Dzisiaj jest: 3.5.2024, imieniny: Jaropełka, Marii, Niny

Utworzenie Centrum Przesiadkowego w Koszalinie

Dodano: 6 lat temu Czytane: 313

Przetarg na roboty budowlane związane z utworzeniem Centrum Przesiadkowego Koszalin - Wąwozowa w Koszalinie

Miejski Zakład Komunikacji Spółka z o.o. w Koszalinie

Utworzenie Centrum Przesiadkowego "Koszalin - Wąwozowa" w Koszalinie



OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej 

Tak


Nazwa projektu lub programu 
Projekt nr RPZP.02.01.00-32-0013/16 - Utworzenie Centrum Przesiadkowego Koszalin - Wąwozowa w Koszalinie realizowanego w formule zaprojektuj i wybuduj Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze Środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-2020.

O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych 

Nie


Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %) 


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający 

Nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania 

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania: 
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających 

Nie


Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej 

Nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych: 
Informacje dodatkowe: 

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Zakład Komunikacji Spółka z o.o. w Koszalinie, krajowy numer identyfikacyjny 33055750800000, ul. ul. Gnieźnieńska  9 , 75736   Koszalin, woj. zachodniopomorskie, państwo Polska, tel. 943 423 021, e-mail przetargi@mzk.koszalin.pl, faks 943 422 768. 
Adres strony internetowej (URL): www.mzk.koszalin.pl 
Adres profilu nabywcy: www.mzk.koszalin.pl 
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne www.mzk.koszalin.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego 

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających): 

I.4) KOMUNIKACJA: 
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)

Tak 
www.mzk.koszalin.pl


Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Tak 
www.mzk.koszalin.pl


Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem

Nie 


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać: 
Elektronicznie

Nie 
adres 

 

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: 
Nie 
Inny sposób: 

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: 
Tak 
Inny sposób: 
w formie papierowej 
Adres: 
MZK Sp. z o.o. w Koszalinie, ul. Gnieźnieńska 9, 75-736 Koszalin


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

Nie 
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL) 

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Utworzenie Centrum Przesiadkowego "Koszalin - Wąwozowa" w Koszalinie 
Numer referencyjny: NO-LK-2210-28/2017 
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny 

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane 
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych 
Zamówienie podzielone jest na części: 

Nie 
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do: 
 

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części: 

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy: 



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa realizacja zadania inwestycyjnego pod nazwą Projekt nr RPZP.02.01.00-32-0013/16- Utworzenie Centrum Przesiadkowego Koszalin - Wąwozowa w Koszalinie realizowanego w formule zaprojektuj i wybuduj, zwanego dalej Projektem. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze Środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-2020. 2. Wykonanie Przedmiotu zamówienia polega w szczególności na zaprojektowaniu, wybudowaniu, wyposażeniu, wykończeniu i oddaniu Zamawiającemu do użytkowania Centrum Przesiadkowego, na warunkach określonych w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ oraz zgodnie z: 1) Programem Funkcjonalno - Użytkowym zwanym dalej PFU stanowiący załącznik nr 9 do SIWZ; 2) Instrukcją dla Wykonawcy stanowiącą załącznik nr 7 do SIWZ; 3) Prawem Budowlanym; 4) zasadami wiedzy technicznej; 5) polskimi normami; 6) wskazaniami Nadzoru Inwestorskiego; 7) obowiązującymi przepisami a zwłaszcza przepisami BHP i przeciwpożarowymi, z oznakowaniem dróg ewakuacyjnych. 3.Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności: 1) wykonanie dokumentacji projektowej - wszystkie branże niezbędne do realizacji inwestycji w zakresie podanym w PFU wariant I - skrzyżowanie skanalizowane tj: a) wykonanie prac przedprojektowych; b) sporządzenie koncepcji; c) opracowanie projektu budowlanego; d) opracowanie projektu wykonawczego; e) opracowanie projektów tymczasowej organizacji; f) opracowanie projektu stałej organizacji ruchu wraz z projektem sygnalizacji świetlnej umożliwiającej wpięcie do Inteligentnego Systemu Transportowego w Koszalinie; g) opracowanie projektów "małej architektury"; h) opracowanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia; i) wykonanie dokumentacji powykonawczej; (Forma dokumentacji technicznej zgodnie z PFU - pkt. 1.4.2.) 2) wykonanie wszelkich robót budowlanych oraz dostaw w zakresie podanym w PFU, SIWZ, zgodnie z dokumentacją projektową oraz obowiązującymi przepisami, zasadami wiedzy technicznej i sztuką budowlaną; UWAGA: należy zabezpieczyć ciągłą pracę Stacji Paliw oraz Pętli Autobusowej; 3) wykonanie wszelkich niezbędnych prac z uwzględnieniem poniesienia wszelkich opłat administracyjnych koniecznych do realizacji robót objętych zamówieniem; 4) wykonanie dokumentacji powykonawczej wraz z instrukcją eksploatacyjną; 5) przygotowanie - uzupełnienie książek obiektu w imieniu Zamawiającego dla służb nadzoru budowlanego wraz z określeniem parametrów i instrukcji dalszego użytkowania dla przebudowywanego obiektu; 6) sprawowanie nadzoru autorskiego przy realizacji robót budowlanych wykonywanych na podstawie dokumentacji projektowej; 7) uzyskanie wymaganych prawem decyzji administracyjnych w tym w szczególności pozwolenia na budowę i pozwolenia na użytkowanie; 8) wykonanie wszelkich innych czynności, jakie okażą się niezbędne do wykonania obowiązków lub rezultatów wskazanych w pkt. od 1) do 7); 4.Przedmiot zamówienia obejmuje ponadto: 1) zorganizowanie na swój koszt placu budowy oraz prowadzenie robót zgodnie z przepisami bhp oraz ppoż.; 2) doprowadzenie wody i energii elektrycznej na teren budowy oraz zabezpieczenie łączności telefonicznej na własny koszt; Wykonawca zainstaluje, na własny koszt, podlicznik zużycia wody i energii elektrycznej oraz będzie ponosił koszty zużycia wody i energii w okresie realizacji robót; 3) zapewnienie bieżącej obsługi geodezyjnej przez uprawnione służby geodezyjne; 4) oznakowanie i zabezpieczenie dróg publicznych w zakresie wynikającym z uzgodnień z zarządcami tych dróg; 5) zorganizowanie i przeprowadzenie niezbędnych badań i odbiorów oraz kompletowanie dokumentacji obejmującej zakres robót objętych Przedmiotem Umowy; 6) wykonanie operatu powykonawczego projektu wraz z inwentaryzacją geodezyjną powykonawczą (2 egz.); 7) naprawę zinwentaryzowanych urządzeń podziemnych uszkodzonych podczas wykonywania robót; 8) pokrycie kosztów usunięcia niewypałów, niewybuchów i amunicji odkrytych w trakcie robót; 9) uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót i przekazanie go Zamawiającemu najpóźniej do dnia odbioru końcowego; 5. Wykonawca jest odpowiedzialny za: 1) wykonanie przedmiotu zamówienia; 2) wysoką jakość wykonania przedmiotu zamówienia; 3) należytą staranność przy realizacji zobowiązań umowy; 4) stosowane materiały; do wykonania przedmiotu zamówienia należy zastosować materiały posiadające dokumenty, dopuszczające dany materiał do stosowania w budownictwie; 5) ścisłą współpracę z wykonawcami realizującymi zlecenia Zamawiającego na podstawie odrębnych umów (np.: Nadzorem Inwestorskim). Z tego tytułu wykonawca nie może rościć o dodatkowe wynagrodzenie; 6) uzyskanie wszelkich niezbędnych pozwoleń i uzgodnień w celu realizacji przedmiotu umowy; 7) szkody wyrządzone podczas wykonywania przedmiotu zamówienia; 8) utrzymanie porządku na terenie budowy oraz terenu wokół budynku; 9) zapewnienie personelu budowy, posiadającego odpowiednie uprawnienia, wymaganych prawem budowlanym. 6. Przed przystąpieniem do wykonawstwa robót - projekt techniczny podlega zatwierdzeniu przez Zamawiającego. 7. Jeżeli Wykonawca powierzy wykonanie części robót podwykonawcom, wówczas jest zobowiązany do opracowania planu BIOZ oraz pełnienia roli koordynatora wobec podwykonawcy. 8. Roboty wykonane będą z materiałów dostarczonych przez Wykonawcę. 9. Przedmiot umowy, o którym mowa w pkt. 3.1. winien być wykonany etapami, zgodnie z harmonogramem zawartym w SIWZ: UWAGA: Zamawiający wystąpił o wykonanie map do celów projektowych i pomiarów geodezyjnych do celów projektowych na potrzeby projektu pn.: "Utworzenie Centrum Przesiadkowego Koszalin - Wąwozowa w Koszalinie. 

II.5) Główny kod CPV: 45000000-7 
Dodatkowe kody CPV: 
Kod CPV
45111200-0
45100000-8
45232451-8
45233120-6
45233252-0
45233129-9
45233252-0
45310000-3
71320000-7
71320000-7
71420000-8


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)
Wartość bez VAT: 
Waluta: 


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak 
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Udzielenie Wykonawcy robót budowlanych zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych; Wartość zamówienia nie może być większa niż 20% szacunkowej wartości zamówienia. 
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów: 
miesiącach:    lub dniach: 
lub 
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 
Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia
2018-12-15

II.9) Informacje dodatkowe: 1. Umowa będzie obowiązywała od dnia zawarcia. Termin realizacji zamówienia do 15.12.2018 roku. 2. Realizacja Umowy odbywać się będzie do dnia zakończenia robót będących przedmiotem umowy, a następnie w okresie udzielonej, przez Wykonawcę robót budowlanych, gwarancji. 3. Wykonawca musi uzyskać pozwolenie na budowę do 31 marca 2018 roku.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU 

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów 
Określenie warunków: Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu 
Informacje dodatkowe 
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna 
Określenie warunków: Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej, jeżeli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną ubezpieczenia nie mniejszą niż 1.000.000,00 zł; 
Informacje dodatkowe 
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa 
Określenie warunków: Wykonawca spełni warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże, że: 1) wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 1 dokumentację projektową wielobranżową i uzyskał decyzję o pozwoleniu na budowę związaną z budową lub przebudową drogi lub ulicy wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną (siecią oświetleniową, siecią energetyczną, siecią wodociągową, kanalizacją sanitarną, kanalizacją deszczową oraz sygnalizacją świetlną) każda o wartości kosztorysowej co najmniej 2.000.000,00 zł brutto. 2) dysponuje co najmniej 1 osobą: a. mogącą pełnić funkcję kierownika budowy, która posiada uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń i należy do OIIB oraz posiada minimum 3 letnie doświadczenie na stanowisku kierownika budowy/robót liczone od dnia uzyskania uprawnień; b. z uprawnieniami branży sanitarnej, która posiada uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, należy do OIIB; posiada minimum 3 letnie doświadczenie liczone od dnia uzyskania uprawnień; c. z uprawnieniami branży elektrycznej w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, należy do OIIB; posiada minimum 3 letnie doświadczenie liczone od dnia uzyskania uprawnień; d. z uprawnieniami w branży konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, należy do OIIB, posiada minimum 3 letnie doświadczenie liczone od dnia uzyskania uprawnień; e. z uprawnieniami w branży teletechnicznej w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, linii, instalacji i urządzeń telekomunikacji przewodowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą, należy do OIIB, posiadać minimum 3 letnie doświadczenie liczone od dnia uzyskania uprawnień; f. z uprawnieniami w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń, uprawniające do projektowania obiektu budowlanego, w tym do projektowania drogi, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r. poz. 1278), posiadać minimum 3 letnie doświadczenie liczone od dnia uzyskania uprawnień oraz wykonał co najmniej 1 dokumentację projektową wielobranżową i uzyskał decyzję o pozwoleniu na budowę związaną z budową lub przebudową drogi lub ulicy wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną (siecią oświetleniową, siecią energetyczną, siecią wodociągową, kanalizacją sanitarną, kanalizacją deszczową oraz sygnalizacją świetlną) każda o wartości kosztorysowej co najmniej 2.000.000,00 zł brutto. Uwaga dotycząca wszystkich stanowisk wskazanych powyżej: Na podstawie art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane ( Dz. U. z 2013 roku poz. 1409 z późniejszymi zmianami) osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy, uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. Zakres uprawnień budowlanych należy odczytywać zgodnie z ich treścią decyzji o ich nadaniu w oparciu o przepisy będące podstawą ich nadania. Ponadto, zgodnie z art. 12 a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy Prawo budowlane, mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. W związku z powyższym, Zamawiający zaakceptuje uprawnienia budowlane odpowiadające uprawnieniom wymaganym przez Zamawiającego, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach opisanych w Ustawie z dnia 18.03.2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 roku poz. 63 z późniejszymi zmianami). 
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak 
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA 

III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp 
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Nie Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: 
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI 

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu 
Tak 
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji 
Nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP: 

Na wezwanie zamawiającego, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu zamawiający żąda następujących dokumentów: 1) informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 13, 14 i 21 PZP, 2) oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności; 3) oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne;

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP 

III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU: 
1) W celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej określonego w pkt. 5.3.2. SIWZ dokumenty potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu. 2) W celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej określonego w pkt. 5.3.3. SIWZ zamawiający żąda od wykonawcy: a) wykazu 1 roboty budowlanej (załącznik nr 5 do SIWZ) wykonanej nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem jej rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotu, na rzecz którego robota ta została wykonana, z załączeniem dowodów określających czy ta robota budowlana została wykonana należycie, w szczególności informacji o tym czy robota została wykonana zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończona, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego robota budowlana była wykonywana, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty; b) Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrole jakości lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności i informacją o podstawie dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 5b do SIWZ. Jeżeli w dokumentach składanych w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, kwoty będą wyrażane w walucie obcej, kwoty te zostaną przeliczone na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych. 
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI: 

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP 

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

1. Zgodnie z art. 24 ust. 11 PZP, wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji dotyczących kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej Wykonawca składa bez wezwania. Wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 Pzp stanowi Załącznik nr 2 do SIWZ. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 3. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a PZP, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. 4. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt. 6.2). ppkt 1) - 3) SIWZ. 5. Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia dokumentów wymienionych w pkt. 6.2). ppkt 1) - 3) SIWZ, dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP. 6. . Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w: 1) pkt. 6.2. pkt 1) SIWZ składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez Właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 13, 14 i 21; 7. Dokumenty, o których mowa w pkt. 6.4. ppkt. 1) SIWZ, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 8 . Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 6.4 . SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt. 6.5. SIWZ stosuje się odpowiednio. 9. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 10. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w pkt. 6.4 ppkt. 1 SIWZ, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 14 i 21 Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie osoby złożonym przed notariuszem lub organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt. 6.5 SIWZ zdanie pierwsze stosuje się odpowiednio. 11 W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 12. Zgodnie z art. 24 ust. 8 PZP wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 13 i 14 oraz 16-20 Pzp może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. 13. Jeżeli wykonawcę reprezentuje pełnomocnik - należy dołączyć do oferty pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo musi być złożone w oryginale lub poświadczone za zgodność z oryginałem przez notariusza. 14. W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia należy dołączyć do oferty pełnomocnictwo zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Pełnomocnictwo musi być złożone w oryginale.

SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) OPIS 
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony 
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:

Tak 
Informacja na temat wadium 
1. Każda składana oferta musi dla swej ważności być zabezpieczona wadium w wysokości 70.000,00 zł (słownie złotych: siedemdziesiąt tysięcy 00/100). Termin ważności wadium - od terminu składania ofert do terminu związania ofertą. 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w formie pieniężnej musi wpłynąć na rachunek Zamawiającego przed terminem składania ofert. Wadium wnoszone w pozostałych formach należy dołączyć do oferty w oryginale. 3.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 PZP: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 roku poz. 1804 z późniejszymi zmianami). 4.Gwarancja bankowa lub gwarancja ubezpieczeniowa, stanowiąca formę wniesienia wadium, winna spełniać, co najmniej następujące warunki: 1) ustalać beneficjenta gwarancji, tj. jego nazwę i adres; 2) określać kwotę gwarantowaną w złotych; 3) określać termin ważności gwarancji od terminu składania ofert do terminu związania ofertą; 4) określać przedmiot gwarancji, nazwę i numer zamówienia wynikający ze specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz tytuł (np. wadium); 5) być gwarancją samoistną, nie odwoływalną i bezwarunkową, płatną na każde żądanie); 6) zawierać zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty określonej w gwarancji w przypadku, gdy: a) wykonawca, którego oferta została wybrana: ? odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, ? nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, ? zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. b) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 PZP, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 PZP, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 PZP, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 5.Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacać przelewem na rachunek: BANK MILLENNIUM O/KOSZALIN nr rachunku S.W.I.F.T. BIGBPLPWXXX, IBAN PL 88 1160 2202 0000 0002 6524 1840 z opisem wadium - przetarg nieograniczony nr NO-LK-2210-28-01/2017 (Centrum Przesiadkowe). 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r Prawo zamówień publicznych, jeżeli w wyniku o rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 11.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca: 1) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 PZP, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 PZP, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 PZP, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 2) którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.


IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie 
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek: 


IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie 
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: 
Nie 
Informacje dodatkowe: 


IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

Nie 
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej 
Nie 
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej: 


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu 
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców   
Przewidywana minimalna liczba wykonawców 
Maksymalna liczba wykonawców   
Kryteria selekcji wykonawców: 


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa będzie zawarta: 

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej: 

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej: 

Informacje dodatkowe: 

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów: 
Nie 
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: 

Informacje dodatkowe: 

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych: 

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów: 


IV.1.8) Aukcja elektroniczna 
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie 
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona: 

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: 
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia: 

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia: 
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń: 
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania: 

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: 
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej: 


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT 
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: 
IV.2.2) Kryteria 
Kryteria Znaczenie
Cena 80,00
Doświadczenie wykonawcy w realizacji robót budowlanych obejmujących skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną 15,00
Termin gwarancji 5,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony) 
Tak 
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne 
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem 
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty: 

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji Nie 
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: Nie 
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów): 

Informacje dodatkowe 

IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego 
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu: 

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody: 

Wstępny harmonogram postępowania: 

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: 
Należy podać informacje na temat etapów dialogu: 

Informacje dodatkowe: 

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego 
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty: 

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia: 

Informacje dodatkowe: 

IV.4) Licytacja elektroniczna 
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna: 

Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej: 

Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych: 

Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień: 

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania: 

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:

Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej: 
Data: godzina: 
Termin otwarcia licytacji elektronicznej: 

Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej: 

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy: 

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 

Informacje dodatkowe: 

IV.5) ZMIANA UMOWY 
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak 
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian: 
1. Zmiana umowy na korzyść Zamawiającego może być dokonana tylko za zgodą obu stron. 2. Niedopuszczalna jest zmiana umowy na niekorzyść Zamawiającego, chyba, że zachodzą okoliczności, o których mowa w art. 144 ustawy PZP. 3. Wszystkie zmiany umowy dokonywane są w formie pisemnej i muszą być dokonane przez upoważnionych przedstawicieli obu stron. 4. Zamawiający przewiduje możliwości dokonania zmiany umowy w formie aneksu w przypadku: 1) zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT) lub narzuceniem innych obciążeń publiczno - prawnych związanych z przedmiotem umowy; 2) obniżenia kosztów wykonania robót budowlanych, a tym samym wynagrodzenia Wykonawcy, ze względu na rezygnację z części robót; 3) przedłużenia terminu zakończenia umowy o czas opóźnienia, jeżeli opóźnienie to wynika z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego i jeżeli takie późnienie będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy, w zakresie przekazania obiektów do remontu; 4) przedłużenia terminu wykonania robót budowlanych objętych niniejsza umową, ewentualne wstrzymanie/wznowienie robót, ze względu na: a) uwarunkowania społeczne (protesty, listy, petycje itp.) b) roboty dodatkowe uzupełniające; c) zmiany technologii wykonania robót; d) zmiany stanu prawnego; e) działania sił natury, uznane za stan klęski żywiołowej 5. Określa się następujący tryb dokonywania zmian postanowień umowy: 1) Zamawiający wnioskuje do Wykonawcy w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany; 2) Zamawiający wnioskuje, aby Wykonawca przedłożył propozycję zmiany; 3) Wykonawca wnioskuje do Zamawiającego o dokonanie wskazanej zmiany. 6. Przyczyny dokonania zmian postanowień umowy oraz uzasadnienie takich zmian należy opisać w stosownych dokumentach (notatka służbowa, pismo wykonawcy, protokół konieczności - protokół konieczności wymaga zatwierdzenia przez Zamawiającego), itp. 
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE 

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy): 

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym 

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: 
Data: 2017-12-21, godzina: 09:00, 
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): 
Nie 
Wskazać powody: 

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu 
> polski 
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert) 
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie 
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane 
IV.6.6) Informacje dodatkowe: 
Projekt nr RPZP.02.01.00-32-0013/16- Utworzenie Centrum Przesiadkowego Koszalin - Wąwozowa w Koszalinie realizowanego w formule zaprojektuj i wybuduj. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze Środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-2020. Za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 roku - Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012 roku poz. 1529 z późniejszymi zmianami), osobiście, za pośrednictwem posłańca. Miejski Zakład Komunikacji Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Koszalinie, ul. Gnieźnieńska 9, 75-736 Koszalin. "Utworzenie Centrum Przesiadkowego "Koszalin-Wąwozowa" w Koszalinie". 1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa realizacja zadania inwestycyjnego pod nazwą Projekt nr RPZP.02.01.00-32-0013/16- Utworzenie Centrum Przesiadkowego Koszalin - Wąwozowa w Koszalinie realizowanego w formule zaprojektuj i wybuduj, zwanego dalej Projektem. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze Środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-2020. 2. Wykonanie Przedmiotu zamówienia polega w szczególności na zaprojektowaniu, wybudowaniu, wyposażeniu, wykończeniu i oddaniu Zamawiającemu do użytkowania Centrum Przesiadkowego, na warunkach określonych w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ oraz zgodnie z: 1) Programem Funkcjonalno - Użytkowym zwanym dalej PFU stanowiący załącznik nr 9 do SIWZ; 2) Instrukcją dla Wykonawcy stanowiącą załącznik nr 7 do SIWZ; 3) Prawem Budowlanym; 4) zasadami wiedzy technicznej; 5) polskimi normami; 6) wskazaniami Nadzoru Inwestorskiego; 7) obowiązującymi przepisami a zwłaszcza przepisami BHP i przeciwpożarowymi, z oznakowaniem dróg ewakuacyjnych. 3.Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności: 1) wykonanie dokumentacji projektowej - wszystkie branże niezbędne do realizacji inwestycji w zakresie podanym w PFU wariant I - skrzyżowanie skanalizowane tj: a) wykonanie prac przedprojektowych; b) sporządzenie koncepcji; c) opracowanie projektu budowlanego; d) opracowanie projektu wykonawczego; e) opracowanie projektów tymczasowej organizacji; f) opracowanie projektu stałej organizacji ruchu wraz z projektem sygnalizacji świetlnej umożliwiającej wpięcie do Inteligentnego Systemu Transportowego w Koszalinie; g) opracowanie projektów "małej architektury"; h) opracowanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia; i) wykonanie dokumentacji powykonawczej; (Forma dokumentacji technicznej zgodnie z PFU - pkt. 1.4.2.) 2) wykonanie wszelkich robót budowlanych oraz dostaw w zakresie podanym w PFU, SIWZ, zgodnie z dokumentacją projektową oraz obowiązującymi przepisami, zasadami wiedzy technicznej i sztuką budowlaną; UWAGA: należy zabezpieczyć ciągłą pracę Stacji Paliw oraz Pętli Autobusowej; 3) wykonanie wszelkich niezbędnych prac z uwzględnieniem poniesienia wszelkich opłat administracyjnych koniecznych do realizacji robót objętych zamówieniem; 4) wykonanie dokumentacji powykonawczej wraz z instrukcją eksploatacyjną; 5) przygotowanie - uzupełnienie książek obiektu w imieniu Zamawiającego dla służb nadzoru budowlanego wraz z określeniem parametrów i instrukcji dalszego użytkowania dla przebudowywanego obiektu; 6) sprawowanie nadzoru autorskiego przy realizacji robót budowlanych wykonywanych na podstawie dokumentacji projektowej; 7) uzyskanie wymaganych prawem decyzji administracyjnych w tym w szczególności pozwolenia na budowę i pozwolenia na użytkowanie; 8) wykonanie wszelkich innych czynności, jakie okażą się niezbędne do wykonania obowiązków lub rezultatów wskazanych w pkt. od 1) do 7); 4.Przedmiot zamówienia obejmuje ponadto: 1) zorganizowanie na swój koszt placu budowy oraz prowadzenie robót zgodnie z przepisami bhp oraz ppoż.; 2) doprowadzenie wody i energii elektrycznej na teren budowy oraz zabezpieczenie łączności telefonicznej na własny koszt; Wykonawca zainstaluje, na własny koszt, podlicznik zużycia wody i energii elektrycznej oraz będzie ponosił koszty zużycia wody i energii w okresie realizacji robót; 3) zapewnienie bieżącej obsługi geodezyjnej przez uprawnione służby geodezyjne; 4) oznakowanie i zabezpieczenie dróg publicznych w zakresie wynikającym z uzgodnień z zarządcami tych dróg; 5) zorganizowanie i przeprowadzenie niezbędnych badań i odbiorów oraz kompletowanie dokumentacji obejmującej zakres robót objętych Przedmiotem Umowy; 6) wykonanie operatu powykonawczego projektu wraz z inwentaryzacją geodezyjną powykonawczą (2 egz.); 7) naprawę zinwentaryzowanych urządzeń podziemnych uszkodzonych podczas wykonywania robót; 8) pokrycie kosztów usunięcia niewypałów, niewybuchów i amunicji odkrytych w trakcie robót; 9) uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót i przekazanie go Zamawiającemu najpóźniej do dnia odbioru końcowego; 5. Wykonawca jest odpowiedzialny za: 1) wykonanie przedmiotu zamówienia; 2) wysoką jakość wykonania przedmiotu zamówienia; 3) należytą staranność przy realizacji zobowiązań umowy; 4) stosowane materiały; do wykonania przedmiotu zamówienia należy zastosować materiały posiadające dokumenty, dopuszczające dany materiał do stosowania w budownictwie; 5) ścisłą współpracę z wykonawcami realizującymi zlecenia Zamawiającego na podstawie odrębnych umów (np.: Nadzorem Inwestorskim). Z tego tytułu wykonawca nie może rościć o dodatkowe wynagrodzenie; 6) uzyskanie wszelkich niezbędnych pozwoleń i uzgodnień w celu realizacji przedmiotu umowy; 7) szkody wyrządzone podczas wykonywania przedmiotu zamówienia; 8) utrzymanie porządku na terenie budowy oraz terenu wokół budynku; 9) zapewnienie personelu budowy, posiadającego odpowiednie uprawnienia, wymaganych prawem budowlanym. 6. Przed przystąpieniem do wykonawstwa robót - projekt techniczny podlega zatwierdzeniu przez Zamawiającego. 7. Jeżeli Wykonawca powierzy wykonanie części robót podwykonawcom, wówczas jest zobowiązany do opracowania planu BIOZ oraz pełnienia roli koordynatora wobec podwykonawcy. 8. Roboty wykonane będą z materiałów dostarczonych przez Wykonawcę. 9. Przedmiot zamówienia, o którym mowa w pkt. 1. winien być wykonany etapami, zgodnie harmonogramem zamieszczonym w SIWZ. 1.Umowa będzie obowiązywała od dnia zawarcia. Termin realizacji zamówienia do 15.11.2018 roku. 2. Realizacja Umowy odbywać się będzie do dnia zakończenia robót będących przedmiotem umowy, a następnie w okresie udzielonej, przez Wykonawcę robót budowlanych, gwarancji. Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu. Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej, jeżeli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną ubezpieczenia nie mniejszą niż 1.000.000,00 zł; Wykonawca spełni warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże, że: 1) wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 1 dokumentację projektową wielobranżową i uzyskał decyzję o pozwoleniu na budowę związaną z budową lub przebudową drogi lub ulicy wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną (siecią oświetleniową, siecią energetyczną, siecią wodociągową, kanalizacją sanitarną, kanalizacją deszczową oraz sygnalizacją świetlną) każda o wartości kosztorysowej co najmniej 2.000.000,00 zł brutto. 2) wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 1 zamówienie polegające na zaprojektowaniu i wykonaniu lub wykonaniu robót budowlanych o podobnym charakterze tj. roboty drogowe obejmujące budowę lub przebudowę drogi lub ulicy wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną (siecią oświetleniową, siecią energetyczną, siecią wodociągową, kanalizacją sanitarną, kanalizacją deszczową oraz sygnalizacją świetlną), każda o wartości co najmniej 2.000.000,00 zł brutto. Zadania muszą być zakończone i uzyskano pozwolenie na użytkowanie. 3) dysponuje co najmniej 1 osobą: a. mogącą pełnić funkcję kierownika budowy, która posiada uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń i należy do OIIB oraz posiada minimum 3 letnie doświadczenie na stanowisku kierownika budowy/robót liczone od dnia uzyskania uprawnień; b. z uprawnieniami branży sanitarnej, która posiada uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, należy do OIIB; posiada minimum 3 letnie doświadczenie liczone od dnia uzyskania uprawnień; c. z uprawnieniami branży elektrycznej w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, należy do OIIB; posiada minimum 3 letnie doświadczenie liczone od dnia uzyskania uprawnień; d. z uprawnieniami w branży konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, należy do OIIB, posiada minimum 3 letnie doświadczenie liczone od dnia uzyskania uprawnień; e. z uprawnieniami w branży teletechnicznej w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, linii, instalacji i urządzeń telekomunikacji przewodowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą, należy do OIIB, posiadać minimum 3 letnie doświadczenie liczone od dnia uzyskania uprawnień; f. z uprawnieniami w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń, uprawniające do projektowania obiektu budowlanego, w tym do projektowania drogi, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r. poz. 1278), posiadać minimum 3 letnie doświadczenie liczone od dnia uzyskania uprawnień oraz wykonał co najmniej 1 dokumentację projektową wielobranżową i uzyskał decyzję o pozwoleniu na budowę związaną z budową lub przebudową drogi lub ulicy wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną (siecią oświetleniową, siecią energetyczną, siecią wodociągową, kanalizacją sanitarną, kanalizacją deszczową oraz sygnalizacją świetlną) każda o wartości kosztorysowej co najmniej 2.000.000,00 zł brutto. Uwaga dotycząca wszystkich stanowisk wskazanych powyżej: Na podstawie art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane ( Dz. U. z 2013 roku poz. 1409 z późniejszymi zmianami) osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy, uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. Zakres uprawnień budowlanych należy odczytywać zgodnie z ich treścią decyzji o ich nadaniu w oparciu o przepisy będące podstawą ich nadania. Ponadto, zgodnie z art. 12 a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy Prawo budowlane, mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. W związku z powyższym, Zamawiający zaakceptuje uprawnienia budowlane odpowiadające uprawnieniom wymaganym przez Zamawiającego, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach opisanych w Ustawie z dnia 18.03.2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 roku poz. 63 z późniejszymi zmianami). W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu zamawiający żąda następujących dokumentów: 1) informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 13, 14 i 21 PZP, oraz odnośnie skazania za wykroczenie na kare aresztu, w zakresie określonym przez Zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 5 i 6 ustawy PZP, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 3) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 4) odpisu z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy PZP 5) oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności; 6) oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne; 7) oświadczenie wykonawcy o braku wydania prawomocnego wyroku sądu skazującego za wykroczenie na kare ograniczenia wolności lub grzywny w zakresie określonym przez Zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 5 i 6 PZP; 8) oświadczenia wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 716); 1) W celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający żąda od wykonawcy dokumentu potwierdzającego, że wykonawca

Zapisz się do newslettera:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.