Dzisiaj jest: 18.5.2024, imieniny: Alicji, Edwina, Eryka

Usługi badawcze

Dodano: 6 lat temu Czytane: 205

Przetarg na usługi badawcze ich realizację na etapie badań przemysłowych

Przetarg: Realizacja usług badawczych na etapie badań przemysłowych

Przedmiot: Realizacja usług badawczych na etapie badań przemysłowych
Organizator: STOCZNIA KOŹLE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Adres: Stoczniowców 2, 47-200 Kędzierzyn-Koźle
Województwo / powiat: opolskie, powiat kędzierzyńsko-kozielski 
śląskie, powiat Gliwice 
zachodniopomorskie, powiat Szczecin
Państwo: Polska
Telefon / fax: 77 482 21 10
E-mail: biuro@stocznia-kozle.pl
Opis: Realizacja usług badawczych na etapie badań przemysłowych
Skrócony opis przedmiotu zamówienia
1. Badania analityczne pozwalające na weryfikację koncepcji możliwych do zastosowania technologii i podstawowych jej podsystemów poprzez diagnozę problemów infrastrukturalnych i sugerowane rozwiązania systemu transportu kontenerowego, na przykładzie istniejących warunków hydrotechnicznych szlaku jakim jest Odrzańska Droga Wodna (E-30),
Cel badawczy: weryfikacja koncepcji możliwych do zastosowania technologii i podstawowych jej podsystemów
W tym etapie rozwoju technologii rozpoczyna się proces badawczo-rozwojowy, obejmujący studia analityczne które powinny potwierdzić optymalne wymiary statku, zasadność zastosowania systemu balastowania stanowiące pomysły/koncepcje sformułowane przez Wnioskodawcę na bazie warunków hydrotechnicznych panujących obecnie na szlaku Odrzańskiej Drogi Wodnej (E-30) zostaną zdiagnozowane wszystkie możliwe problemy infrastrukturalne i uwarunkowania środowiskowe.
Koniecznym jest przeprowadzenie badań w zakresie:
- zbadania przepustowości szlaku wodnego od Szczecina do Kędzierzyna-Koźla i Gliwic w zależności od głębokości drogi wodnej;
- przeprowadzenia analizy warunków hydrotechnicznych panujących na badanym odcinku od Szczecina do Gliwic (analiza statystyczna danych historycznych);
- przeprowadzenia analizy przeszkód na drodze wodnej (mosty, mielizny, śluzy, itp.);
- wykonanie badań potencjalnych ładunków kontenerowych w relacji Kędzierzyn-Koźle - Szczecin-Świnoujście wraz z analizą wymiarów i zakresu floty niezbędnej do realizacji możliwych przewozów oraz możliwości jednostek.
Analiza polegać będzie na przeglądzie opracowań naukowych dotyczących odrzańskiej drogi wodnej
i wybranie danych niezbędnych do opracowania założeń do projektu technicznego budowy prototypu w skali półtechnicznej.
2. Badania systemu balastowania.
Transport towarów masowych z wykorzystaniem żeglugi śródlądowej w Polsce, pomimo pewnych utrudnień, jest obecnie możliwy. Inaczej jest w przypadku transportu kontenerów. Tutaj bowiem kluczowym kryterium załadunku nie jest masa ładunku, ale pole powierzchni, na której można ustawić kontenery. Typowe zestawy przystosowane do żeglugi mieszczą w jednej warstwie od 30 do 42 kontenerów TEU. Jest to niestety mało efektywny ekonomicznie transport.
Dlatego ważnym jest wprowadzenie rozwiązań technologicznych umożliwiających transport dwóch warstw kontenerów (od 60 do 84 TEU), a w sytuacji kiedy rzeka posiada IV klasę żeglowności, aż trzech warstw czyli od 90 do 126 TEU. Podwojenie, a nawet potrojenie liczby transportowanych kontenerów (przy niewielkim wzroście zużycia paliwa) oraz osiągnięcia korzystnego zanurzenia zbliżonego do optymalnego pozwoli na zwiększenie efektywności przewozu.
Rozwiązaniem tego problemu będzie zastosowanie systemu balastowania na jednostkach pływających.
Opracowanie systemu balastowania i konstrukcji kadłuba z dnem podwójnym i burtami podwójnymi jest sprawdzone jedynie w warunkach laboratoryjnych. Wiedza Wnioskodawcy pozwala przypuszczać, że rozwiązanie to jest możliwe do wprowadzenia w kontenerowcach śródlądowych. Koniecznym jest przeprowadzenie badań oraz stworzenie modelu w skali ćwierćtechnicznej, który zostanie przetestowany wykona zamawiający.
Przestrzenie kadłuba z podwójnym dnem i burtami będą wykorzystane do balastowania jednostki w przypadku konieczności zwiększenia zanurzenia. Pozwoli to na zmniejszenie wymaganego prześwitu pod mostami o ok. 0 do 60 cm. Dzięki temu niezależnie od warunków nawigacyjnych możliwy będzie transport nie jednej warstwy kontenerów, ale dwóch, a w przypadku modernizacji dróg wodnych (osiągnięcie IV klasy drogi wodnej) nawet trzech warstw kontenerów, bez konieczności wprowadzania zmian konstrukcyjnych. Pozytywnie wpłynie to na efektywność ekonomiczną tego transportu. System balastowania będzie w pełni zautomatyzowany, zapewniając minimalizację ryzyka przegłębienia i przechyłu. System balastowania pozwoli na kontrolę zanurzenia jednostki, zwłaszcza podczas przechodzenia pod mostami o małym prześwicie.
W trakcie prowadzenia badań, na podstawie wyników cząstkowych, dopuszcza się przeprowadzenie niezbędnych modyfikacji w założeniach i zastosowanie dodatkowych rozwiązań technicznych w celu uzyskania możliwie najlepszej koncepcji systemu balastowania
3. Badania nad zastosowaniem napędu alternatywnego (hybrydowego).
Podstawowym źródłem napędu będą silniki spalinowe, zasilane olejem napędowym i skroplonym gazem ziemnym (LNG). Analizowany będzie układ dwusilnikowy lub jednosilnikowy. Napęd LNG pozwoli na dalszą poprawę efektywności ekonomicznej oraz jest znacznie bardziej przyjazny środowisku ze względu na zmniejszenie emisji czynników toksycznych w spalinach. Napęd wraz z układem zasilania LNG zostanie zakupiony i zainstalowany przez zamawiającego u oferenta po uzgodnieniu z jednostką badawczą.
Koniecznym jest przeprowadzenie badań w zakresie:
- określenie sposobu zaopatrzenia w paliwo LNG,
- badania właściwości fizykochemicznych stosowanych paliw (LNG, olej napędowy i ich mieszanek),
wyznaczenie charakterystyki uniwersalnej wybranego źródła napędu uwzględniającej:
- jednostkowe zużycie paliwa oraz stężenia toksycznych składników gazów spalinowych (Co, NOx, HC, LZO),
- opracowanie wytycznych konstrukcyjnych i funkcjonalnych do zabudowy źródła napędu i towarzyszącej infrastruktury zasilającej.
Badania będą miały na celu wybór optymalnego punktu pracy układu napędowego oraz opracowanie wytycznych do zabudowy źródła napędu i infrastruktury zasilającej. Badania zostaną zlecone Podwykonawcy, który zostanie wybrany zgodnie z zasadą konkurencyjności.
Cel zamówienia
Realizacja usług badawczych na etapie badań przemysłowych
w następującym zakresie:
1. Badania analityczne pozwalające na weryfikację koncepcji możliwych do zastosowania technologii i podstawowych jej podsystemów poprzez diagnozę problemów infrastrukturalnych i sugerowane rozwiązania systemu transportu kontenerowego, na przykładzie istniejących warunków hydrotechnicznych szlaku jakim jest Odrzańska Droga Wodna (E-30),
2. Badania systemu balastowania,
3. Badania nad zastosowaniem napędu alternatywnego.
Przedmiot zamówienia
1. Badania analityczne pozwalające na weryfikację koncepcji możliwych do zastosowania technologii i podstawowych jej podsystemów poprzez diagnozę problemów infrastrukturalnych i sugerowane rozwiązania systemu transportu kontenerowego, na przykładzie istniejących warunków hydrotechnicznych szlaku jakim jest Odrzańska Droga Wodna (E-30),
Cel badawczy: weryfikacja koncepcji możliwych do zastosowania technologii i podstawowych jej podsystemów
W tym etapie rozwoju technologii rozpoczyna się proces badawczo-rozwojowy, obejmujący studia analityczne które powinny potwierdzić optymalne wymiary statku, zasadność zastosowania systemu balastowania stanowiące pomysły/koncepcje sformułowane przez Wnioskodawcę na bazie warunków hydrotechnicznych panujących obecnie na szlaku Odrzańskiej Drogi Wodnej (E-30) zostaną zdiagnozowane wszystkie możliwe problemy infrastrukturalne i uwarunkowania środowiskowe.
2. Badania systemu balastowania.
Transport towarów masowych z wykorzystaniem żeglugi śródlądowej w Polsce, pomimo pewnych utrudnień, jest obecnie możliwy. Inaczej jest w przypadku transportu kontenerów. Tutaj bowiem kluczowym kryterium załadunku nie jest masa ładunku, ale pole powierzchni, na której można ustawić kontenery. Typowe zestawy przystosowane do żeglugi mieszczą w jednej warstwie od 30 do 42 kontenerów TEU. Jest to niestety mało efektywny ekonomicznie transport.
Dlatego ważnym jest wprowadzenie rozwiązań technologicznych umożliwiających transport dwóch warstw kontenerów (od 60 do 84 TEU), a w sytuacji kiedy rzeka posiada IV klasę żeglowności, aż trzech warstw czyli od 90 do 126 TEU. Podwojenie, a nawet potrojenie liczby transportowanych kontenerów (przy niewielkim wzroście zużycia paliwa) oraz osiągnięcia korzystnego zanurzenia zbliżonego do optymalnego pozwoli na zwiększenie efektywności przewozu.
Rozwiązaniem tego problemu będzie zastosowanie systemu balastowania na jednostkach pływających.
Opracowanie systemu balastowania i konstrukcji kadłuba z dnem podwójnym i burtami podwójnymi jest sprawdzone jedynie w warunkach laboratoryjnych. Wiedza Wnioskodawcy pozwala przypuszczać, że rozwiązanie to jest możliwe do wprowadzenia w kontenerowcach śródlądowych. Koniecznym jest przeprowadzenie badań oraz stworzenie modelu w skali ćwierćtechnicznej, który zostanie przetestowany wykona zamawiający.
3. Badania nad zastosowaniem napędu alternatywnego (hybrydowego).
Podstawowym źródłem napędu będą silniki spalinowe, zasilane olejem napędowym i skroplonym gazem ziemnym (LNG). Analizowany będzie układ dwusilnikowy lub jednosilnikowy. Napęd LNG pozwoli na dalszą poprawę efektywności ekonomicznej oraz jest znacznie bardziej przyjazny środowisku ze względu na zmniejszenie emisji czynników toksycznych w spalinach. Napęd wraz z układem zasilania LNG zostanie zakupiony i zainstalowany przez zamawiającego u oferenta po uzgodnieniu z jednostką badawczą.
Koniecznym jest przeprowadzenie badań w zakresie:
- określenie sposobu zaopatrzenia w paliwo LNG,
- badania właściwości fizykochemicznych stosowanych paliw (LNG, olej napędowy i ich mieszanek),
wyznaczenie charakterystyki uniwersalnej wybranego źródła napędu uwzględniającej:
- jednostkowe zużycie paliwa oraz stężenia toksycznych składników gazów spalinowych (Co, NOx, HC, LZO),
- opracowanie wytycznych konstrukcyjnych i funkcjonalnych do zabudowy źródła napędu i towarzyszącej infrastruktury zasilającej.
Badania będą miały na celu wybór optymalnego punktu pracy układu napędowego oraz opracowanie wytycznych do zabudowy źródła napędu i infrastruktury zasilającej. Badania zostaną zlecone Podwykonawcy, który zostanie wybrany zgodnie z zasadą konkurencyjności.
Miejsce i termin składania: Termin składania ofert
do dnia 16-01-2018
Miejsce i sposób składania ofert
1. Oferta winna być sporządzona zgodnie z zaleceniami opisanymi w Zapytaniu Ofertowym oraz przedstawionymi przez zamawiającego wzorcami (załącznikami), zawierać informacje i dane określone w tych dokumentach. Poprawki w ofercie (przekreślenie, przerobienie, uzupełnienie, nadpisanie, dopisanie, użycie korektora itp.) muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby / osób uprawnionych do reprezentowania wykonawcy.
2. W ofercie należy odnieść się do wszystkich kryteriów wyboru oferty. W przypadku, gdy Oferent pominie jedno lub więcej kryteriów jego oferta może zostać uznana za nieważną lub w ocenie zostanie mu przyznanych 0 punktów
3. Złożona oferta oraz załączniki muszą być podpisane przez osoby uprawnione lub upoważnione do reprezentowania podmiotu.
4. Termin związania ofertą wynosi 60 dni kalendarzowych.
5. Wartość oferty musi zostać przedstawiona w kwotach netto, a terminy w tygodniach.
6. W przypadku podania jakichkolwiek kwot w walutach obcych, Zamawiający przeliczy te kwoty na PLN według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego obowiązującego w dniu ogłoszenia Zapytanie Ofertowego.
7. Żadne dokumenty wchodzące w skład oferty, w tym również te przedstawiane w formie oryginałów, nie podlegają zwrotowi przez Zamawiającego.
8. Każdy oferent może złożyć tylko jedną ofertę.
9. Oferent może wprowadzić zmiany w złożonej ofercie lub ją wycofać pod warunkiem, że uczyni to przed upływem składania ofert.
10. Ofertę można dostarczyć zgodnie z jedną z dopuszczalnych form:
a) W formie pisemnej: za pośrednictwem poczty, kuriera lub złożoną osobiście na adres Zamawiającego (liczy się data wpływu do siedziby Zamawiającego):
STOCZNIA KOŹLE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, ul. Stoczniowców 2; 47-200 Kędzierzyn-Koźle
w godzinach pracy tj. od 6.00 do 14.00 .
b) W formie elektronicznej - skan podpisanych dokumentów wysłany na adres e-mail: biuro@stocznia-kozle.pl do końca dnia tj. godziny 14:00.
z dopiskiem ,,dotyczy zapytania ofertowego nr NR 6/RPO.01.01.00-16-0060/16"
11. Ofertę należy złożyć w terminie do dnia 16.01.2018.
12. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
Adres e-mail, na który należy wysłać ofertę
biuro@stocznia-kozle.pl
Termin składania: 2018-01-16
Miejsce i termin realizacji: Miejsce realizacji zamówienia
Województwo: opolskie Powiat: kędzierzyńsko-kozielski
Harmonogram realizacji zamówienia
Przewidywany okres realizacji zamówienia wynika z planu prac badawczych i będzie zawierał się w przedziale czasowym od 01.02.2018 do 31.05.2018
Terminem rozpoczęcia realizacji zamówienia jest data podpisania umowy, a terminem zakończenia data protokołu odbioru przedmiotu zamówienia wystawionego i podpisanego przez Zamawiającego.
Termin związania ofertą wynosi 60 dni kalendarzowych.
Planowany termin podpisania umowy - 14 dni roboczych licząc od daty ogłoszenia wyników postępowania.
Wymagania: Pytania i wyjaśnienia
Brak pytań i wyjaśnień
Uwagi: Kryteria oceny i opis sposobu przyznawania punktacji
1. Wszystkie oferty jakie wpłyną do Zamawiającego w odpowiedzi na Zapytanie Ofertowe zostaną poddane weryfikacji pod kątem zgodności z Przedmiotem Zamówienia. Oferta, która nie będzie zgodna z przedmiotem zamówienia oraz jego parametrami minimalnymi lub taka która zostanie przedstawiona w formie uniemożliwiającej weryfikację tych informacji, zostanie odrzucona jako niezgodna z przedmiotem zamówienia.
2. Zamawiający dokona oceny punktowej ofert, które:
a) zostały złożone w terminie,
b) są zgodne z Przedmiotem Zamówienia,
c) Zamawiający stwierdzi spełnienie przez Oferenta wymagań podmiotowych oraz w zakresie doświadczenia i potencjału zgodnie z zapisami pkt. ,,Warunki udziału w postępowaniu".
3. Ocena punktowa ofert zostanie dokonana na podstawie kryterium - Ceny.
W kryterium najwyższą liczbę punktów (100) otrzyma oferta zawierająca najniższą cenę netto, a każda następna odpowiednio zgodnie ze wzorem
Cena najniższa
________________________ x 100 = Liczba punktów
Cena oferowana przez firmę - oferenta
Oferent w procesie szacowania wartości zamówienia zobligowany jest uwzględnić w swojej kalkulacji wszystkie koszty/warunki około zamówieniowe tj. np.: koszty dostawy, montażu i uruchomienia jeżeli zachodzi konieczność ich faktycznego poniesienia.
5. W postępowaniu ofertowym zwycięży oferent, który zdobędzie najwyższą liczbę punktów.
6. W przypadku, kiedy oferenci otrzymają identyczną ilość punktów oraz podali taką samą najniższą cenę Zamawiający zwróci się do tych podmiotów z prośbą o przedłożenie ponowne ofert cenowych drogą elektroniczną (e-mail) na adres podany przez Oferenta w Załączniku nr 1 Formularz Oferty.
7. Terminem rozpoczęcia realizacji zamówienia jest data podpisania umowy, a terminem zakończenia data protokołu odbioru przedmiotu zamówienia wystawionego i podpisanego przez Zamawiającego.
Zamawiający - Beneficjent
Nazwa
STOCZNIA KOŹLE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Adres
Stoczniowców 2
47-200 Kędzierzyn-Koźle
opolskie , kędzierzyńsko-kozielski
Numer telefonu
774822110
Fax
774822110
NIP
7491837230
Tytuł projektu
Badania przemysłowe i prace rozwojowe dotyczące opracowania technologii budowy kontenerowca z innowacyjnym systemem balansowania i napędem LNG w firmie Stocznia Koźle Sp. z o.o.
Numer projektu
RPOP.01.01.00-16-0060/16-00
Kontakt: Osoba do kontaktu w sprawie ogłoszenia
Rudolf Kowalczyk
Nr telefonu osoby upoważnionej do kontaktu w sprawie ogłoszenia
77 482 21 10
Język kontaktu: polski
Kod CPV: 73000000-2
Numer dokumentu: 1079659, 6/RPO.01.01.00-16-0060/16

Zapisz się do newslettera:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.