Gmina Sulejów
Przebudowa infrastruktury Ujęcia Wody ,,Barbara” w Sulejowie – instalacje automatyki – Etap I
Data utworzenia: 2019-12-30T08:52:19.747
Data publikacji: 2019-12-30T08:58:19.48
Nazwa zamawiającego: Gmina Sulejów
Ulica: ul. Konecka
Numer domu: 42
Numer mieszkania:
REGON: 59064832700000
Miejscowość: Sulejów
Kod pocztowy: 97-330
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Telefon: 446 102 500
Fax: 446 162 551
E-mail: zamowienia@sulejow.pl
Biuletyn: 510282106-N-2019
Pozycja: 510282106-N-2019
Strona WWW: www.bip.sulejow.pl
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia: 629651-N-2019
Zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: 540273486-N-2019
Rodzaj zamawiającego inny(?):
Nazwa nadana zamówieniu: Przebudowa infrastruktury Ujęcia Wody ,,Barbara” w Sulejowie – instalacje automatyki – Etap I
Numer referencyjny: IZOŚ.ZP.271.39.2019
Rodzaj zamówienia:
Określenie przedmiotu: 1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa infrastruktury Ujęcia Wody ,,Barbara” w Sulejowie – instalacje automatyki – Etap I w ramach zadania inwestycyjnego ujętego w WPF pn: „Przebudowa infrastruktury Ujęcia Wody ,,Barbara” w Sulejowie”. 2. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane (Etap I zadania) polegające na przebudowie instalacji zasilającej urządzenia, układy sterownicze, pomiarowe, instalacje elektryczne dla projektu pn.: „Przebudowa infrastruktury Ujęcia Wody „Barbara” w Sulejowie – instalacje automatyki” – Etap I, które swoim zakresem obejmują: - linie kablowe NN • kable zasilające pomp głębinowych (ekranowane); - układy zasilająco – sterujące • RZS2 - główna rozdzielnia zasilająco – sterująca ujęć głębinowych; - linie i aparatura pomiarowa (pompownia APS): • pomiar i rejestracja przepływu wody – przepływomierz elektromagnetyczny DN200; • pomiar ciśnienia wody – (x2) - linie i aparatura pomiarowa (ujęcia głębinowe): • pomiar i rejestracja przepływu wody – wodomierze z nakładką impulsową – (x3); • pomiar ciśnienia wody – (x3) • pomiar poziomu wody w studniach głębinowych (x3) - instalacje w obiektach • instalacja siły (adaptacja) • instalacja alarmowa • instalacja połączeń wyrównawczych - inne • montaż koryt kablowych, rurek instalacyjnych • układanie przewodów elektrycznych • pomiary elektryczne • instalacja alarmowa oraz wszelkie czynności formalnoprawne związane z realizacją przedmiotu umowy. 3. Szczegółowy zakres prac został opisany w projekcie budowlanym. 4. Wykonawca po zakończeniu inwestycji zobowiązany będzie przedstawić Zamawiającemu: • kosztorys powykonawczy – uproszczony; • certyfikaty, atesty, aprobaty techniczne materiałów; • oryginał wewnętrznego dziennika budowy z potwierdzeniem inspektora nadzoru i kierownika budowy o zakończeniu robót; • komplet kart gwarancyjnych na dostarczone i wbudowane materiały; • oświadczenie kierownika budowy, inspektora nadzoru o wykonaniu przedmiotu zamówienia zgodnie z dokumentacją projektową, przepisami i obowiązującymi normami; • inwentaryzację geodezyjną powykonawczą wraz z podanym obmiarem (obmiar geodezyjny wykonany na koszt Wykonawcy); • skuteczne zgłoszenie do PINB o zakończeniu robót budowlanych. 5. Wykonawca robót zorganizuje w terminie do dnia 25.06.2020 r. szkolenie dla pracowników wskazanych przez Zamawiającego w zakresie eksploatacji obiektu w ilości 8 godzin. Szkolenia należy przeprowadzić w oparciu o przygotowane przez Wykonawcę Instrukcje obsługi i eksploatacji: obiektu, instalacji i urządzeń związanych z obiektem, w terminie ustalonym z zamawiającym. W trakcie szkolenia należy omówić także zagadnienia dotyczące zakresu niezbędnych prac związanych z bieżącą obsługą techniczną oraz okresowymi przeglądami technicznymi z uwzględnieniem wymagań producentów urządzeń i systemów zamontowanych w budynku. 6. W dokumentacji wskazano przykładowe produkty z podaniem nazwy, symbolu i producenta, przeznaczonych do zastosowania w ramach prac wykonawczych. W dokumentacji projektowej zamieszczono dane ww. produktów oraz dane techniczne i opisy technologii. Produkty te stanowią przykłady elementów i urządzeń, jakie mogą być użyte przez wykonawców w ramach robót. Znaki firmowe producentów oraz nazwy i symbole poszczególnych produktów zostały w dokumentacji podane jedynie w celu jak najdokładniejszego określenia ich charakterystyki. Oznacza to, że wykonawca nie jest zobowiązany do zastosowania tych konkretnych, podanych w dokumentacji projektowo-kosztorysowej produktów i może stosować inne, jednakże wyłącznie pod warunkiem ich całkowitej zgodności z produktami podanymi w dokumentacji pod względem: • gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj oraz liczba elementów składowych), • charakteru użytkowego (tożsamość funkcji), • charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiału), • parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, charakterystyki liniowe, konstrukcja), • parametrów bezpieczeństwa użytkowania. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Wszystkie produkty zastosowane przez wykonawcę muszą posiadać niezbędne, wymagane przez prawo deklaracje zgodności i jakości z normami dotyczącymi określonej grupy produktów. Wszelkie zmiany i odstępstwa od zatwierdzonej dokumentacji technicznej nie mogą powodować obniżenia założonych parametrów pracy, a w szczególności wielkości i parametrów wydajności oraz nie mogą powodować obniżenia właściwości funkcjonalnych i użytkowych instalacji. Zamiana materiałów i elementów określonych w dokumentacji technicznej na inne, nie może powodować zmniejszenia trwałości eksploatacyjnej. 7. Przedmiot zamówienia należy wykonać na podstawie opisu przedmiotu zamówienia, projektu budowlanego, przedmiaru robót, STWiORB, Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz zgodnie z zapisami zawartymi we wzorze umowy. 8. Podstawą do wyceny robót budowlanych jest projekt budowlany, natomiast pozostałe dokumenty są dokumentami pomocniczymi i uzupełniającymi projekt. UWAGI: ? materiały z rozbiórki nadające się do ponownego wykorzystania Wykonawca przygotuje (zdemontuje, posegreguje) i przewiezie w miejsce wskazane przez Zamawiającego. Pozostałe materiały z rozbiórki nie nadające się do ponownego wbudowania, nadmiar gruntu, gruz Wykonawca zagospodaruje we własnym zakresie, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 9. Zaleca się, aby składający ofertę dokonał oględzin terenu budowy (wizji lokalnej) i dokonał własnego przedmiaru robót w celu uniknięcia rozbieżności. Niedoszacowanie robót przez Wykonawcę nie będzie podstawą do roszczeń o zwiększenie wartości robót. Wycena oferty winna uwzględniać wszystkie koszty i czynności niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującym prawem i normami. Termin wizji lokalnej i szczegóły techniczne jej przeprowadzenia wymagają uzgodnienia z Zamawiającym. Koszty dokonania wizji lokalnej terenu budowy poniesie Wykonawca. Dokonanie wizji lokalnej nie jest warunkiem koniecznym do złożenia Oferty w niniejszym postępowaniu. 10. Termin płatności faktury wynosi 30 dni od daty doręczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury. 11. Okres gwarancji wynosi minimum 36 miesięcy. Zamawiający informuje, że okres gwarancji stanowi także jedno z kryteriów oceny ofert. 12. Okres rękojmi wynosi 60 miesięcy. 13. Wybrany Wykonawca zobowiązany jest zawrzeć na własny koszt, na czas obowiązywania umowy o zamówienie publiczne, umowę lub umowy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej (OC) z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej, obejmujące swym zakresem co najmniej szkody poniesione przez osoby trzecie w wyniku śmierci, uszkodzenia ciała, rozstroju zdrowia (szkoda osobowa) lub w wyniku utraty, zniszczenia lub uszkodzenia mienia własnego lub osób trzecich, a także szkody spowodowane błędami (szkoda rzeczowa), powstałe w związku z wykonywaniem robót budowlanych i innych prac objętych przedmiotem umowy o zamówienie publiczne, na kwotę ubezpieczenia brutto co najmniej 150.000,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100). Wykonawca przedłoży Zamawiającemu dokumenty potwierdzające zawarcie umowy ubezpieczenia w dniu zawarcia umowy. Wykonawca jest zobowiązany do terminowego opłacania składek z tytułu ubezpieczenia przez cały okres obowiązywania umowy i nie jest uprawniony do dokonywania zmian warunków ubezpieczenia bez uprzedniej zgody zamawiającego wyrażonej w formie pisemnej. Szczegółowe warunki dotyczące ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej zawarto we wzorze umowy (załącznik nr 6 do SIWZ). 14. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy: - prace fizyczne obejmujące montaż instalacji automatyki i elektryki 1) Sposób dokumentowania zatrudnienia osób oraz uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp: dane osób (imię i nazwisko, rodzaj umowy oraz stanowisko pracy) wykonujących czynności wskazane w lit. a zostaną ujęte w formie wykazu (oświadczenia) zawierającego także dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie oraz datę złożenia oświadczenia i przekazane Zamawiającemu w terminie co najmniej 3 dni roboczych przed przystąpieniem do czynności określonych w pkt 1. 2) Obowiązek dokumentowania zatrudnienia na umowę o pracę dotyczy Wykonawcy, Podwykonawców. 3) W przypadku zmiany osób, o których mowa w pkt 1, Wykonawca jest zobowiązany do zmiany oświadczenia, o którym mowa w pkt 2, w terminie 5 dni od zaistnienia zmiany. Zmiana oświadczenia następuje poprzez złożenie przez Wykonawcę nowego oświadczenia zawierającego aktualne dane dot. osób, o których mowa w zdaniu powyżej. Zmiana oświadczenia nie będzie wymagała zawarcia aneksu do umowy. 4) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 5) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w niniejszym ustępie czynności w trakcie realizacji zamówienia: • oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę, zakres obowiązków powinny być możliwe do zidentyfikowania; 6) Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy (załącznik nr 6 do SIWZ). Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. 7) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 15. Podwykonawstwo Wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, których niespełnienie spowoduje zgłoszenie przez Zamawiającego odpowiednio zastrzeżeń lub sprzeciwu, określone przez Zamawiającego: 1) zakres robót budowlanych, dostaw lub usług powierzonych podwykonawcy, 2) kwotę wynagrodzenia, która nie może być wyższa niż wartość tego zakresu robót wynikająca z oferty Wykonawcy, 3) termin wykonania zakresu przedmiotu zamówienia powierzonego podwykonawcy, 4) warunki płatności: a) zapłata wynagrodzenia za wykonanie zakresu robót nastąpi po ich odbiorze, b) termin zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy nie może być dłuższy niż 30 dni od dnia doręczenia Wykonawcy, podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy faktury, potwierdzającej wykonanie zleconej podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy roboty budowlanej, dostawy lub usługi 5) postanowienia dotyczące wysokości kar umownych. Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia na roboty budowlane przedkłada Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia, z wyłączeniem umów o podwykonawstwo o wartości mniejszej niż 0,5% wartości umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz umów o podwykonawstwo, których przedmiot został wskazany przez Zamawiającego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, jako niepodlegający niniejszemu obowiązkowi. Wyłączenie, o którym mowa w zdaniu pierwszym, nie dotyczy umów o podwykonawstwo o wartości większej niż 50.000 zł. Pozostałe wymagania i sposób postępowania w przypadku powierzenia wykonania części przedmiotu zamówienia podwykonawcom zawarty został we wzorze umowy (zał. nr 6) załączonym do niniejszej SIWZ. Zgodnie z SIWZ
CPN główny przedmiot: 45252120-5
Zamów usługę dostarczania aktualnych przetargów i informacji o udzielonych zamówieniach