Dzisiaj jest: 17.5.2024, imieniny: Brunony, Sławomira, Wery

Przetarg na wykonanie okresowej kontroli wybranych obiektów mostowych

Dodano: 6 lat temu Czytane: 168

Oferta przetargowa na wykonanie okresowej kontroli wybranych obiektów mostowych na terenie m.st. Warszawy

Wartość zamówienia Poniżej 221 000 EURO
Rodzaj zamówienia Usługa
Data umieszczenia ogłoszenia na stronie Miasta 2018-07-11 , 10:16:01
I Zamawiający
Zamawiający Zarząd Dróg Miejskich
- adres Chmielna 120, 00-801 Warszawa, woj. mazowieckie
- telefon (0-22) 620-10-21
- faks (0-22) 620-91-71
- e-mail zzp@zdm.waw.pl
- adres internetowy http://www.zdm.waw.pl
Osoba upoważniona do kontaktów w sprawach proceduralnych Ewa Kwasek
- adres Zarząd Dróg Miejskich, Chmielna 120, 00-801 Warszawa
- lokal 114
- telefon (0-22) 654 91 92 w. 9219
- email zzp@zdm.waw.pl
Adres, pod którym można uzyskać specyfikację istotnych warunków zamówienia Zarząd Dróg Miejskich, Chmielna 120, 00-801 Warszawa
- lokal 13
Adres, na który należy przesyłać oferty Zarząd Dróg Miejskich, Chmielna 120, 00-801 Warszawa
- lokal 13
II Przedmiot zamówienia
Nazwa zamówienia Wykonanie okresowej kontroli wybranych obiektów mostowych na terenie m.st. Warszawy.
Opis zamówienia Część 1: Wykonanie okresowej kontroli wybranych obiektów mostowych na terenie m.st. Warszawy – rejon 1; 
Część 2: Wykonanie okresowej kontroli wybranych obiektów mostowych na terenie m.st. Warszawy – rejon 2; 
Część 3: Wykonanie okresowej kontroli wybranych obiektów mostowych na terenie m.st. Warszawy – rejon 3; 
Część 4: Wykonanie okresowej kontroli wybranych obiektów mostowych na terenie m.st. Warszawy – rejon 4; 
 
Miejsce wykonania robót budowlanych, usług lub miejsce dostaw Warszawa
Główny przedmiot (CPV) 71.63.14.50-9
Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej Tak
Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej Nie
Czy Zamawiający zamierza zawrzeć umowę ramową Nie
Czy Zamawiający zamierza ustanowić Dynamiczny System Zakupów Nie
Czy Zamawiający zamierza zastosować aukcję elektroniczną do wyboru najkorzystniejszej oferty Nie
Wartość lub zakres zamówienia (z uwzględnieniem wszystkich części i opcji, o ile dotyczy)  
Nr
części
Nazwa części Wadium
części
1 Wykonanie okresowej kontroli wybranych obiektów mostowych na terenie m.st. Warszawy – rejon 1; 1000,00
2 Wykonanie okresowej kontroli wybranych obiektów mostowych na terenie m.st. Warszawy – rejon 12; 1000,00
3 Wykonanie okresowej kontroli wybranych obiektów mostowych na terenie m.st. Warszawy – rejon 3 1000,00
4 Wykonanie okresowej kontroli wybranych obiektów mostowych na terenie m.st. Warszawy – rejon 4 1000,00
Razem 4000,00
Czas trwania zamówienia lub termin wykonania Data zakończenia: 2018-12-15
III Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym, i technicznym
Wymagane wadium 4000,00 zł.
Informacje dotyczące sytuacji wykonawcy oraz informacje i formalności niezbędne do oceny, czy spełnia on minimalne wymogi ekonomiczne, finansowe i techniczne 1.Warunki udziału w postępowaniu i podstawy wykluczenia 
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 
1.1. nie podlegają wykluczeniu, 
1.2.spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu dotyczące: 
1.2.1. sytuacji ekonomicznej lub finansowej tj.: 
1.2.1.1.Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem niniejszego zamówienia, na sumę gwarancyjną co najmniej: 
Cześć 1: 40 000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych); 
Cześć 2: 40 000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych); 
Cześć 3: 40 000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych); 
Cześć 4: 40 000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych). 
Uwaga: W przypadku złożenia oferty na dwie wybrane części wartość polisy należy zsumować. 
1.2.2. zdolności technicznej lub zawodowej, tj.: 
1.2.2.1. Wykonawca w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał: 
- dla części 1: wykonał co najmniej 30 sztuk przeglądów obiektów mostowych, w tym przegląd obiektu mostowego, którego całkowita długość przęsła wyniosła minimum 50m; 
- dla części 2: wykonał co najmniej 30 sztuk przeglądów obiektów mostowych, w tym przegląd obiektu mostowego, którego całkowita długość przęsła wyniosła minimum 50m; 
- dla części 3: wykonał co najmniej 30 sztuk przeglądów obiektów mostowych, w tym przegląd obiektu mostowego, którego całkowita długość przęsła wyniosła minimum 50m; 
- dla części 4: wykonał co najmniej 30 sztuk przeglądów obiektów mostowych, w tym j przegląd obiektu mostowego, którego całkowita długość przęsła wyniosła minimum 50m; 
Przeglądy podstawowe, rozszerzone oraz szczegółowe są traktowane równoważnie. Wykonawca niezależnie od ilości części, na które złoży ofertę, musi przedstawić wykonanie co najmniej 30 sztuk przeglądów obiektów mostowych, w tym przeglądu obiektu mostowego, którego całkowita długość przęsła wyniosła min. 50m. 
1.2.2.2. Wykonawca ma do dyspozycji osoby legitymujące się kwalifikacjami zawodowymi, uprawnieniami, doświadczeniem i wykształceniem odpowiednimi do stanowisk, jakie zostaną im powierzone, zgodnie z poniższym wykazem: 
Lp. Stanowisko - Wymagana liczba osób - Okres posiadania wymaganych uprawnień (w latach) – Doświadczenie zawodowe (liczba porównywalnych prac) – podstawa dysponowania. 
1. * Kierownik – projektant robót mostowych – 1 osoba - 5 lat – 30 przeglądów – podstawa dysponowania 
2. **Inspektor mostowy – 2 osoby - 3 lata – 30 przeglądów – podstawa dysponowania. 
* Kierownik – winien posiadać uprawnienia budowlane do projektowania i do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej mostowej. 

**Inspektor mostowy – winien posiadać uprawnienia budowlane do projektowania lub do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej mostowej oraz świadectwo ukończenia szkolenia inspektorów mostowych w zakresie dokonywania przeglądów podstawowych i szczegółowych obiektów mostowych z wynikiem pozytywnym zgodnie z instrukcjami GDDP Nr DP-T.18M i GDDP Nr DP-T.17 oraz GDDKiA z dnia 7 lipca 2005r. 

Osoby wymienione powyżej powinny posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane, (zgodnie z wymogami ustawy Prawo budowlane (Dz. U. z 2017 r. poz. 1332 z późn. zm.) oraz aktualne zaświadczenie o wpisie na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego (zgodnie z ustawą z dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa – Dz. U. z 2016, poz. 1725). 
W przypadku uprawnień budowlanych wydanych po 1994 roku (tj. zgodnych z wymogami ustawy Prawo budowlane), wymagane będą uprawnienia bez ograniczeń, przy zachowaniu warunku doświadczenia. 
Osobami (Kandydatami) na stanowiska wymienione w powyższej tabeli mogą być również, zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane, osoby, których odpowiednie kwalifikacje zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych, w szczególności w przepisach ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016r. poz. 65). 

Uwaga: Wykonawca spełni warunek zdolności technicznej lub zawodowej, nie zależnie od ilości części, na które Wykonawca składa ofertę. 
1.3. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę w przypadku spełnienia wobec niego przesłanek określonych w art. 24 ust. 1 pkt 12 – 23 oraz art. 24 ust. 5 pkt 1, 2 i 4ustawy Pzp. 
1.4. Opis sposobu przygotowania ofert 
1.4.1. Oferta musi być sporządzona w języku polskim w formie pisemnej pod rygorem nieważności. 
1.4.2. Do oferty należy załączyć aktualne na dzień składania ofert: 
1.4.3. Do oferty należy załączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz oświadczenie Wykonawcy, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12 – 23 i ust. 5 pkt 1, 2 i 4 ustawy Pzp – załącznik nr 1. 
1.4.4. Formularz cenowy - załącznik nr 5a/część I, załącznik nr 5b/część II, załącznik nr 5c/część III, załącznik nr 5d/część IV. 
1.4.5. Oferta wraz z załącznikami musi być podpisana przez Wykonawcę. Zamawiający wymaga, aby ofertę podpisano zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub ewidencji działalności gospodarczej. Jeżeli osoba/osoby podpisująca ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa, to pełnomocnictwo to musi obejmować uprawnienie do podpisania oferty. Pełnomocnictwo musi zostać złożone wraz z ofertą w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii. Do pełnomocnictwa należy załączyć dokumenty potwierdzające, że osoba udzielająca pełnomocnictwa była upoważniona do reprezentowania Wykonawcy w dacie udzielania pełnomocnictwa (co można wykazać w szczególności przez załączenie odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego). 
2.Zasady składania oferty przez podmioty występujące wspólnie: 
2.1.Wymagane oświadczenia wskazane w pkt 8.3. SIWZ powinny być złożone przez każdego Wykonawcę wspólnie ubiegającego się o zamówienie. Oświadczenia te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 
2.2.Wykonawcy składający ofertę wspólną zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu oraz do zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Dokument (lub dokumenty) zawierający ustanowienie pełnomocnika musi zawierać w szczególności: wskazanie postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wskazanie ustanowionego pełnomocnika i zakres jego umocowania. Dokument (lub dokumenty) zawierający ustanowienie pełnomocnika musi być podpisany w imieniu wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli, wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji Wykonawców. Ustanowienie przedmiotowego pełnomocnika może zostać zawarte w umowie o współdziałaniu złożonej wraz z ofertą. Dokument (lub dokumenty) zawierający ustanowienie pełnomocnika musi zostać złożony wraz z ofertą w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. 
2.3.Do dokumentu (lub dokumentów) zawierającego ustanowienie pełnomocnika należy załączyć dokumenty potwierdzające, że osoba udzielająca pełnomocnictwa była upoważniona do reprezentowania Wykonawców w dacie udzielania pełnomocnictwa (co można wykazać w szczególności przez załączenie odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego . 
2.4.Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem. 
2.4.1. Wypełniając formularz oferty, jak również inne dokumenty, powołując się na Wykonawcę, w miejscu np. nazwa i adres Wykonawcy, należy wpisać dane dotyczące Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, a nie pełnomocnika tych Wykonawców. 
2.5.Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, o których mowa w pkt 10 SIWZ, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach (załącznik 1), o których mowa w pkt 8.3.1.SIWZ. 
2.6.Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp przekazuje Zamawiającemu oświadczenie (w oryginale) o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej, wykonawca powinien przedstawić, pod rygorem wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 
Wymagane oświadczenie, o którym mowa w zdaniu pierwszym powinno być złożone przez każdego Wykonawcę wspólnie ubiegającego się o zamówienie w odniesieniu do wykonawców, którzy złożyli odrębne oferty – załącznik nr 4. 
Wykonawca jest uprawniony złożyć wraz z ofertą oświadczenie (w oryginale) o braku przynależności do grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, jeżeli Wykonawca nie jest członkiem żadnej grupy kapitałowej. 
Wykonawca jest zobowiązany złożyć oświadczenie o braku przynależności do grupy kapitałowej zgodnie z prawdą, po ustaleniu z należytą starannością, że nie zachodzą w jego przypadku powiązania tworzące grupę kapitałową, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów oraz ze świadomością, że składanie nieprawdziwych oświadczeń służących uzyskaniu zamówienia publicznego podlega odpowiedzialności karnej. W takim przypadku, Wykonawca może nie składać oświadczenia o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, na podstawie i w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 11 ustawy Pzp, tj. w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji z otwarcia ofert. Zamawiający nie będzie również w takiej sytuacji wzywał Wykonawcy do uzupełnienia oświadczenia o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. 
2a.Procedura odwrócona 
Zamawiający w niniejszym postępowaniu najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Jeżeli Wykonawca, o którym mowa w zdaniu pierwszym, uchyla się od zawarcia umowy lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zamawiający może zbadać, czy nie podlega wykluczeniu oraz czy spełnia warunki udziału w postępowaniu wykonawca, który złożył ofertę najwyżej oceniona spośród pozostałych ofert. 
3.Wykaz oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia 
3.1.Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów, które potwierdzają okoliczności spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia tj.: 
3.1.1.W celu potwierdzenia spełniania warunku o którym mowa w pkt 7.2.1.1. SIWZ - dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem niniejszego zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego (zawierających potwierdzenie zapłaty ubezpieczenia). 
3.1.2. W celu potwierdzenia spełniania warunku, o którym mowa w pkt 7.2.2.1. SIWZ - wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane - załącznik nr 2 („Doświadczenie Wykonawcy”). 
Do powyższego wykazu powinny być dołączone dowody określające, czy wymienione w wykazie usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń ciągłych lub okresowych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 
3.1.3. W celu potwierdzenia spełniania warunku o którym mowa w pkt 7.2.2.2. SIWZ - wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - załącznik nr 3 („Wykaz osób”). 
3.1.4. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp – odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji. 

3.2. UWAGA: Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w pkt 3.1., jeżeli: 
3.2.1. Wykonawca wskaże dostępność oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt 9.1. w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 570). W takim przypadku Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 
Dotyczy to w szczególności informacji odpowiadającej odpisowi aktualnemu Rejestru Przedsiębiorców pobieranej na podstawie art. 4 ust. 4aa ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 700) oraz wydruków z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej zgodnie z art. 38 ust. 4 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej z dnia 2 lipca 2004 r. (Dz.U. z 2017 r., poz. 2168). 
3.2.2. Wykonawca wskaże oświadczenia lub dokumenty, o których mowa w pkt 9.1., które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczenia lub dokumenty przechowywane przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp. W takim przypadku Zamawiający w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 
3.3. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów wymienionych w pkt 3.1.1. może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie warunków opisanych w pkt 7.2.1.SIWZ. 
3.4. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 3.1.4. - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 
3.4.1. Dokumenty, o których mowa w pkt. 3.4., powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 
3.5. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 9.4. zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Zapisy pkt 3.4.1. stosuje się. 

4. Powoływanie się na zasoby innych podmiotów 
4.1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 
4.2. Wykonawca, który polega na zasobach innych podmiotów oraz którego oferta zostanie oceniona najwyżej, powinien przedłożyć w odniesieniu do tych podmiotów te same dokumenty, na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia, które jest zobowiązany złożyć wykonawca, jak również te same dokumenty dot. potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, które wykonawca wykazuje z powołaniem się na zasoby tego podmiotu. 
4.3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie (oryginał) tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zobowiązanie, o którym mowa powyżej przedstawia Wykonawca, którego oferta zostanie oceniona najwyżej. 
4.4. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i ust. 5 pkt 1, 2 i 4 ustawy Pzp. 
4.5. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 
4.6. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda dokumentów określających w szczególności: 
4.6.1. zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, 
4.6.2. sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, 
4.6.3. zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia, 
4.6.4. czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 
4.7. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 
4.8. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w pkt 10.1., nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: 
1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 
2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w pkt 10.1. 

5.Zmiany Umowy 
1.Zgodnie z art. 144 ustawy Pzp Zamawiający przewiduje zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy dotyczące terminu i wartości realizacji zamówienia w przypadku zaistnienia następujących okoliczności: 
1) w razie konieczności podjęcia działań zmierzających do ograniczenia skutków zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, szczególnie zagrażające bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi. 
2) ograniczenia środków budżetowych przeznaczonych na realizację zamówienia. 
3)Zaistnienie nieprzewidzianych sytuacji, takich jak kolizje komunikacyjne powodujące zniszczenia, uszkodzenia, wymagające naprawy lub wstrzymania świadczenia usług ze względu na akcję ratowniczą, wpływające na zmianę terminu realizacji zamówienia; 
4) Wystąpienie nieprzewidzianych zjawisk atmosferycznych, takich jak np. wichury, ulewy, śnieżyce, lub konieczność wstrzymania wykonywania prac; 
5)Podjęcie decyzji przez władze Miasta Stołecznego Warszawy o wykonaniu remontu lub przebudowy infrastruktury technicznej miasta, skutkującej koniecznością wstrzymania wykonywania realizacji Przedmiotu umowy; 
– odpowiednio do tego jaki wpływ na te zmiany będą miały wyżej wymienione przypadki. 
2.Warunkiem wprowadzenia zmian zawartej umowy jest sporządzenie podpisanego przez Strony Protokołu zmiany umowy określającego przyczyny zmiany oraz potwierdzającego wystąpienie (odpowiednio) co najmniej jednej z okoliczności wymienionych w niniejszym ustępie. Protokół zmiany umowy będzie załącznikiem do aneksu, o którym mowa w § 16 ust. 1 niniejszej umowy. 
3. Zmiany umowy mogą być dokonane również w przypadku zaistnienie okoliczności wskazanych w art. 144 ust. 1 pkt 2-6 ustawy Pzp. 





 
IV Kryteria oceny ofert i informacje administracyjne
Kryteria oceny ofert
Cena 60 %
termin realizacji zamówienia 40 %
Warunki uzyskania specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz dodatkowych wyjaśnień Formularz można odebrać do dnia 2018-07-23
Cena: 0,00 zł.
Miejsce dokonania opłaty: xxx
Adres internetowy, pod którym można pobrać siwz: zdm.waw.pl/zamowienia-publiczne
Termin i miejsce składania ofert Oferty należy składać do dnia 2018-07-23 godzina 10:00 
Miejsce: patrz wyżej (adres, na który należy przesyłać oferty)
Termin związania ofertą 30 dni od ostatecznego terminu składania ofert
Data, godzina i miejsce otwarcia ofert 2018-07-23, 11:00, Zarząd Dróg Miejskich Warszawa, ul. Chmielna 120 sala konferencyjna nr 1
V Inne informacje
Czy zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków UE? Nie
Data zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub przekazania do UOPWE 2018-07-11

Zapisz się do newslettera:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.