Dzisiaj jest: 28.11.2021, imieniny: Jakuba, Stefana, Romy

Postomino Dostawa sprzętu komputerowego w ramach zadań inwestycyjnych

Gmina Postomino

Przetarg Dostawa sprzętu komputerowego w ramach zadań inwestycyjnych pn: Budowa stołowki przedszkola i żłobka w Szkole Podstawowej w Jarosławcu oraz żłobek dla Gminy Postomino

Najważniejsze Informacje

Przedmiot Zamówienia

Tryb Zamówienia

Rodzaj Ogłoszenia

Termin Składania

Nr Ogłoszenia

Ogłoszenie o Zamówieniu

2020-07-07

Ogłoszenie nr 568552-N-2020 z dnia 2020-07-30 r.

Zamawiający

Zamawiający

Województwo

Miasto

Ulica

Nr telefonu

Adres e-mail

Gmina Postomino

76-113 Postomino

Postomino 30

0-59 810 85 93

zp@postomino.pl

Szczegóły

Ogłoszenie nr 568552-N-2020 z dnia 2020-07-30 r.

Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

Nazwa projektu lub programu: Na realizację w/w zadania Gmina Postomino otrzymała dofinansowanie: 1) ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej VI Rynek Pracy, Działanie 6.6 Programy zapewnienia i zwiększenia dostępu do opieki nad dziećmi w wieku do lat 3, Projekt "Żłobek dla Gminy Postomino!" nr wniosku RPZP.06.06.00-32-K020/19, 2) ze środków finansowych Funduszu Pracy w ramach Resortowego programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 "Maluch +" realizowanym w roku 2020.

O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych: Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %):


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający: Nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania: Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających: Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: Nie

przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:

Informacje dodatkowe:


NAZWA I ADRES

Zamawiający: Gmina Postomino

Regon: 77097989000000

ulica: Postomino

Numer domu: 30

Numer mieszkania:

Kod pocztowy: 76-113

Miejscowość: Postomino

Województwo: zachodniopomorskie

Państwo: Polska

Numer telefonu: 0-59 810 85 93

e-mail: zp@postomino.pl

Fax: 0-59 810 85 84

Adres strony internetowej (URL): www.postomino.pl

Adres profilu nabywcy:

Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne:


RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO

Administracja samorządowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA(jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej(który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):

I.4) KOMUNIKACJA

Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem(URL):

Nie

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia:

Tak

www.postomino.bip.net.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem:

Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać

Elektronicznie

Nie

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:

Nie

Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:

Tak

Inny sposób:

Ofertę składa się w formie pisemnej.

Adres:

Urząd Gminy Postomino, Postomino 30, 76-113 Postomino, pokój nr 19 - sekretariat

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

Nie

Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)


SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego

Dostawa sprzętu komputerowego w ramach zadań inwestycyjnych pn.: Budowa stołowki, przedszkola i żłobka w Szkole Podstawowej w Jarosławcu oraz żłobek dla Gminy Postomino

Numer referencyjny:

ZP.271.33.2020.SS

Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie

II.2) Rodzaj zamówienia

Dostawy

II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych

Zamówienie podzielone jest na części:

Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:

II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ), a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa sprzętu komputerowego do budynku (części żłobkowej) przy Szkole Podstawowej w miejscowości Jarosławiec w ramach realizacji zadań inwestycyjnych pn. "Budowa stołówki, przedszkola i żłobka w Szkole Podstawowej w Jarosławcu" oraz pn. "Żłobek dla Gminy Postomino". Przedmiot zamówienia obejmuje zakup i dostawę do budynku Szkoły Podstawowej w Jarosławcu. 3.2. Na realizację w/w zadania Gmina Postomino otrzymała dofinansowanie: 1) ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej VI Rynek Pracy, Działanie 6.6 Programy zapewnienia i zwiększenia dostępu do opieki nad dziećmi w wieku do lat 3, Projekt "Żłobek dla Gminy Postomino!" nr wniosku RPZP.06.06.00-32-K020/19, 2) ze środków finansowych Funduszu Pracy w ramach Resortowego programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 "Maluch +" realizowanym w roku 2020. 3.3. Dostawy realizowane będą do budynku Szkoły Podstawowej w Jarosławcu, ul. Bałtycka 65B, 76-107 Jarosławiec. 3.4. Każdy Wykonawca biorący udział w postępowaniu zobowiązany jest do złożenia wraz z ofertą wydruku ze strony internetowej, potwierdzającego, że oferowany w komputerach procesor w teście wydajności PassMark - CPU Mark osiąga wynik co najmniej 6100 punktów - wg wyników na stronie http://www.cpubenchmark.net/. W/w wydruk ma być wykonany w dniach od wszczęcia postępowania, tj. od 30 lipca do dnia złożenia oferty. 3.5. W ramach otrzymanego dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej VI Rynek Pracy, Działanie 6.6 Programy zapewnienia i zwiększenia dostępu do opieki nad dziećmi w wieku do lat 3, Projekt "Żłobek dla Gminy Postomino!" nr RPZP.06.06.00-32-K020/19 realizowane jest zamówienie na następujące artykuły: l.p. Przedmiot zamówienia, zdęcie poglądowe ilość 1 laptop z oprogramowaniem 1/ Komputer przenośny typu notebook 1. Zastosowanie biznesowe 2. Rozmiar ekranu 15,6" o rozdzielczości FullHD (1920 x 1080 px), powłoka matrycy matowa Procesor klasy x86. Procesor musi osiągać w teście wydajności PassMark - CPU Mark wynik co najmniej 6100 punktów wg wyników opublikowanych na stronie http://www.cpubenchmark.net/. Do oferty należy załączyć wydruk ze strony. 3. Pamięć operacyjna RAM - Min. 8GB z możliwością rozbudowy do min 32GB 4. Pamięć masowa - Pojemność dysku nie mniejsza niż 500 GB, typ dysku: SSD (półprzewodnikowy) 5. karta graficzna zintegrowana 6. łączność - karta sieciowa przewodowa 1Gbps, karta sieciowa bezprzewodowa Wifi zgodna ze standardem IEEE 802.11ac, Bluetooth 7. Czas pracy komputera minimalnie 12 godzin. Zasilacz dedykowany do oferowanego laptopa (dla zasilania AC 220-240 V) 8. Waga komputera wraz z zainstalowaną baterią nie może przekroczyć 2,1 kg 9. Multimedia i złącza - Zintegrowana karta dźwiękowa oraz wbudowane głośniki stereo i mikrofon Klawiatura z modułem numerycznym (tzw. klawiatura numeryczna) Touchpad z obsługą gestów Czytnik kart pamięci SD Wymagane są minimum 4 porty USB (w tym min. 2 porty USB 3.0 oraz jeden port typu USB-C) Wyjście HDMI 10. Wyjście słuchawkowe Wymaga się aby komputer był wyposażony: - w czytnik linii papilarnych, - gniazdo umożliwiające podłączenie linki zabezpieczającej przed kradzieżą - sprzętowy moduł szyfrujący TPM 2/ Preinstalowany system operacyjny 1. Licencja na zaoferowany system operacyjny musi być w pełni zgodna z warunkami licencjonowania producenta oprogramowania. 2. Interfejsy użytkownika dostępne w kilku językach do wyboru - minimum w polskim i angielskim, 3. Funkcjonalność rozpoznawania mowy, pozwalającą na sterowanie komputerem głosowo, wraz z modułem "uczenia się" głosu użytkownika. 4. Możliwość dokonywania bezpłatnych aktualizacji i poprawek w ramach wersji systemu operacyjnego poprzez Internet, mechanizmem udostępnianym przez producenta systemu z możliwością wyboru instalowanych poprawek oraz mechanizmem sprawdzającym, które z poprawek są potrzebne - wymagane podanie nazwy strony serwera www. 5. Możliwość dokonywania aktualizacji i poprawek systemu poprzez mechanizm zarządzany przez administratora systemu Zamawiającego, 6. Dostępność bezpłatnych biuletynów bezpieczeństwa związanych z działaniem systemu operacyjnego, 7. Wbudowana zapora internetowa (firewall) dla ochrony połączeń internetowych; zintegrowana z systemem konsola do zarządzania ustawieniami zapory i regułami IP v4 i v6; 8. Wbudowane mechanizmy ochrony antywirusowej i przeciw złośliwemu oprogramowaniu z zapewnionymi bezpłatnymi aktualizacjami, 9. Zlokalizowane w języku polskim, co najmniej następujące elementy: menu, odtwarzacz multimediów, pomoc, komunikaty systemowe, 10. Graficzne środowisko instalacji i konfiguracji dostępne w języku polskim, 11. Wsparcie dla większości powszechnie używanych urządzeń peryferyjnych (drukarek, urządzeń sieciowych, standardów USB, Plug&Play, Wi-Fi), 12. Funkcjonalność automatycznej zmiany domyślnej drukarki w zależności od sieci, do której podłączony jest komputer, 13. Możliwość zarządzania stacją roboczą poprzez polityki grupowe - przez politykę Zamawiający rozumie zestaw reguł definiujących lub ograniczających funkcjonalność systemu lub aplikacji, 14. Rozbudowane, definiowalne polityki bezpieczeństwa - polityki dla systemu operacyjnego i dla wskazanych aplikacji, 15. Możliwość zdalnej automatycznej instalacji, konfiguracji, administrowania oraz aktualizowania systemu, zgodnie z określonymi uprawnieniami poprzez polityki grupowe, 16. Zabezpieczony hasłem hierarchiczny dostęp do systemu, konta i profile użytkowników zarządzane zdalnie; praca systemu w trybie ochrony kont użytkowników. 17. Zintegrowany z systemem moduł wyszukiwania informacji (plików różnego typu, tekstów, metadanych) dostępny z kilku poziomów: poziom menu, poziom otwartego okna systemu operacyjnego; system wyszukiwania oparty na konfigurowalnym przez użytkownika module indeksacji zasobów lokalnych, 18. Zintegrowany z systemem operacyjnym moduł synchronizacji komputera z urządzeniami zewnętrznymi. 19. Możliwość przystosowania stanowiska dla osób niepełnosprawnych (np. słabo widzących); 20. Wsparcie dla IPSEC oparte na politykach - wdrażanie IPSEC oparte na zestawach reguł definiujących ustawienia zarządzanych w sposób centralny; 21. Mechanizmy logowania w oparciu o: a. Login i hasło, b. Karty z certyfikatami (smartcard), c. Wirtualne karty (logowanie w oparciu o certyfikat chroniony poprzez moduł TPM), 22. Wsparcie do uwierzytelnienia urządzenia na bazie certyfikatu, 23. Wsparcie dla algorytmów Suite B (RFC 4869), 23. Wsparcie wbudowanej zapory ogniowej dla Internet Key Exchange dla warstwy transportowej IPsec, 24. Wbudowane narzędzia służące do administracji, do wykonywania kopii zapasowych polityk i ich odtwarzania oraz generowania raportów z ustawień polityk; 25. Wsparcie dla środowisk Java i .NET Framework 4.x - możliwość uruchomienia aplikacji działających we wskazanych środo-wiskach, 26. Wsparcie dla JScript i VBScript - możliwość uruchamiania interpretera poleceń, 27. Zdalna pomoc i współdzielenie aplikacji - możliwość zdalnego przejęcia sesji zalogowanego użytkownika celem rozwiązania problemu z komputerem, 28. Rozwiązanie służące do automatycznego zbudowania obrazu systemu wraz z aplikacjami. Obraz systemu służyć ma do automatycznego upowszechnienia systemu operacyjnego inicjowanego i wykonywanego w całości poprzez sieć komputerową, 29. Transakcyjny system plików pozwalający na stosowanie przydziałów (ang. quota) na dysku dla użytkowników oraz zapewniający większą niezawodność i pozwalający tworzyć kopie zapasowe, 30. Zarządzanie kontami użytkowników sieci oraz urządzeniami sieciowymi tj. drukarki, modemy, woluminy dyskowe, usługi katalogowe 31. Udostępnianie modemu, 32. Oprogramowanie dla tworzenia kopii zapasowych (Backup); automatyczne wykonywanie kopii plików z możliwością automatycznego przywrócenia wersji wcześniejszej, 33. Możliwość przywracania obrazu plików systemowych do uprzednio zapisanej postaci, 34. Identyfikacja sieci komputerowych, do których jest podłączony system operacyjny, zapamiętywanie ustawień i przypisywanie do min. 3 kategorii bezpieczeństwa (z predefiniowanymi odpowiednio do kategorii ustawieniami zapory sieciowej, udostępniania plików itp.), 35. Możliwość blokowania lub dopuszczania dowolnych urządzeń peryferyjnych za pomocą polityk grupowych (np. przy użyciu numerów identyfikacyjnych sprzętu), 36. Wbudowany mechanizm wirtualizacji typu hypervisor, umożliwiający, zgodnie z uprawnieniami licencyjnymi, uruchomienie do 4 maszyn wirtualnych, 37. Mechanizm szyfrowania dysków wewnętrznych i zewnętrznych z możliwością szyfrowania ograniczonego do danych użytkownika, 38. Wbudowane w system narzędzie do szyfrowania dysków przenośnych, z możliwością centralnego zarządzania poprzez polityki grupowe, pozwalające na wymuszenie szyfrowania dysków przenośnych 39. Możliwość tworzenia i przechowywania kopii zapasowych kluczy odzyskiwania do szyfrowania partycji w usługach katalogowych. 40. Możliwość nieodpłatnego instalowania dodatkowych języków interfejsu systemu operacyjnego oraz możliwość zmiany języka bez konieczności reinstalacji systemu. 3/ Pakiet biurowy edukacyjny, jednostanowiskowy Oferowany pakiet biurowy musi spełniać minimalnie poniższe wymagania: 1. w polskiej wersji językowej zawierający edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny, program do tworzenia prezentacji oraz aplikację służącą do obsługi poczty elektronicznej i organizacji czasu (dostarczenie produktów pochodzących od różnych producentów nie będzie uznane za ofertę zintegrowanego pakietu), 2. całkowicie zlokalizowany w języku polskim system komunikatów, interfejsu użytkownika i podręcznej pomocy technicznej, 3. prostota i intuicyjność obsługi, pozwalająca na pracę osobom nieposiadającym umiejętności technicznych, 4. w skład oprogramowania muszą wchodzić narzędzia programistyczne umożliwiające automatyzację pracy i wymianę danych pomiędzy dokumentami i aplikacjami (język makropoleceń, język skryptowy), 5. wydruk musi wyglądać identycznie bez konieczności dodatkowej jego edycji, wszystkie funkcje oraz makra muszą działać poprawnie a ich wynik musi być identyczny jak w przypadku MS Office 2016 PL bez konieczności dodatkowej edycji dokumentu, 6. pełna wersja produktu, oprogramowanie nie może posiadać ograniczeń czasowych oraz funkcjonalnych (bezterminowa licencja na użytkowanie), 7. oprogramowanie powinno być w wersji oficjalnej, niedopuszczalne jest dostarczenie w wersji typu alpha, beta, Community Preview (CP) lub innej, która zabrania używania oprogramowania przez urząd administracji publicznej, 8. licencja - bezterminowa, musi umożliwiać bezpłatną aktualizację produktu w całym okresie wsparcia technicznego i pozostawania w ofercie rynkowej, 9. z licencją wieczystą (przypisana do jednego urządzenia nazywanego licencjonowanym urządzeniem) pozwalającą na: a) dodatkową instalację jednej kopii pakietu na urządzeniu przenośnym przeznaczoną do użytku przez jednego głównego użytkownika licencjonowanego urządzenia, b) instalację pakietu z jednakowym kluczem licencyjnym dla wszystkich licencjonowanych urządzeń, c) instalację wcześniejszych wersji oprogramowania i korzystania z nich na licencjonowanym urządzeniu, d) zmianę licencjonowanego urządzenia na inne (licencja nie jest przypisane na stałe do jedynego, konkretnego urządzenia). 10. Edytor tekstów musi umożliwiać: a) edycję i formatowanie tekstu w języku polskim wraz z obsługą języka polskiego w zakresie sprawdzania pisowni i poprawności gramatycznej oraz funkcjonalnością słownika wyrazów bliskoznacznych i autokorekty, b) wstawianie oraz formatowanie tabel c) wstawianie oraz formatowanie obiektów graficznych d) wstawianie wykresów i tabel z arkusza kalkulacyjnego (wliczając tabele przestawne) e) automatyczne numerowanie rozdziałów, punktów, akapitów, tabel i rysunków f) automatyczne tworzenie spisów treści g) formatowanie nagłówków i stopek stron h) sprawdzanie pisowni w języku polskim i) śledzenie zmian wprowadzonych przez użytkowników j) nagrywanie, tworzenie i edycję makr automatyzujących wykonywanie czynności k) określenie układu strony (pionowa/pozioma) l) wydruk dokumentów m) automatyczne wypisywanie hyperlinków n) wykonywanie korespondencji seryjnej bazując na danych adresowych pochodzących z arkusza kalkulacyjnego i z narzędzia do zarządzania informacją prywatną o) pracę na dokumentach utworzonych przy pomocy Microsoft Word 2003 lub Microsoft Word 2007, 2010, 2013, 2016 z zapewnieniem bezproblemowej konwersji wszystkich elementów i atrybutów dokumentu p) zabezpieczenie dokumentów hasłem przed odczytem oraz przed wprowadzaniem modyfikacji q) wymagana jest dostępność do oferowanego edytora tekstu bezpłatnych narzędzi umożliwiających wykorzystanie go, jako środowiska udostępniającego formularze bazujące na schematach XML z Centralnego Repozytorium Wzorów Dokumentów Elektronicznych, które po wypełnieniu umożliwiają zapisanie pliku XML w zgodzie z obowiązującym prawem r) wymagana jest dostępność do oferowanego edytora tekstu bezpłatnych narzędzi (kontrolki) umożliwiających podpisanie podpisem elektronicznym pliku z zapisanym dokumentem przy pomocy certyfikatu kwalifikowanego zgodnie z wymaganiami obowiązującego w Polsce prawa s) wymagana jest dostępność do oferowanego edytora tekstu bezpłatnych narzędzi umożliwiających wykorzystanie go, jako środowiska udostępniającego formularze i pozwalające zapisać plik wynikowy w zgodzie z Rozporządzeniem o Aktach Normatywnych i Prawnych. 11. Arkusz kalkulacyjny musi umożliwiać: a) tworzenie raportów tabelarycznych b) tworzenie wykresów liniowych (wraz linią trendu), słupkowych, kołowych c) tworzenie arkuszy kalkulacyjnych zawierających teksty, dane liczbowe oraz formuły przeprowadzające operacje matematyczne, logiczne, tekstowe, statystyczne oraz operacje na danych finansowych i na miarach czasu d) tworzenie raportów z zewnętrznych źródeł danych (inne arkusze kalkulacyjne, bazy danych zgodne z ODBC, pliki tekstowe, pliki XML, webservice) e) tworzenie raportów tabeli przestawnych umożliwiających dynamiczną zmianę wymiarów oraz wykresów bazujących na danych z tabeli przestawnych f) wyszukiwanie i zamianę danych g) wykonywanie analiz danych przy użyciu formatowania warunkowego h) nazywanie komórek arkusza i odwoływanie się w formułach po takiej nazwie i) nagrywanie, tworzenie i edycję makr automatyzujących wykonywanie czynności j) formatowanie czasu, daty i wartości finansowych zgodnie z polskim formatem k) zapis wielu arkuszy kalkulacyjnych w jednym pliku. l) zachowanie pełnej zgodności z formatami plików utworzonych za pomocą oprogramowania Microsoft Excel 2003 oraz Microsoft Excel 2007, 2010, 2013, 2016 z uwzględnieniem poprawnej realizacji użytych w nich funkcji specjalnych i makropoleceń m) zabezpieczenie dokumentów hasłem przed odczytem oraz przed wprowadzaniem modyfikacji 12. Narzędzie do przygotowywania i prowadzenia prezentacji musi umożliwiać: a) przygotowywanie prezentacji multimedialnych, które będą prezentowanie przy użyciu projektora multimedialnego, b) drukowanie w formacie umożliwiającym robienie notatek c) zapisanie jako prezentacja tylko do odczytu. d) nagrywanie narracji i dołączanie jej do prezentacji e) opatrywanie slajdów notatkami dla prezentera f) umieszczanie i formatowanie tekstów, obiektów graficznych, tabel, nagrań dźwiękowych i wideo g) umieszczanie tabel i wykresów pochodzących z arkusza kalkulacyjnego h) odświeżenie wykresu znajdującego się w prezentacji po zmianie danych w źródłowym arkuszu kalkulacyjnym i) możliwość tworzenia animacji obiektów i całych slajdów j) prowadzenie prezentacji w trybie prezentera, gdzie slajdy są widoczne na jednym monitorze lub projektorze, a na drugim widoczne są slajdy i notatki prezentera k) pełna zgodność z formatami plików utworzonych za pomocą oprogramowania MS PowerPoint 2003, MS PowerPoint 2007, 2010, 2013, 2016. 13. Narzędzie do zarządzania informacją prywatną (pocztą elektroniczną, kalendarzem, kontaktami i zadaniami) musi umożliwiać: a) pobieranie i wysyłanie poczty elektronicznej z serwera pocztowego, b) filtrowanie niechcianej poczty elektronicznej (SPAM) oraz określanie listy zablokowanych i bezpiecznych nadawców c) tworzenie katalogów, pozwalających katalogować pocztę elektroniczną d) automatyczne grupowanie poczty o tym samym tytule e) tworzenie reguł przenoszących automatycznie nową pocztę elektroniczną do określonych katalogów bazując na słowach zawartych w tytule, adresie nadawcy i odbiorcy f) oflagowanie poczty elektronicznej z określeniem terminu przypomnienia g) zarządzanie kalendarzem h) udostępnianie kalendarza innym użytkownikom i) przeglądanie kalendarza innych użytkowników j) zapraszanie uczestników na spotkanie, co po ich akceptacji powoduje automatyczne wprowadzenie spotkania w ich kalendarzach k) zarządzanie listą zadań l) zlecanie zadań innym użytkownikom m) zarządzanie listą kontaktów n) udostępnianie listy kontaktów innym użytkownikom o) przeglądanie listy kontaktów innych użytkowników p) możliwość przesyłania kontaktów innym użytkowników 14. Wymaga się, aby wersja instalacyjna pakietu została dostarczona na nośniku zewnętrznym lub w postaci pliku do pobrania z Internetu z autoryzowanej witryny (plik obrazu lub wersja instalacyjna). W przypadku zaoferowania pakietu, dla którego Producent dostarcza autoryzowaną witrynę umożliwiającą pobranie klucza licencyjnego, obrazów, szczegółowej informacji o licencji (po zalogowaniu na konto powiązane np. z adresem e-mail) Zamawiający przekaże wykonawcy adres e-mail do jakiego licencja ma być przypisana (niedopuszczalne jest przypisanie licencji na inne konto niż wskazane przez Zamawiającego). 2 szt. 3.6. W ramach uzyskanego dofinansowania ze środków finansowych Funduszu Pracy w ramach Resortowego programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 "Maluch +" w 2020 r. realizowane jest zamówienie na następujące artykuły: l.p. Przedmiot zamówienia, opis ilość 1 urządzenie wielofunkcyjne urządzenie wielofunkcyjne - drukarka, kopiarka, skaner, fax; złącze USB typ B i RJ-45, komunikacja WI-FI, maksymalny format papieru A3, komplet tuszy w zestawie, technologia druku atramentowa, druk w kolorze, skaner w kolorze, przewód zasilający, rozdzielczość drukowania 1200x4800, rozdzielczość skanowania optyczna 1200x 2400, szybkość druku mono 32stron/min, kolor 20stron/min, automatyczny druk dwustronny, kolorowy dotykowy wyświetlacz 1 szt. 2 zestaw komputerowy z oprogramowaniem (w tym urządzenie wielofunkcyjne) 1/ Komputer przenośny typu notebook 1. Zastosowanie biznesowe 2. Rozmiar ekranu 15,6" o rozdzielczości FullHD (1920 x 1080 px), powłoka matrycy matowa Procesor klasy x86. Procesor musi osiągać w teście wydajności PassMark - CPU Mark wynik co najmniej 6100 punktów wg wyników opublikowanych na stronie http://www.cpubenchmark.net/. Do oferty należy załączyć wydruk ze strony. 3. Pamięć operacyjna RAM - Min. 8GB z możliwością rozbudowy do min 32GB 4. Pamięć masowa - Pojemność dysku nie mniejsza niż 500 GB, typ dysku: SSD (półprzewodnikowy) 5. karta graficzna zintegrowana 6. łączność - karta sieciowa przewodowa 1Gbps, karta sieciowa bezprzewodowa Wifi zgodna ze standardem IEEE 802.11ac, Bluetooth 7. Czas pracy komputera minimalnie 12 godzin. Zasilacz dedykowany do oferowanego laptopa (dla zasilania AC 220-240 V) 8. Waga komputera wraz z zainstalowaną baterią nie może przekroczyć 2,1 kg 9. Multimedia i złącza - Zintegrowana karta dźwiękowa oraz wbudowane głośniki stereo i mikrofon Klawiatura z modułem numerycznym (tzw. klawiatura numeryczna) Touchpad z obsługą gestów Czytnik kart pamięci SD Wymagane są minimum 4 porty USB (w tym min. 2 porty USB 3.0 oraz jeden port typu USB-C) Wyjście HDMI Wyjście słuchawkowe 10. Wymaga się aby komputer był wyposażony: - w czytnik linii papilarnych, - gniazdo umożliwiające podłączenie linki zabezpieczającej przed kradzieżą - sprzętowy moduł szyfrujący TPM 2/ Preinstalowany system operacyjny 1. Licencja na zaoferowany system operacyjny musi być w pełni zgodna z warunkami licencjonowania producenta oprogramowania. 2. Interfejsy użytkownika dostępne w kilku językach do wyboru - minimum w polskim i angielskim, 3. Funkcjonalność rozpoznawania mowy, pozwalającą na sterowanie komputerem głosowo, wraz z modułem "uczenia się" głosu użytkownika. 4. Możliwość dokonywania bezpłatnych aktualizacji i poprawek w ramach wersji systemu operacyjnego poprzez Internet, mechanizmem udostępnianym przez producenta systemu z możliwością wyboru instalowanych poprawek oraz mechanizmem sprawdzającym, które z poprawek są potrzebne - wymagane podanie nazwy strony serwera www. 5. Możliwość dokonywania aktualizacji i poprawek systemu poprzez mechanizm zarządzany przez administratora systemu Za-mawiającego, 6. Dostępność bezpłatnych biuletynów bezpieczeństwa związanych z działaniem systemu operacyjnego, 7. Wbudowana zapora internetowa (firewall) dla ochrony połączeń internetowych; zintegrowana z systemem konsola do zarządzania ustawieniami zapory i regułami IP v4 i v6; 8. Wbudowane mechanizmy ochrony antywirusowej i przeciw złośliwemu oprogramowaniu z zapewnionymi bezpłatnymi aktualizacjami, 9. Zlokalizowane w języku polskim, co najmniej następujące elementy: menu, odtwarzacz multimediów, pomoc, komunikaty systemowe, 10. Graficzne środowisko instalacji i konfiguracji dostępne w języku polskim, 11. Wsparcie dla większości powszechnie używanych urządzeń peryferyjnych (drukarek, urządzeń sieciowych, standardów USB, Plug&Play, Wi-Fi), 12. Funkcjonalność automatycznej zmiany domyślnej drukarki w zależności od sieci, do której podłączony jest komputer, 13. Możliwość zarządzania stacją roboczą poprzez polityki grupowe - przez politykę Zamawiający rozumie zestaw reguł definiujących lub ograniczających funkcjonalność systemu lub aplikacji, 14. Rozbudowane, definiowalne polityki bezpieczeństwa - polityki dla systemu operacyjnego i dla wskazanych aplikacji, 15. Możliwość zdalnej automatycznej instalacji, konfiguracji, administrowania oraz aktualizowania systemu, zgodnie z określonymi uprawnieniami poprzez polityki grupowe, 16. Zabezpieczony hasłem hierarchiczny dostęp do systemu, konta i profile użytkowników zarządzane zdalnie; praca systemu w trybie ochrony kont użytkowników. 17. Zintegrowany z systemem moduł wyszukiwania informacji (plików różnego typu, tekstów, metadanych) dostępny z kilku poziomów: poziom menu, poziom otwartego okna systemu operacyjnego; system wyszukiwania oparty na konfigurowalnym przez użytkownika module indeksacji zasobów lokalnych, 18. Zintegrowany z systemem operacyjnym moduł synchronizacji komputera z urządzeniami zewnętrznymi. 19. Możliwość przystosowania stanowiska dla osób niepełnosprawnych (np. słabo widzących); 20. Wsparcie dla IPSEC oparte na politykach - wdrażanie IPSEC oparte na zestawach reguł definiujących ustawienia zarządzanych w sposób centralny; 21. Mechanizmy logowania w oparciu o: a. Login i hasło, b. Karty z certyfikatami (smartcard), c. Wirtualne karty (logowanie w oparciu o certyfikat chroniony poprzez moduł TPM), 22. Wsparcie do uwierzytelnienia urządzenia na bazie certyfikatu, 23. Wsparcie dla algorytmów Suite B (RFC 4869), 23. Wsparcie wbudowanej zapory ogniowej dla Internet Key Exchange dla warstwy transportowej IPsec, 24. Wbudowane narzędzia służące do administracji, do wykonywania kopii zapasowych polityk i ich odtwarzania oraz generowania raportów z ustawień polityk; 25. Wsparcie dla środowisk Java i .NET Framework 4.x - możliwość uruchomienia aplikacji działających we wskazanych środowiskach, 26. Wsparcie dla JScript i VBScript - możliwość uruchamiania interpretera poleceń, 27. Zdalna pomoc i współdzielenie aplikacji - możliwość zdalnego przejęcia sesji zalogowanego użytkownika celem rozwiązania problemu z komputerem, 28. Rozwiązanie służące do automatycznego zbudowania obrazu systemu wraz z aplikacjami. Obraz systemu służyć ma do automatycznego upowszechnienia systemu operacyjnego inicjowanego i wykonywanego w całości poprzez sieć komputerową, 29. Transakcyjny system plików pozwalający na stosowanie przydziałów (ang. quota) na dysku dla użytkowników oraz zapewniający większą niezawodność i pozwalający tworzyć kopie zapasowe, 30. Zarządzanie kontami użytkowników sieci oraz urządzeniami sieciowymi tj. drukarki, modemy, woluminy dyskowe, usługi katalogowe 31. Udostępnianie modemu, 32. Oprogramowanie dla tworzenia kopii zapasowych (Backup); automatyczne wykonywanie kopii plików z możliwością automatycznego przywrócenia wersji wcześniejszej, 33. Możliwość przywracania obrazu plików systemowych do uprzednio zapisanej postaci, 34. Identyfikacja sieci komputerowych, do których jest podłączony system operacyjny, zapamiętywanie ustawień i przypisywanie do min. 3 kategorii bezpieczeństwa (z predefiniowanymi odpowiednio do kategorii ustawieniami zapory sieciowej, udostępniania plików itp.), 35. Możliwość blokowania lub dopuszczania dowolnych urządzeń peryferyjnych za pomocą polityk grupowych (np. przy użyciu numerów identyfikacyjnych sprzętu), 36. Wbudowany mechanizm wirtualizacji typu hypervisor, umożliwiający, zgodnie z uprawnieniami licencyjnymi, uruchomienie do 4 maszyn wirtualnych, 37. Mechanizm szyfrowania dysków wewnętrznych i zewnętrznych z możliwością szyfrowania ograniczonego do danych użytkownika, 38. Wbudowane w system narzędzie do szyfrowania dysków przenośnych, z możliwością centralnego zarządzania poprzez polityki grupowe, pozwalające na wymuszenie szyfrowania dysków przenośnych 39. Możliwość tworzenia i przechowywania kopii zapasowych kluczy odzyskiwania do szyfrowania partycji w usługach katalogowych. 40. Możliwość nieodpłatnego instalowania dodatkowych języków interfejsu systemu operacyjnego oraz możliwość zmiany języka bez konieczności reinstalacji systemu. 3/ Pakiet biurowy jednostanowiskowy, edukacyjny Oferowany pakiet biurowy musi spełniać minimalnie poniższe wymagania: 1. w polskiej wersji językowej zawierający edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny, program do tworzenia prezentacji oraz aplikację służącą do obsługi poczty elektronicznej i organizacji czasu (dostarczenie produktów pochodzących od różnych producentów nie będzie uznane za ofertę zintegrowanego pakietu), 2. całkowicie zlokalizowany w języku polskim system komunikatów, interfejsu użytkownika i podręcznej pomocy technicznej, 3. prostota i intuicyjność obsługi, pozwalająca na pracę osobom nieposiadającym umiejętności technicznych, 4. w skład oprogramowania muszą wchodzić narzędzia programistyczne umożliwiające automatyzację pracy i wymianę danych pomiędzy dokumentami i aplikacjami (język makropoleceń, język skryptowy), 5. wydruk musi wyglądać identycznie bez konieczności dodatkowej jego edycji, wszystkie funkcje oraz makra muszą działać poprawnie a ich wynik musi być identyczny jak w przypadku MS Office 2016 PL bez konieczności dodatkowej edycji dokumentu, 6. pełna wersja produktu, oprogramowanie nie może posiadać ograniczeń czasowych oraz funkcjonalnych (bezterminowa licencja na użytkowanie), 7. oprogramowanie powinno być w wersji oficjalnej, niedopuszczalne jest dostarczenie w wersji typu alpha, beta, Community Preview (CP) lub innej, która zabrania używania oprogramowania przez urząd administracji publicznej, 8. licencja - bezterminowa, musi umożliwiać bezpłatną aktualizację produktu w całym okresie wsparcia technicznego i pozostawania w ofercie rynkowej, 9. z licencją wieczystą (przypisana do jednego urządzenia nazywanego licencjonowanym urządzeniem) pozwalającą na: a) dodatkową instalację jednej kopii pakietu na urządzeniu przenośnym przeznaczoną do użytku przez jednego głównego użytkownika licencjonowanego urządzenia, b) instalację pakietu z jednakowym kluczem licencyjnym dla wszystkich licencjonowanych urządzeń, c) instalację wcześniejszych wersji oprogramowania i korzystania z nich na licencjonowanym urządzeniu, d) zmianę licencjonowanego urządzenia na inne (licencja nie jest przypisane na stałe do jedynego, konkretnego urządzenia). 10. Edytor tekstów musi umożliwiać: a) edycję i formatowanie tekstu w języku polskim wraz z obsługą języka polskiego w zakresie sprawdzania pisowni i poprawności gramatycznej oraz funkcjonalnością słownika wyrazów bliskoznacznych i autokorekty b) wstawianie oraz formatowanie tabel c) wstawianie oraz formatowanie obiektów graficznych d) wstawianie wykresów i tabel z arkusza kalkulacyjnego (wliczając tabele przestawne) e) automatyczne numerowanie rozdziałów, punktów, akapitów, tabel i rysunków f) automatyczne tworzenie spisów treści g) formatowanie nagłówków i stopek stron h) sprawdzanie pisowni w języku polskim i) śledzenie zmian wprowadzonych przez użytkowników j) nagrywanie, tworzenie i edycję makr automatyzujących wykonywanie czynności k) określenie układu strony (pionowa/pozioma) l) wydruk dokumentów m) automatyczne wypisywanie hyperlinków n) wykonywanie korespondencji seryjnej bazując na danych adresowych pochodzących z arkusza kalkulacyjnego i z narzędzia do zarządzania informacją prywatną o) pracę na dokumentach utworzonych przy pomocy Microsoft Word 2003 lub Microsoft Word 2007, 2010, 2013, 2016 z zapewnieniem bezproblemowej konwersji wszystkich elementów i atrybutów dokumentu p) zabezpieczenie dokumentów hasłem przed odczytem oraz przed wprowadzaniem modyfikacji q) wymagana jest dostępność do oferowanego edytora tekstu bezpłatnych narzędzi umożliwiających wykorzystanie go, jako środowiska udostępniającego formularze bazujące na schematach XML z Centralnego Repozytorium Wzorów Dokumentów Elektronicznych, które po wypełnieniu umożliwiają zapisanie pliku XML w zgodzie z obowiązującym prawem r) wymagana jest dostępność do oferowanego edytora tekstu bezpłatnych narzędzi (kontrolki) umożliwiających podpisanie podpisem elektronicznym pliku z zapisanym dokumentem przy pomocy certyfikatu kwalifikowanego zgodnie z wymaganiami obowiązującego w Polsce prawa s) wymagana jest dostępność do oferowanego edytora tekstu bezpłatnych narzędzi umożliwiających wykorzystanie go, jako środowiska udostępniającego formularze i pozwalające zapisać plik wynikowy w zgodzie z Rozporządzeniem o Aktach Normatywnych i Prawnych. 11. Arkusz kalkulacyjny musi umożliwiać: a) tworzenie raportów tabelarycznych b) tworzenie wykresów liniowych (wraz linią trendu), słupkowych, kołowych c) tworzenie arkuszy kalkulacyjnych zawierających teksty, dane liczbowe oraz formuły przeprowadzające operacje matematyczne, logiczne, tekstowe, statystyczne oraz operacje na danych finansowych i na miarach czasu d) tworzenie raportów z zewnętrznych źródeł danych (inne arkusze kalkulacyjne, bazy danych zgodne z ODBC, pliki tekstowe, pliki XML, webservice ) e) tworzenie raportów tabeli przestawnych umożliwiających dynamiczną zmianę wymiarów oraz wykresów bazujących na danych z tabeli przestawnych f) wyszukiwanie i zamianę danych g) wykonywanie analiz danych przy użyciu formatowania warunkowego h) nazywanie komórek arkusza i odwoływanie się w formułach po takiej nazwie i) nagrywanie, tworzenie i edycję makr automatyzujących wykonywanie czynności j) formatowanie czasu, daty i wartości finansowych zgodnie z polskim formatem k) zapis wielu arkuszy kalkulacyjnych w jednym pliku. l) zachowanie pełnej zgodności z formatami plików utworzonych za pomocą oprogramowania Microsoft Excel 2003 oraz Microsoft Excel 2007, 2010, 2013, 2016 z uwzględnieniem poprawnej realizacji użytych w nich funkcji specjalnych i makropoleceń m) zabezpieczenie dokumentów hasłem przed odczytem oraz przed wprowadzaniem modyfikacji 12. Narzędzie do przygotowywania i prowadzenia prezentacji musi umożliwiać: a) przygotowywanie prezentacji multimedialnych, które będą prezentowanie przy użyciu projektora multimedialnego b) drukowanie w formacie umożliwiającym robienie notatek c) zapisanie jako prezentacja tylko do odczytu. d) nagrywanie narracji i dołączanie jej do prezentacji e) opatrywanie slajdów notatkami dla prezentera f) umieszczanie i formatowanie tekstów, obiektów graficznych, tabel, nagrań dźwiękowych i wideo g) umieszczanie tabel i wykresów pochodzących z arkusza kalkulacyjnego h) odświeżenie wykresu znajdującego się w prezentacji po zmianie danych w źródłowym arkuszu kalkulacyjnym i) możliwość tworzenia animacji obiektów i całych slajdów j) prowadzenie prezentacji w trybie prezentera, gdzie slajdy są widoczne na jednym monitorze lub projektorze, a na drugim widoczne są slajdy i notatki prezentera k) pełna zgodność z formatami plików utworzonych za pomocą oprogramowania MS PowerPoint 2003, MS PowerPoint 2007, 2010, 2013, 2016. 13. Narzędzie do zarządzania informacją prywatną (pocztą elektroniczną, kalendarzem, kontaktami i zadaniami) musi umożliwiać: a) pobieranie i wysyłanie poczty elektronicznej z serwera pocztowego b) filtrowanie niechcianej poczty elektronicznej (SPAM) oraz określanie listy zablokowanych i bezpiecznych nadawców c) tworzenie katalogów, pozwalających katalogować pocztę elektroniczną d) automatyczne grupowanie poczty o tym samym tytule e) tworzenie reguł przenoszących automatycznie nową pocztę elektroniczną do określonych katalogów bazując na słowach zawartych w tytule, adresie nadawcy i odbiorcy f) oflagowanie poczty elektronicznej z określeniem terminu przypomnienia g) zarządzanie kalendarzem h) udostępnianie kalendarza innym użytkownikom i) przeglądanie kalendarza innych użytkowników j) zapraszanie uczestników na spotkanie, co po ich akceptacji powoduje automatyczne wprowadzenie spotkania w ich kalendarzach k) zarządzanie listą zadań l) zlecanie zadań innym użytkownikom m) zarządzanie listą kontaktów n) udostępnianie listy kontaktów innym użytkownikom o) przeglądanie listy kontaktów innych użytkowników p) możliwość przesyłania kontaktów innym użytkowników 14. Wymaga się, aby wersja instalacyjna pakietu została dostarczona na nośniku zewnętrznym lub w postaci pliku do pobrania z Internetu z autoryzowanej witryny (plik obrazu lub wersja instalacyjna). W przypadku zaoferowania pakietu, dla którego Producent dostarcza autoryzowaną witrynę umożliwiającą pobranie klucza licencyjnego, obrazów, szczegółowej informacji o licencji (po zalogowaniu na konto powiązane np. z adresem e-mail) Zamawiający przekaże wykonawcy adres e-mail do jakiego licencja ma być przypisana (niedopuszczalne jest przypisanie licencji na inne konto niż wskazane przez Zamawiającego). 4/ urządzenie wielofunkcyjne - drukarka, kopiarka, skaner, złącze USB typ B, komunikacja WI-FI, maksymalny format papieru A4, komplet tuszy w zestawie, technologia druku atramentowa, druk w kolorze, skaner w kolorze, przewód zasilający, rozdzielczość drukowania 1200x2400, rozdzielczość skanowania optyczna 1200x2400, szybkość druku mono 22stron/min, kolor 10stron/min 2 zestawy 3 Program do ewidencji wejść i wyjść - opłata jednorazowa Zestaw do ewidencji i rozliczania czasu pobytu dzieci w żłobku: 1/ ścienny rejestrator czasu pobytu dziecka w żłobku wraz z zasilaczem PoE - kolor jasnoszary/kremowy, wbudowany czytnik kart zbliżeniowych, kolorowy panel dotykowy, PoE, automatyczne przejście z trybu wejście na wyjście, połączenie z komputerem administratora poprzez sieć Ethernet lub kabel sieciowy UTP 2/ licencjonowane oprogramowanie, bezabonamentowe, do rozliczania czasu pobytu dzieci w żłobku, program umożliwia definiowanie raportów takich jak: miesięczne raporty wraz z rozliczeniem finansowym dla dziecka, grupy, całego żłobka; dzienne raporty obecności dzieci w żłobku, raporty obecności dzieci zapisanych na posiłki, możliwość naliczenia opłat za wyżywienie, na ekranie widoczna aktualna lista dzieci obecnych 3/ identyfikatory 32szt - w postaci kart plastikowych białych 4/ wsparcie techniczne przez internet i telefon oraz możliwość upgrade oprogramowania przez okres jednego roku 1 szt. 4 Program do organizacji wyżywienia w żłobku - opłata jednorazowa Bezabonamentowy program żywieniowy wspomagający tworzenie jadłospisów, kaloryczności, wartości odżywczych w ułożonym jadłospisie oraz ułatwiający ocenę zbiorowego żywienia zgodnie z wymaganiami Państwowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej. Program wyposażony w aktualną Bazę Danych Instytutu Żywności i Żywienia. 1 szt. 5 Urządzenie wielofunkcyjne Urządzenie wielofunkcyjne do małego biura, drukowanie, skanowanie, kserowanie, faksowanie, format A4, technologia laserowa, druk tylko monochromatyczny, rozdzielczość drukowania, kopiowania i skanowania min. 600 x 600 dpi, szybkość druku i kopii A4 nie mniejsza niż 22 str./min, obsługa systemu Android oraz iOS, skanowanie w kolorze do plików JPEG, TIFF, PDF, wyświetlacz funkcji i opcji, możliwość druku na kopertach, automatyczny jednostronny podajnik dokumentów, zgodność z systemami operacyjnymi Windows 10 (64bit) i Mac OS X, wbudowana karta sieciowa 10/100 Mbit/s USB 2.0, przewód USB 2.0 A-B o długości 2m, toner o pełnej wydajności 1 szt. 3.7. W ramach środków własnych realizowane jest zamówienie na następujące artykuły: l.p. Przedmiot zamówienia, opis ilość 1 zestaw komputerowy z oprogramowaniem (w tym urządzenie wielofunkcyjne) 1/ Komputer przenośny typu notebook 1. Zastosowanie biznesowe 2. Rozmiar ekranu 15,6" o rozdzielczości FullHD (1920 x 1080 px), powłoka matrycy matowa Procesor klasy x86. Procesor musi osiągać w teście wydajności PassMark - CPU Mark wynik co najmniej 6100 punktów wg wyników opublikowanych na stronie http://www.cpubenchmark.net/. Do oferty należy załączyć wydruk ze strony. 3. Pamięć operacyjna RAM - Min. 8GB z możliwością rozbudowy do min 32GB 4. Pamięć masowa - Pojemność dysku nie mniejsza niż 500 GB, typ dysku: SSD (półprzewodnikowy) 5. karta graficzna zintegrowana 6. łączność - karta sieciowa przewodowa 1Gbps, karta sieciowa bezprzewodowa Wifi zgodna ze standardem IEEE 802.11ac, Bluetooth 7. Czas pracy komputera minimalnie 12 godzin. Zasilacz dedykowany do oferowanego laptopa (dla zasilania AC 220-240 V) 8. Waga komputera wraz z zainstalowaną baterią nie może przekroczyć 2,1 kg 9. Multimedia i złącza - Zintegrowana karta dźwiękowa oraz wbudowane głośniki stereo i mikrofon Klawiatura z modułem numerycznym (tzw. klawiatura numeryczna) Touchpad z obsługą gestów Czytnik kart pamięci SD Wymagane są minimum 4 porty USB (w tym min. 2 porty USB 3.0 oraz jeden port typu USB-C) Wyjście HDMI Wyjście słuchawkowe 10. Wymaga się aby komputer był wyposażony: - w czytnik linii papilarnych, - gniazdo umożliwiające podłączenie linki zabezpieczającej przed kradzieżą - sprzętowy moduł szyfrujący TPM 2/ Preinstalowany system operacyjny 1. Licencja na zaoferowany system operacyjny musi być w pełni zgodna z warunkami licencjonowania producenta oprogramowania. 2. Interfejsy użytkownika dostępne w kilku językach do wyboru - minimum w polskim i angielskim, 3. Funkcjonalność rozpoznawania mowy, pozwalającą na sterowanie komputerem głosowo, wraz z modułem "uczenia się" głosu użytkownika. 4. Możliwość dokonywania bezpłatnych aktualizacji i poprawek w ramach wersji systemu operacyjnego poprzez Internet, mechanizmem udostępnianym przez producenta systemu z możliwością wyboru instalowanych poprawek oraz mechanizmem sprawdzającym, które z poprawek są potrzebne - wymagane podanie nazwy strony serwera www. 5. Możliwość dokonywania aktualizacji i poprawek systemu poprzez mechanizm zarządzany przez administratora systemu Za-mawiającego, 6. Dostępność bezpłatnych biuletynów bezpieczeństwa związanych z działaniem systemu operacyjnego, 7. Wbudowana zapora internetowa (firewall) dla ochrony połączeń internetowych; zintegrowana z systemem konsola do zarządzania ustawieniami zapory i regułami IP v4 i v6; 8. Wbudowane mechanizmy ochrony antywirusowej i przeciw złośliwemu oprogramowaniu z zapewnionymi bezpłatnymi aktualizacjami, 9. Zlokalizowane w języku polskim, co najmniej następujące elementy: menu, odtwarzacz multimediów, pomoc, komunikaty systemowe, 10. Graficzne środowisko instalacji i konfiguracji dostępne w języku polskim, 11. Wsparcie dla większości powszechnie używanych urządzeń peryferyjnych (drukarek, urządzeń sieciowych, standardów USB, Plug&Play, Wi-Fi), 12. Funkcjonalność automatycznej zmiany domyślnej drukarki w zależności od sieci, do której podłączony jest komputer, 13. Możliwość zarządzania stacją roboczą poprzez polityki grupowe - przez politykę Zamawiający rozumie zestaw reguł definiujących lub ograniczających funkcjonalność systemu lub aplikacji, 14. Rozbudowane, definiowalne polityki bezpieczeństwa - polityki dla systemu operacyjnego i dla wskazanych aplikacji, 15. Możliwość zdalnej automatycznej instalacji, konfiguracji, administrowania oraz aktualizowania systemu, zgodnie z określonymi uprawnieniami poprzez polityki grupowe, 16. Zabezpieczony hasłem hierarchiczny dostęp do systemu, konta i profile użytkowników zarządzane zdalnie; praca systemu w trybie ochrony kont użytkowników. 17. Zintegrowany z systemem moduł wyszukiwania informacji (plików różnego typu, tekstów, metadanych) dostępny z kilku poziomów: poziom menu, poziom otwartego okna systemu operacyjnego; system wyszukiwania oparty na konfigurowalnym przez użytkownika module indeksacji zasobów lokalnych, 18. Zintegrowany z systemem operacyjnym moduł synchronizacji komputera z urządzeniami zewnętrznymi. 19. Możliwość przystosowania stanowiska dla osób niepełnosprawnych (np. słabo widzących); 20. Wsparcie dla IPSEC oparte na politykach - wdrażanie IPSEC oparte na zestawach reguł definiujących ustawienia zarządzanych w sposób centralny; 21. Mechanizmy logowania w oparciu o: a. Login i hasło, b. Karty z certyfikatami (smartcard), c. Wirtualne karty (logowanie w oparciu o certyfikat chroniony poprzez moduł TPM), 22. Wsparcie do uwierzytelnienia urządzenia na bazie certyfikatu, 23. Wsparcie dla algorytmów Suite B (RFC 4869), 23. Wsparcie wbudowanej zapory ogniowej dla Internet Key Exchange dla warstwy transportowej IPsec, 24. Wbudowane narzędzia służące do administracji, do wykonywania kopii zapasowych polityk i ich odtwarzania oraz generowania raportów z ustawień polityk; 25. Wsparcie dla środowisk Java i .NET Framework 4.x - możliwość uruchomienia aplikacji działających we wskazanych środowiskach, 26. Wsparcie dla JScript i VBScript - możliwość uruchamiania interpretera poleceń, 27. Zdalna pomoc i współdzielenie aplikacji - możliwość zdalnego przejęcia sesji zalogowanego użytkownika celem rozwiązania problemu z komputerem, 28. Rozwiązanie służące do automatycznego zbudowania obrazu systemu wraz z aplikacjami. Obraz systemu służyć ma do automatycznego upowszechnienia systemu operacyjnego inicjowanego i wykonywanego w całości poprzez sieć komputerową, 29. Transakcyjny system plików pozwalający na stosowanie przydziałów (ang. quota) na dysku dla użytkowników oraz zapewniający większą niezawodność i pozwalający tworzyć kopie zapasowe, 30. Zarządzanie kontami użytkowników sieci oraz urządzeniami sieciowymi tj. drukarki, modemy, woluminy dyskowe, usługi katalogowe 31. Udostępnianie modemu, 32. Oprogramowanie dla tworzenia kopii zapasowych (Backup); automatyczne wykonywanie kopii plików z możliwością automatycznego przywrócenia wersji wcześniejszej, 33. Możliwość przywracania obrazu plików systemowych do uprzednio zapisanej postaci, 34. Identyfikacja sieci komputerowych, do których jest podłączony system operacyjny, zapamiętywanie ustawień i przypisywanie do min. 3 kategorii bezpieczeństwa (z predefiniowanymi odpowiednio do kategorii ustawieniami zapory sieciowej, udostępniania plików itp.), 35. Możliwość blokowania lub dopuszczania dowolnych urządzeń peryferyjnych za pomocą polityk grupowych (np. przy użyciu numerów identyfikacyjnych sprzętu), 36. Wbudowany mechanizm wirtualizacji typu hypervisor, umożliwiający, zgodnie z uprawnieniami licencyjnymi, uruchomienie do 4 maszyn wirtualnych, 37. Mechanizm szyfrowania dysków wewnętrznych i zewnętrznych z możliwością szyfrowania ograniczonego do danych użytkownika, 38. Wbudowane w system narzędzie do szyfrowania dysków przenośnych, z możliwością centralnego zarządzania poprzez polityki grupowe, pozwalające na wymuszenie szyfrowania dysków przenośnych 39. Możliwość tworzenia i przechowywania kopii zapasowych kluczy odzyskiwania do szyfrowania partycji w usługach katalogowych. 40. Możliwość nieodpłatnego instalowania dodatkowych języków interfejsu systemu operacyjnego oraz możliwość zmiany języka bez konieczności reinstalacji systemu. 3/ Pakiet biurowy jednostanowiskowy, edukacyjny Oferowany pakiet biurowy musi spełniać minimalnie poniższe wymagania: 1. w polskiej wersji językowej zawierający edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny, program do tworzenia prezentacji oraz aplikację służącą do obsługi poczty elektronicznej i organizacji czasu (dostarczenie produktów pochodzących od różnych producentów nie będzie uznane za ofertę zintegrowanego pakietu), 2. całkowicie zlokalizowany w języku polskim system komunikatów, interfejsu użytkownika i podręcznej pomocy technicznej, 3. prostota i intuicyjność obsługi, pozwalająca na pracę osobom nieposiadającym umiejętności technicznych, 4. w skład oprogramowania muszą wchodzić narzędzia programistyczne umożliwiające automatyzację pracy i wymianę danych pomiędzy dokumentami i aplikacjami (język makropoleceń, język skryptowy), 5. wydruk musi wyglądać identycznie bez konieczności dodatkowej jego edycji, wszystkie funkcje oraz makra muszą działać poprawnie a ich wynik musi być identyczny jak w przypadku MS Office 2016 PL bez konieczności dodatkowej edycji dokumentu, 6. pełna wersja produktu, oprogramowanie nie może posiadać ograniczeń czasowych oraz funkcjonalnych (bezterminowa licencja na użytkowanie), 7. oprogramowanie powinno być w wersji oficjalnej, niedopuszczalne jest dostarczenie w wersji typu alpha, beta, Community Preview (CP) lub innej, która zabrania używania oprogramowania przez urząd administracji publicznej, 8. licencja - bezterminowa, musi umożliwiać bezpłatną aktualizację produktu w całym okresie wsparcia technicznego i pozostawania w ofercie rynkowej, 9. z licencją wieczystą (przypisana do jednego urządzenia nazywanego licencjonowanym urządzeniem) pozwalającą na: a) dodatkową instalację jednej kopii pakietu na urządzeniu przenośnym przeznaczoną do użytku przez jednego głównego użytkownika licencjonowanego urządzenia, b) instalację pakietu z jednakowym kluczem licencyjnym dla wszystkich licencjonowanych urządzeń, c) instalację wcześniejszych wersji oprogramowania i korzystania z nich na licencjonowanym urządzeniu, d) zmianę licencjonowanego urządzenia na inne (licencja nie jest przypisane na stałe do jedynego, konkretnego urządzenia). 10. Edytor tekstów musi umożliwiać: a) edycję i formatowanie tekstu w języku polskim wraz z obsługą języka polskiego w zakresie sprawdzania pisowni i poprawności gramatycznej oraz funkcjonalnością słownika wyrazów bliskoznacznych i autokorekty b) wstawianie oraz formatowanie tabel c) wstawianie oraz formatowanie obiektów graficznych d) wstawianie wykresów i tabel z arkusza kalkulacyjnego (wliczając tabele przestawne) e) automatyczne numerowanie rozdziałów, punktów, akapitów, tabel i rysunków f) automatyczne tworzenie spisów treści g) formatowanie nagłówków i stopek stron h) sprawdzanie pisowni w języku polskim i) śledzenie zmian wprowadzonych przez użytkowników j) nagrywanie, tworzenie i edycję makr automatyzujących wykonywanie czynności k) określenie układu strony (pionowa/pozioma) l) wydruk dokumentów m) automatyczne wypisywanie hyperlinków n) wykonywanie korespondencji seryjnej bazując na danych adresowych pochodzących z arkusza kalkulacyjnego i z narzędzia do zarządzania informacją prywatną o) pracę na dokumentach utworzonych przy pomocy Microsoft Word 2003 lub Microsoft Word 2007, 2010, 2013, 2016 z zapewnieniem bezproblemowej konwersji wszystkich elementów i atrybutów dokumentu p) zabezpieczenie dokumentów hasłem przed odczytem oraz przed wprowadzaniem modyfikacji q) wymagana jest dostępność do oferowanego edytora tekstu bezpłatnych narzędzi umożliwiających wykorzystanie go, jako środowiska udostępniającego formularze bazujące na schematach XML z Centralnego Repozytorium Wzorów Dokumentów Elektronicznych, które po wypełnieniu umożliwiają zapisanie pliku XML w zgodzie z obowiązującym prawem r) wymagana jest dostępność do oferowanego edytora tekstu bezpłatnych narzędzi (kontrolki) umożliwiających podpisanie podpisem elektronicznym pliku z zapisanym dokumentem przy pomocy certyfikatu kwalifikowanego zgodnie z wymaganiami obowiązującego w Polsce prawa s) wymagana jest dostępność do oferowanego edytora tekstu bezpłatnych narzędzi umożliwiających wykorzystanie go, jako środowiska udostępniającego formularze i pozwalające zapisać plik wynikowy w zgodzie z Rozporządzeniem o Aktach Normatywnych i Prawnych. 11. Arkusz kalkulacyjny musi umożliwiać: a) tworzenie raportów tabelarycznych b) tworzenie wykresów liniowych (wraz linią trendu), słupkowych, kołowych c) tworzenie arkuszy kalkulacyjnych zawierających teksty, dane liczbowe oraz formuły przeprowadzające operacje matematyczne, logiczne, tekstowe, statystyczne oraz operacje na danych finansowych i na miarach czasu d) tworzenie raportów z zewnętrznych źródeł danych (inne arkusze kalkulacyjne, bazy danych zgodne z ODBC, pliki tekstowe, pliki XML, webservice ) e) tworzenie raportów tabeli przestawnych umożliwiających dynamiczną zmianę wymiarów oraz wykresów bazujących na danych z tabeli przestawnych f) wyszukiwanie i zamianę danych g) wykonywanie analiz danych przy użyciu formatowania warunkowego h) nazywanie komórek arkusza i odwoływanie się w formułach po takiej nazwie i) nagrywanie, tworzenie i edycję makr automatyzujących wykonywanie czynności j) formatowanie czasu, daty i wartości finansowych zgodnie z polskim formatem k) zapis wielu arkuszy kalkulacyjnych w jednym pliku. l) zachowanie pełnej zgodności z formatami plików utworzonych za pomocą oprogramowania Microsoft Excel 2003 oraz Microsoft Excel 2007, 2010, 2013, 2016 z uwzględnieniem poprawnej realizacji użytych w nich funkcji specjalnych i makropoleceń m) zabezpieczenie dokumentów hasłem przed odczytem oraz przed wprowadzaniem modyfikacji 12. Narzędzie do przygotowywania i prowadzenia prezentacji musi umożliwiać: a) przygotowywanie prezentacji multimedialnych, które będą prezentowanie przy użyciu projektora multimedialnego b) drukowanie w formacie umożliwiającym robienie notatek c) zapisanie jako prezentacja tylko do odczytu. d) nagrywanie narracji i dołączanie jej do prezentacji e) opatrywanie slajdów notatkami dla prezentera f) umieszczanie i formatowanie tekstów, obiektów graficznych, tabel, nagrań dźwiękowych i wideo g) umieszczanie tabel i wykresów pochodzących z arkusza kalkulacyjnego h) odświeżenie wykresu znajdującego się w prezentacji po zmianie danych w źródłowym arkuszu kalkulacyjnym i) możliwość tworzenia animacji obiektów i całych slajdów j) prowadzenie prezentacji w trybie prezentera, gdzie slajdy są widoczne na jednym monitorze lub projektorze, a na drugim widoczne są slajdy i notatki prezentera k) pełna zgodność z formatami plików utworzonych za pomocą oprogramowania MS PowerPoint 2003, MS PowerPoint 2007, 2010, 2013, 2016. 13. Narzędzie do zarządzania informacją prywatną (pocztą elektroniczną, kalendarzem, kontaktami i zadaniami) musi umożliwiać: a) pobieranie i wysyłanie poczty elektronicznej z serwera pocztowego b) filtrowanie niechcianej poczty elektronicznej (SPAM) oraz określanie listy zablokowanych i bezpiecznych nadawców c) tworzenie katalogów, pozwalających katalogować pocztę elektroniczną d) automatyczne grupowanie poczty o tym samym tytule e) tworzenie reguł przenoszących automatycznie nową pocztę elektroniczną do określonych katalogów bazując na słowach zawartych w tytule, adresie nadawcy i odbiorcy f) oflagowanie poczty elektronicznej z określeniem terminu przypomnienia g) zarządzanie kalendarzem h) udostępnianie kalendarza innym użytkownikom i) przeglądanie kalendarza innych

Polecane

Zapisz się do newslettera:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.