Dzisiaj jest: 4.5.2024, imieniny: Floriana, Michała, Moniki

Przetarg na usługi dowozu dzieci do placówek oświatowych w Warszawie

Dodano: 6 lat temu Czytane: 221

Oferta przetargowa na świadczenie usług w zakresie dowozu dzieci niepełnosprawnych zamieszkałych na terenie Dzielnicy Praga Północ m.st. Warszawy do szkół i placówek oświatowych

Wartość zamówienia Poniżej 221 000 EURO
Rodzaj zamówienia Usługa
Data umieszczenia ogłoszenia na stronie Miasta 2018-06-27 , 14:17:50
I Zamawiający
Zamawiający Dzielnica Praga Północ m.st. Warszawy
- adres Kłopotowskiego 15, 00-987 Warszawa, woj. mazowieckie
- telefon (0-22) 443 80 48
- faks (0-22) 443 81 86
- e-mail ppn.zampubl@um.warszawa.pl
- adres internetowy http://www.praga-pn.waw.pl
Osoba upoważniona do kontaktów w sprawach proceduralnych Katarzyna Bełdowska
- adres Dzielnica Praga Północ m.st. Warszawy, Kłopotowskiego 15, 00-987 Warszawa
- lokal 531
- telefon (0-22)443 80 50
- email kbeldowska@um.warszawa.pl
Osoba upoważniona do kontaktów w sprawach merytorycznych Włodzimierz Siess
- adres Dzielnica Praga Północ m.st. Warszawy, Kłopotowskiego 15, 00-987 Warszawa
- lokal 505
- telefon (0-22) 59 00 131
- email
Adres, pod którym można uzyskać specyfikację istotnych warunków zamówienia Dzielnica Praga Północ m.st. Warszawy, Kłopotowskiego 15, 00-987 Warszawa
- lokal 531
Adres, na który należy przesyłać oferty Dzielnica Praga Północ m.st. Warszawy, Kłopotowskiego 15, 00-987 Warszawa
- lokal 531
II Przedmiot zamówienia
Nazwa zamówienia Świadczenie usług w zakresie dowozu dzieci niepełnosprawnych zamieszkałych na terenie Dzielnicy Praga Północ m.st. Warszawy do szkół i placówek oświatowych w roku szkolnym 2018/2019.
Opis zamówienia 1.PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie dowozu dzieci niepełnosprawnych zamieszkałych na terenie Dzielnicy Praga Północ m.st. Warszawy do przedszkola, oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej, innej formy wychowania przedszkolnego, a także szkoły podstawowej, gimnazjum (oddziałów gimnazjalnych), szkoły ponadgimnazjalnej lub do ośrodka rewalidacyjno-wychowawczego na trasie dom–szkoła–dom oraz w zakresie sprawowania opieki nad dziećmi w czasie dowozu. Dowożeniem objęte będą dzieci posiadające orzeczenie o niepełnosprawności oraz skierowanie do nauczania specjalnego, spełniające obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego lub obowiązek szkolny, lub obowiązek nauki. Dowóz będzie odbywał się do szkół i placówek oświatowych funkcjonujących na obszarze m.st. Warszawy, a w uzasadnionych przypadkach o których mowa w art. 127 ust. 15 Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2018 poz. 996 ze zm.), także do najbliższej szkoły specjalnej lub ośrodka znajdujących się na obszarze powiatów sąsiadujących z m.st. Warszawą. 
Dowozem objętych będzie 74 dzieci, w tym: 
• 68 dzieci uczęszczających do szkoły lub placówki oświatowej na obszarze m.st. Warszawy przez 185 dni w roku 
• 5 dzieci uczęszczających do placówki nieferyjnej na obszarze m.st. Warszawy przez 202 dni w roku 
• 1 dziecko uczęszczających do szkoły specjalnej lub ośrodka na obszarze powiatów sąsiadujących z m.st. Warszawą przez 185 dni w roku. 
Wykaz uczniów niepełnosprawnych objętych dowożeniem znajduje się w załączniku nr 2b do SIWZ. Wykaz zawiera nazwę szkoły oraz ulicę, przy której mieści się szkoła lub placówka oświatowa, oraz nazwę i numer ulicy zamieszkania dowożonych dzieci .Szczegółowy wykaz dzieci niepełnosprawnych zostanie przekazany wraz z powierzeniem przetwarzania danych osobowych. Zamawiający ma prawo do zmian w zakresie liczby dzieci i adresów zamieszkania lub adresów szkoły/placówki oświatowej albo zmian osobowych, z zastrzeżeniem, że liczba dzieci dowożonych do szkoły specjalnej lub ośrodka na obszarze powiatów sąsiadujących z m.st. Warszawą nie przekroczy liczby 5. O zmianach w ww. wykazie Zamawiający każdorazowo będzie informował Wykonawcę, bez potrzeby sporządzania aneksu do umowy. Wykonawca jest związany danymi, określonymi w wykazie, w tym liczbą i adresami dowożonych dzieci do momentu ich aktualizacji przez Zamawiającego. Uwaga! Na potrzeby niniejszego postępowania pod pojęciem „samochód”, „pojazd samochodowy” Zamawiający rozumie pojazd przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu osób niepełnosprawnych, opisany w art. 58 ustawy dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jedn. Dz. U. z 2017r., poz. 1260 ze zm.). Wykonawca wykonuje usługę pojazdami samochodowymi w liczbie minimum 10 samochodów jednocześnie: 
1. wyprodukowanymi po 1 stycznia 2008 roku, 
2. posiadającymi aktualne badania techniczne, dopuszczające pojazd do ruchu wymagane odrębnymi przepisami, 
3. specjalnie oznakowanymi, 
4. przystosowanymi konstrukcyjnie do przewozu osób niepełnosprawnych, opisanymi w art. 58 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jedn. Dz. U. z 2017r., poz. 1260 ze zm.), 
5. wyposażonymi w specjalistyczny sprzęt, w tym m.in: pasy do mocowania wózków i siedzeń, szyny, windy lub podnośniki do załadunku wózka inwalidzkiego, lub rampy, podjazdy, najazdy. 
Zamawiający ma prawo do zwiększenia liczby samochodów w przypadku zwiększenia liczby dzieci z zastrzeżeniem, że ilość samochodów niezbędnych do realizacji usługi nie przekroczy 13 sztuk. 
Wykonawca jest zobowiązany zapewnić 1 kierowcę i minimum 1 opiekuna w każdym samochodzie tj. razem 10 opiekunów i 10 kierowców jednocześnie. Opiekunów przewożonych dzieci zobowiązuje się do postępowania według następujących zasad: 
1. opiekun odbiera dzieci od rodziców / opiekunów prawnych spod domu o ustalonej wcześniej godzinie i po dowiezieniu na zajęcia będzie przekazywał dzieci pod opiekę nauczyciela; 
2. po zakończeniu zajęć opiekun odbiera dzieci od nauczycieli w szkole i po dowiezieniu pod dom przekazuje pod opiekę rodziców / opiekunów prawnych lub upoważnionych osób. Nie dopuszcza się przekazywania dziecka w drodze powrotnej ze szkoły do domu osobom małoletnim, nieupoważnionym lub pozostawienia dziecka bez opieki; 
3. pracownicy Wykonawcy sprawujący opiekę zachowają szczególną dbałość o dobro dziecka w czasie jazdy oraz przy wsiadaniu do samochodu i wysiadaniu. Podczas przewozu pracownicy zapewniają dzieciom w szczególności bezpieczny dla ich zdrowia przejazd; 
4. pracownicy Wykonawcy sprawujący opiekę nad dziećmi udzielą dzieciom niezbędnej pomocy przy ubieraniu i rozbieraniu w szkole oraz przy wsiadaniu i wysiadaniu z samochodu, jeżeli potrzeba w tym zakresie została zgłoszona podczas ustaleń z Zamawiającym. Każdy kierowca i opiekun sprawujący opiekę nad dziećmi w czasie ich przewozu na trasie dom – szkoła – dom muszą posiadać przeszkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy lub co najmniej udokumentowany 6-miesięczny okres doświadczenia w opiece nad osobami niepełnosprawnymi. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 2a do Specyfikacji oraz we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ. 

WAŻNE! Wszystkie wymagania określone w dokumentach wskazanych powyżej stanowią wymagania minimalne a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych skutkować będzie odrzuceniem oferty jako niezgodnej z SIWZ na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp. 
2.KLAUZULA SPOŁECZNA, O KTÓREJ MOWA W ART. 29 UST. 3A USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu zastosował klauzulę społeczną na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp i wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, które polegają na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r. poz. 917 ze zm.). Rodzaje czynności w zakresie realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę, szczegółowe postanowienia dotyczące sposobu dokumentowania zatrudnienia osób wykonujących te czynności, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę i podwykonawcę przedmiotowych wymagań, oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań, zostały określone w: 
• opisie przedmiotu zamówienia, stanowiącym załącznik nr 2a do SIWZ oraz 
• we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ. 
3.PODWYKONAWCY Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. W przypadku powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy, Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w Ofercie (Formularz Oferty) : 
• części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy/ podwykonawcom oraz firm podwykonawców. W trakcie realizacji zamówienia, Wykonawca jest ponadto zobowiązany do: 
• poinformowania Zamawiającego o wszelkich zmianach przedmiotowych danych. 
• Przekazania informacji na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację usług. Wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo znajdują się we wzorze umowy. 

4.OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH 
1. Zamawiający oświadcza, że spełnia wymogi określone w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016), dalej RODO, tym samym, dane osobowe podane przez Wykonawcę będą przetwarzane zgodnie z RODO oraz zgodnie z przepisami krajowymi. 
2. Dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na Świadczenie usług w zakresie dowozu dzieci niepełnosprawnych zamieszkałych na terenie Dzielnicy Praga Północ m.st. Warszawy do szkół i placówek oświatowych w roku szkolnym 2017/2018.. 
3. Odbiorcami przekazanych przez Wykonawcę danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych. 
4. Dane osobowe Wykonawcy, zawarte w protokole postępowania, będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; 
5. Klauzula informacyjna, o której mowa w art. 13 ust. 1 i 2 RODO znajduje się w załączniku nr 10 do SIWZ 
6. Wykonawca jest zobowiązany, w związku z udziałem w przedmiotowym postępowaniu, do wypełnienia wszystkich obowiązków formalno-prawnych wymaganych przez RODO i związanych z udziałem w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia. 
Do obowiązków tych należą: 
• obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te Wykonawca bezpośrednio pozyskał i przekazał Zamawiającemu w treści oferty lub dokumentów składanych na żądanie Zamawiającego w trybie art. 26 ust. 2 ustawy Pzp, 
• obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane Wykonawca pozyskał w sposób pośredni, a które to dane Wykonawca przekazuje Zamawiającemu w treści oferty lub dokumentów składanych na żądanie Zamawiającego w trybie art. 26 ust. 2 ustawy Pzp, 
7. W celu zapewnienia, że Wykonawca wypełnił ww. obowiązki informacyjne oraz ochrony prawnie uzasadnionych interesów osoby trzeciej, której dane zostały przekazane w związku z udziałem w postępowaniu, Wykonawca zobowiązany jest do złożenia oświadczenia o wypełnieniu przez niego obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO – treść oświadczenia została zawarta we wzorze formularza ofertowego. 
Miejsce wykonania robót budowlanych, usług lub miejsce dostaw Dzielnica Praga-Północ
Główny przedmiot (CPV) 60.13.00.00-8
Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej Nie
Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej Nie
Czy Zamawiający zamierza zawrzeć umowę ramową Nie
Czy Zamawiający zamierza ustanowić Dynamiczny System Zakupów Nie
Czy Zamawiający zamierza zastosować aukcję elektroniczną do wyboru najkorzystniejszej oferty Nie
Czas trwania zamówienia lub termin wykonania Data rozpoczęcia: 2018-09-03, data zakończenia: 2019-06-21
III Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym, i technicznym
Wymagane wadium 10000,00 zł.
Informacje dotyczące sytuacji wykonawcy oraz informacje i formalności niezbędne do oceny, czy spełnia on minimalne wymogi ekonomiczne, finansowe i techniczne Uwaga! Numeracja przeniesiona z ogłoszenia o zamówieniu, opublikowanego w Biuletynie Zamówień Publicznych. 
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM 
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU 
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów 
Określenie warunków: Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności, jeżeli Wykonawca posiada licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób, wydaną na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym (Dz.U. z 2017r., poz. 2200 ze zm.). 
Informacje dodatkowe 
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna 
Określenie warunków: 
Informacje dodatkowe 
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa 
Określenie warunków: 
Na podstawie art. 22 ust. 1b ustawy Pzp, Zamawiający określa warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawcy poprzez określenie minimalnych wymagań dotyczących: 
1. doświadczenia Wykonawcy 
2. osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości. 
3. potencjału technicznego Wykonawcy 
Ad. 1 Minimalne wymagania dotyczące doświadczenia Wykonawcy: Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada doświadczenie niezbędne do realizacji zamówienia jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał: 
– co najmniej dwa zamówienia obejmujące swym zakresem usługi polegające na przewozie osób niepełnosprawnych o wartości każdej z usług nie mniejszej niż 400 000,00 złotych brutto, albo 
– co najmniej jedno zamówienie obejmujące swym zakresem usługę polegającą na przewozie osób niepełnosprawnych o wartości nie mniejszej niż 800 000,00 złotych brutto. 
UWAGA: Wykonawca, w celu potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postępowaniu dotyczącego doświadczenia Wykonawcy, może wykazać usługi wykonywane, jeżeli Wykonawca wykaże, że do upływu terminu składania ofert, wartość wykonanego zamówienia nie jest mniejsza niż stosownie 400 000,00 lub 800 000,00 złotych brutto, w zależności od wybranego przez Wykonawcę sposobu spełnienia warunku. Wykonawca, w celu potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postępowaniu dotyczącego doświadczenia Wykonawcy, może wykazać, że zrealizował, lub odpowiednio realizuje, kilka części jednego zamówienia, nawet jeśli na wykonanie każdej z części tego zamówienia była zawarta odrębna umowa. 
Ad. 2 Minimalne wymagania dotyczące osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości. Zamawiający uzna, że Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia osoby gwarantujące realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami, które będą uczestniczyły w realizacji zamówienia, we wskazanej niżej liczbie i o wskazanych niżej kwalifikacjach: 
--> Stanowisko/funkcja - OPIEKUN; Ilość 10; 
Doświadczenie/ Kwalifikacje zawodowe 
• przeszkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy, lub 
• co najmniej udokumentowany 6-miesięczny okres doświadczenia w opiece nad osobami niepełnosprawnymi 
--> Stanowisko/funkcja - KIEROWCA; Ilość 10; 
Doświadczenie/ Kwalifikacje zawodowe 
• przeszkolenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy, lub 
• co najmniej udokumentowany 6-miesięczny okres doświadczenia w opiece nad osobami niepełnosprawnymi Zamawiający informuje, że będzie wymagał od Wykonawcy spełnienia ciążących na nim, jako na pracodawcy, obowiązków w zakresie działalności związanej z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem małoletnich lub z opieką nad nimi, określonych w ustawie z dnia 13 maja 2016 roku o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (Dz. U. z 2018r., poz. 405), w tym w szczególności, obowiązku, o którym mowa w art. 21 przedmiotowej ustawy. 
Ad. 3 Minimalne wymagania dotyczące potencjału technicznego Wykonawcy Zamawiający uzna, że Wykonawca dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej 10 dopuszczonymi do ruchu, specjalnie oznakowanymi pojazdami przystosowanymi konstrukcyjnie do przewozu osób niepełnosprawnych, zgodnie z art. 58 ustawy dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jedn. Dz. U. z 2017r., poz. 1260 ze zm.), wyposażonymi w specjalistyczny sprzęt, w tym m.in: pasy do mocowania wózków i siedzeń, szyny, windy lub podnośniki do załadunku wózka inwalidzkiego, lub rampy, podjazdy, najazdy, wyprodukowanymi po 1.01.2008 roku. 
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie 
Informacje dodatkowe: 
Uwaga: 
1. Zgodnie z art. 5b ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym „Podjęcie i wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób, wymaga uzyskania odpowiedniej licencji”. Zgodnie natomiast z art. 5c ust. 1 pkt 5 oraz art. 6 ust. 1 pkt 1 tejże ustawy, udzielenie licencji w ww. zakresie uzależnione jest m.in. od faktu posiadania przez przedsiębiorcę tytułu prawnego do dysponowania pojazdem lub pojazdami, którymi transport drogowy ma być wykonywany. Zgodnie z art. 8 ust. 3 pkt 5 tejże ustawy - do wniosku o udzielenie licencji dołącza się wykaz pojazdów zawierający następujące informacje: a) markę, typ, b) rodzaj/przeznaczenie, c) numer rejestracyjny, d) numer VIN, e) wskazanie rodzaju tytułu prawnego do dysponowania pojazdem. Z powyższego wynika jednoznacznie, że Wykonawca posiadający licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób, jest zobowiązany do wykazania wszystkich pojazdów samochodowych, przy użyciu których Wykonawca będzie realizował działalność gospodarczą w zakresie transportu drogowego. Powyższe potwierdza wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach z dnia 31 marca 2016 roku, o sygnaturze II SA/Gl 1132/15 „Wykonywanie transportu drogowego taksówką przez przedsiębiorcę, który posiada licencję, jest dopuszczalne tylko przy użyciu pojazdu, zgłoszonego organowi właściwemu do udzielania licencji, a w przypadku licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką także pojazdu, co do którego wystąpiono z wnioskiem o zmianę treści licencji”, który należy stosować odpowiednio do wykonywania transportu drogowego w zakresie przewozu osób również innym pojazdem samochodowym niż taksówka, w tym samochodem osobowym oraz pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą, W związku z powyższym, jeżeli Wykonawca przy spełnieniu warunków udziału w postępowaniu będzie powoływał się ma zasoby podmiotu trzeciego w myśl art. 22a ustawy Pzp, będzie on zobowiązany do zgłoszenia zmiany danych (wykazu samochodów) organowi który udzielił licencji w terminie 28 dni od dnia powstania zmian, zgodnie z art. 14 ust. 1 pkt 2 ustawy o transporcie drogowym. Wykonawca, który przy spełnieniu warunku zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawcy w zakresie potencjału technicznego, powołuje się na zasoby podmiotu trzeciego zgodnie z art. 22a ustawy Pzp, składając ofertę potwierdza, że jest świadomy swoich praw i obowiązków wynikających z przepisów powszechnie obowiązującego prawa, w tym z ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym. Niniejsza uwaga stanowi wyłącznie pouczenie i nie wpływa na pojawienie się po stronie Wykonawcy dodatkowych obowiązków względem Zamawiającego na etapie składania ofert w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia. 
2. Wykonawcy, którzy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia, mogą wykazać spełnienie warunków określonych w art. 22 ust. 1b ustawy Pzp i doprecyzowanych powyżej łącznie z zastrzeżeniem, że warunek dotyczący kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, winien spełniać ten Wykonawca, który będzie wykonywał zamówienie w zakresie dowozu dzieci do szkół i placówek oświatowych tj. który będzie wykonywał zadania z zakresu transportu drogowego osób. 
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA 
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp 
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Nie Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: 
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI 
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu 
Tak 
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji 
Nie 
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP: 
Dokumenty składane na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia Wykonawcy: 
1) informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; 
2) oświadczenie Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności; 
3) oświadczenia Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne; 
Dokumenty składane na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia podmiotu trzeciego, na którego zasoby powołuje się Wykonawca: (dotyczy tylko Wykonawcy, który powołuje się na zasoby podmiotu trzeciego przy wykazaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu) 
1) informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; 
2) oświadczenie podmiotu trzeciego o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności; 
3) oświadczenia podmiotu trzeciego o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne; 
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP 
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU: 
1) licencja na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób, wydana na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym (tekst jedn. Dz.U. z 2017r., poz. 2200 ze zm.), 
2) wykaz usług wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy; załącznik nr 7 do SIWZ 
3) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami  załącznik nr 8 do SIWZ 
4) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy usług w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami  załącznik nr 9 do SIWZ (w zakresie potwierdzającym spełnienie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu). 
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI: 

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP 
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6) 
Poza oświadczeniem, o którym mowa w sekcji III.3) ogłoszenia, Wykonawca jest zobowiązany do złożenia wraz z ofertą: 
1) formularz cenowy 
2) potwierdzenie wniesienia wadium; 
3) zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania do dyspozycji Zamawiającego niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami podmiotu trzeciego, określający sposób wykorzystania zasobów podmiotu trzeciego, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, oraz, w przypadku gdy Wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, także informacja, że podmiot trzeci zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą; 
4) gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych Wykonawca, który składa ofertę za pośrednictwem pełnomocnika, winien dołączyć do oferty, dokument pełnomocnictwa obejmujący swym zakresem umocowanie do złożenia oferty lub do złożenia oferty i podpisania umowy. Pełnomocnictwo składane jest w formie pisemnej (art.78 §1 KC) tj. w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza. Wraz z pełnomocnictwem należy przedłożyć dokument, z którego wynika uprawnienie osób udzielających pełnomocnictwa do reprezentowania danego podmiotu gdy uprawnienie to nie wynika z ogólnodostępnych dokumentów rejestrowych. 
5) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy usług w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami  załącznik nr 9 do SIWZ Jeżeli Wykonawca chce uzyskać punkty w ramach oceny z zastosowaniem kryterium – dodatkowe wyposażenie samochodu, jest zobowiązany do załączenia do oferty wykazu narzędzi (załącznik nr 9 do SIWZ), z zastrzeżeniem, że wykaz ten nie podlega uzupełnieniu w zakresie wpływającym na ocenę ofert z zastosowaniem przedmiotowego kryterium. 
IV Kryteria oceny ofert i informacje administracyjne
Kryteria oceny ofert
Cena 60 %
termin płatności 20 %
dodatkowe wyposażenie samochodu 20 %
Warunki uzyskania specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz dodatkowych wyjaśnień Formularz można odebrać do dnia 2018-07-05
Cena: 0.00 zł.
Adres internetowy, pod którym można pobrać siwz: www.praga-pn.waw.pl
Termin i miejsce składania ofert Oferty należy składać do dnia 2018-07-05 godzina 10:00 
Miejsce: patrz wyżej (adres, na który należy przesyłać oferty)
Termin związania ofertą 30 dni od ostatecznego terminu składania ofert
Data, godzina i miejsce otwarcia ofert 2018-07-05, 10:15, Sala konferencyjna na parterze
V Inne informacje
Czy zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków UE? Nie
Data zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub przekazania do UOPWE 2018-06-27

Zapisz się do newslettera:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.