizacji przedmiotu zamówienia, 4.2. Sposób dokumentowania zatrudnienia a) wykaz pracowników zatrudnionych przy realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę, który Wykonawca będzie zobowiązany dostarczyć w dniu zawarcia umowy, na podstawie dokonanego przez Zamawiającego wyboru oferty Wykonawcy w przedmiotowym postępowaniu, b) oświadczenie osób, o których mowa w ust. 4.1. pkt a), że są zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r - Kodeks pracy, przez cały okres realizacji zmówienia przedstawiane przez Wykonawcę w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy na podstawie dokonanego przez Zamawiającego wyboru oferty Wykonawcy w przedmiotowym postępowaniu. 4.3. Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art 29 ust. 3a ustawy Pzp: Zamawiający na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia będzie uprawniony do kontroli oraz żądania od Wykonawcy lub podwykonawcy przedstawienia dowodów zatrudnienia osób, o których mowa w ust. 5.2 pkt a) na podstawie umów o pracę, zgodnie z wymaganiami określonymi w ust. 5.1. Wykonawca na każde pisemne wezwanie Zamawiającego zobowiązany będzie do przedstawienia w terminie przez niego wskazanym dowodów zatrudnienia ww. osób, w szczególności zanonimizowanych kopii umów o pracę lub zanonimizowanego potwierdzenia odprowadzenia składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne osób zatrudnionych na umowę o pracę. Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r poz. 922) tj w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 4.4. Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia: Nieprzedstawienie przez Wykonawcę dokumentów o których mowa w ust. 4.2 lub 4.3 będzie równoznaczne z niespełnieniem przez wykonawcę wymagań w zakresie zatrudnienia. a) w przypadku nie przedstawienia w terminie dokumentów, o których mowa w ust. 4.2 pkt b) lub ust. 4.3 Wykonawca każdorazowo zapłaci Zamawiającemu karę w wysokości 1.000 zł, b) w przypadku nie przedstawienia po wezwaniu przez Zamawiającego oświadczenia, o którym mowa w ust. 4.2 pkt b) lub po dwukrotnym wezwaniu Wykonawcy przez Zamawiającego do złożenia dowodów, o których mowa w ust. 4.3, Zamawiający może od umowy odstąpić i naliczyć karę umowną w wysokości 10 % całkowitego wynagrodzenia brutto określonego w umowie zawartej na podstawie dokonanego przez Zamawiającego wyboru oferty Wykonawcy w przedmiotowym postępowaniu.4.5. W przypadku rozwiązania stosunku o pracę przed upływem okresu określonego w ust. 4.1. pkt b) Wykonawca zobowiązany będzie do zatrudnienia innej osoby, z zachowaniem wszystkich wymagań określonych w pkt 4. 5. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 6. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych na wybrane Zadania w odniesieniu do jednej lub więcej części zamówienia w rozumieniu art 2 pkt 6 Ustawy Pzp. 7. Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej. 8. Zamawiający nie przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art 67 ust. 1 pkt 6 PZP. 9. Zamawiający jest uprawniony zlecić Wykonawcy dodatkowy zakres rzeczowy obejmujący czynności analogiczne, jak opisane w opisie przedmiotu zamówienia (dalej "Opcja"). Przedmiotem Opcji mogą być wszystkie lub niektóre z czynności opisanych w opisie przedmiotu zamówienia. Zamawiający nie jest zobowiązany do zlecenia prac objętych przedmiotem Opcji, a Wykonawcy nie służy roszczenie o ich zlecenie. Prace będące przedmiotem Opcji mogą zostać zlecone na wartość do 20 % wartości przedmiotu zamówienia określonej zgodnie wzorem umowy stanowiącej odpowiednio załącznik nr 8a lub 8b do SIWZ.
II.5) Główny kod CPV
75251120-7
Dodatkowe kody CPV
Kod CPV75251120-777110000-477310000-6
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia) Wartość bez VAT
Waluta
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7 Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art 67 ust. 1 pkt 6 lub w art 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów w miesiącach
lub dniach
lub data rozpoczęcia
lub zakończenia
2018-12-31
II.9) Informacje dodatkowe
Wymagany termin wykonania zamówienia Zadanie nr 1 od dnia zawarcia umowy do 31.12.2018 r. Zadanie nr 2 od dnia zawarcia umowy do 31.12.2018 r.
SEKCJA III INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w tym zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków
2.2.1. Warunek ten w zakresie: a)dla Zadania 1, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że należycie wykonał, a przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje (przy czym w tym przypadku będzie liczona wartość wykonanej części przedmiotu umowy) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną lub kilka usług (przez usługę rozumie się wykonywanie prac na podstawie 1 umowy) z zakresu gospodarki łowieckiej (tj obejmującej swoim zakresem obsługę polowań, uprawę poletek łowieckich, dokarmianie zwierzyny), o wartości przekraczającej lub równej 40.000,00 zł brutto. b)dla Zadania 2, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że należycie wykonał, a przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje (przy czym w tym przypadku będzie liczona wartość wykonanej części przedmiotu umowy) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 1 usługę z zakresu ochrony przeciwpożarowej w ramach jednej umowy, o wartości przekraczającej lub równej 25 000,00 zł brutto. 2.2.2. Warunek ten w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia: a)dla zadania 1, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 1 osobą posiadającą prawo jazdy kat. C lub D zgodnie z ustawa? Prawo o ruchu drogowym (tekst jedn. Dz. U. z 2012 r., Nr 1137 ze zm.), która zostanie skierowana do realizacji niniejszego zamówienia. b)dla zadania 2, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 2 osobami, które posiadają zdolność do pracy na wysokości (wymagane badania lekarskie), które zostaną skierowane do realizacji niniejszego zamówienia. 2.2.3. Warunek ten w zakresie potencjału technicznego: a)dla zadania 1 - zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej . 1. Ciągnik rolniczy 2 szt 2. Przyczepa do ciągnika rolniczego 2 szt 3. Pług 1 szt. 4. Siewnik zbożowy 1 szt. 5. Agregat uprawowy 1 szt. 6. ładowacz czołowy 1 szt. 7. siewnik do nawozów 1 szt. 8. kosiarka talerzowa 1 szt 9. kosa spalinowa 1 szt 10. Przyczepa (co najmniej 15 osobowa) do przewozu myśliwych i nagonki 2 szt 11. Bus (co najmniej 6 osobowy) do przewozu nagonki i psów 2 szt. 12. Samochód terenowy 1 szt. b)dla zadania 2 - Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w tym zakresie.
Tak
Informacje dodatkowe
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak
Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia
Tak (podstawa wykluczenia określona w art 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W art 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP
1.zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 2.zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 3.odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp; 7. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa: 7.1. w ust. 6 pkt 4 - 6 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości 7.2. Dokumenty, o których mowa w ust. 7.1 pkt b), powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w ust. 7.1 pkt a), powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu. 7.3. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 7, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Postanowienie ust. 7.2. stosuje się odpowiednio.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W art 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
1. wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie - załącznik nr 4 do SIWZ, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane lub są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy; w przypadku usług nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 2. wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - Załącznik nr 5 do SIWZ; 3. wykazu narzędzi i urządzeń, dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia - Załącznik nr 6 do SIWZ (dotyczy wyłącznie zadania nr 1);
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W art 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
7. Oferta musi zawierać: a) formularz oferty (załącznik nr 2 do SIWZ) b) kosztorys ofertowy (załącznik nr 2a i/lub 2b do SIWZ) c) oświadczenia (załącznik nr 3a i 3b do SIWZ), d) pełnomocnictwo - w przypadku podpisania oferty przez pełnomocnika, oraz w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. e) Jeżeli wykonawca w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, zamierza polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji ekonomicznej lub finansowej dołącza do oferty zobowiązanie tego podmiotu. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 7 do SIWZ.
SEKCJA IV PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium
1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium: - dla zadania 1 - w wysokości 3.000,00 zł - dla Zadania 2 - w wysokości 2.300,00 zł 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych,5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia9 listopada 2000r o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r., poz. 359). 3. Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku Bank Zachodni WBK S.A. PL 12 1090 1434 0000 0001 0425 1587 z dopiskiem wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu na "GOSPODARKA ŁOWIECKA I OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA LASÓW W NADLEŚNICTWIE GRODZISK W ROKU 2018 - Zadanie nr______." 4. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie wpłyną z tego tytułu środki na podany wyżej rachunek Zamawiającego. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz może być załączone do oferty lub złożone przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego (Sekretariat). Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 5. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1)nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem - określenie przedmiotu zamówienia 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4)zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na każde pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art 46 ust. 4a ustawy Pzp oraz art 46 ust. 5 ustawy Pzp .
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych
Nie
Informacje dodatkowe
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne) Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Umowa ramowa będzie zawarta
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej
Informacje dodatkowe
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów
Informacje dodatkowe
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień)
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania
Czas trwania
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert
IV.2.2) Kryteria
KryteriumZnaczenieCena brutto60,00Czas reakcji40,00
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów)
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody
Wstępny harmonogram postępowania
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań
Należy podać informacje na temat etapów dialogu
Informacje dodatkowe
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia
Informacje dodatkowe
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania
Czas trwania
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej
Data
godzina
Termin otwarcia licytacji elektronicznej
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy
Informacje dodatkowe
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy
Nie
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy)
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
2018-02-26
godzina
08:00
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Wskazać powody
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
IV.6.3) Termin związania ofertą
okres w dniach
30
(od ostatecznego terminu składania ofert) IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu(EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia
Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
Część nr 2Nazwa Ochrona przeciwpożarowa lasów
W przypadku zainteresowania daną ofertą przetargową zalecany jest zawsze bezpośredni kontakt z Zamawiającym.
Zapoznaj się z aktualnymi przetargami na usługi
zamów usługę dostarczania na Twojego maila informacji o aktualnych przetargach i informacji o udzielonych zamówieniach na podstawie wskazanych przez Ciebie słów kluczowych