Dzisiaj jest: 17.5.2024, imieniny: Brunony, Sławomira, Wery

Urząd Miasta Bielsko-Biała

Dodano: 8 lat temu Czytane: 369

Przetarg pisemny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości

WYCIĄG Z OGŁOSZENIA
o przetargu pisemnym nieograniczonym na sprzedaż nieruchomości
położonej w Bielsku-Białej przy ul. Pankiewicza 11
zabudowanej budynkiem o funkcji usługowej,
wraz z oddaniem w wieczyste użytkowanie na okres 99 lat
parcel stanowiących własność Gminy Bielsko-Biała
 
Oznaczenie nieruchomości dz. 276, dz. 280
obj. Kw BB1B/00062649/0
obręb Bielsko Miasto
Łączna powierzchnia nieruchomości 200 m2
 
Cena wywoławcza nieruchomości wynosi (netto) 510.016,00 zł
w tym:
grunt 95.400,00 zł
budynek 414.616,00 zł

Wysokość wadium 50.000,00 zł
Do pierwszej opłaty z tytułu wieczystego użytkowania gruntu oraz opłat rocznych zostanie doliczony podatek VAT określony zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

Przetarg odbędzie się 8 kwietnia 2016r. o godz. 10.00 w sali nr 208 (II piętro) w gmachu Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej plac Ratuszowy 5.

Ogłoszenie zostało wywieszone na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej plac Ratuszowy 6 oraz zamieszczone zostało na stronie internetowej Urzędu Miejskiego

Szczegółowe informacje dotyczące przetargu można uzyskać w Urzędzie Miejskim w Bielsku-Białej plac Ratuszowy 6 – Biuro Obsługi Interesanta – parter, stanowisko nr 4 tel. 33-4971-806 lub w Wydziale Mienia Gminnego i Rolnictwa – plac Ratuszowy 5 tel. 33-4701-231.
 
 
OGŁOSZENIE
Prezydent Miasta Bielska-Białej
ogłasza przetarg pisemny nieograniczony na sprzedaż
nieruchomości położonej w Bielsku-Białej przy ul. Pankiewicza 11
zabudowanej budynkiem o funkcji usługowej
wraz z oddaniem w wieczyste użytkowanie na okres 99 lat
parcel stanowiących własność Gminy Bielsko-Biała
 
Oznaczenie nieruchomości dz. 276 i dz. 280 obj. Kw BB1B/00062649/0
obręb Bielsko Miasto
Łączna powierzchnia nieruchomości 200 m2
Przeznaczenie nieruchomości budynek usługowy
Cena wywoławcza nieruchomości wynosi (netto) 510.016,00 zł
w tym:
grunt 95.400,00 zł
budynek 414.616,00 zł
Wysokość wadium 50.000,00 zł
 
Do pierwszej opłaty z tytułu wieczystego użytkowania gruntu oraz opłat rocznych zostanie doliczony podatek VAT określony zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

Zgodnie z Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego Bielskiej Starówki przyjętym uchwałą Nr LIII/749/98 Rady Miejskiej w Bielsku-Białej przedmiotowa nieruchomość położona jest w jednostce ozn. symbolem: „B 3 U” – obiekt powiązany funkcjonalnie z budynkami Rynek 9 i 10, ogólne przeznaczenie - funkcja usługowa. 

Obiekt stanowi element zabytkowego układu urbanistycznego wpisanego do rejestru zabytków na podstawie decyzji Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z dnia 16.08.1976r. nr KL.IV.5340/1/76 pod poz. A-1/76 oraz objęty jest ochroną konserwatorską na podstawie Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego Bielskiej Starówki, uchwalonego Uchwałą Nr LIII/749/98 Rady Miejskiej w Bielsku-Białej z dnia 10 lutego 1998r. 

Nieruchomość nie jest indywidualnie wpisana do rejestru zabytków. 

Ustala się harmonogram przeprowadzenia remontu budynku w następujących terminach i zakresie:
  • remont dachu i elewacji – do 2,5 roku od dnia zawarcia umowy notarialnej
- pozostałe roboty remontowo-konserwatorskie – do 5 lat od dnia zawarcia umowy notarialnej. 

Przystąpienie do prac remontowo-konserwatorskich wymaga sporządzenia pełnej dokumentacji remontu konserwatorskiego i uzyskania stosownych pozwoleń.
Budynek usytuowany na nieruchomości to kamienica mieszczańska wybudowana w XIX wieku. Budynek posiada cztery kondygnacje naziemne oraz kondygnację podziemną. Powierzchnia użytkowa budynku wynosi 441,23 m2.
Wejście do budynku znajduje się od ul. Pankiewicza na poziomie piwnic. Część klatki schodowej obsługującej ten budynek znajduje się w budynku Rynek 9 posadowionym na dz. 275 obręb Bielsko Miasto.
Nieruchomość jest wolna od obciążeń.
I przetarg pisemny nieograniczony przeprowadzono 3 grudnia 2015r. 

Pisemna oferta powinna zawierać:
  • imię, nazwisko i adres oferenta albo nazwę lub firmę oraz siedzibę, jeżeli oferentem jest osoba prawna lub inny podmiot,
  • datę sporządzenia oferty,
  • oświadczenie, że oferent zapoznał się z warunkami przetargu i przyjmuje te warunki bez zastrzeżeń,
  • oferowaną cenę i sposób jej zapłaty,
  • proponowany sposób realizacji dodatkowych warunków przetargu określonych w specyfikacji tj. koncepcję zagospodarowania i użytkowania budynku (program użytkowy) wraz z harmonogramem przeprowadzonych prac.
Do oferty należy dołączyć kopię dowodu wniesienia wadium.
 
1. Osoby zamierzające uczestniczyć w przetargu powinny złożyć ofertę w zamkniętej kopercie opatrzonej imieniem, nazwiskiem i adresem oferenta lub nazwą albo firmą oraz siedzibą jeżeli oferentem jest osoba prawna z określeniem nieruchomości - w terminie do 4 kwietnia 2016r. w sekretariacie Wydziału Mienia Gminnego i Rolnictwa Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej, plac Ratuszowy 5, pok. 202 (II piętro) od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Urzędu Miejskiego.
2. Otwarcie ofert nastąpi przy udziale oferentów w dniu 8 kwietnia 2016r. o godz. 10.00 w sali nr 208 (II piętro) w gmachu Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej plac Ratuszowy 5.
3. Nieruchomość można obejrzeć 1 marca 2016r. (wtorek) w godz. 10.00-11.00.
4. Wadium należy wpłacić nie później niż do dnia 4 kwietnia 2016r. przelewem na konto Urząd Miejski w Bielsku-Białej Wydział Finansowo-Księgowy 25 1240 4142 1111 0000 4822 9638 Pekao S.A. Oddział w Bielsku-Białej. Potwierdzeniem wpłaty wadium jest wpływ pieniędzy na konto Urzędu w wyżej podanym terminie.
5. Wadium zwraca się w terminie do 3 dni od daty przetargu, a wpłacone przez uczestnika, który przetarg wygrał zalicza się na poczet ceny nabycia nieruchomości. Wadium ulega przepadkowi w razie uchylenia się uczestnika, który przetarg wygrał, od zawarcia umowy notarialnej.
6. Opłaty roczne za użytkowanie wieczyste gruntu wynosić będą 6 % od ustalonej w drodze przetargu ceny gruntu, stosownie do uchwały Rady Miejskiej w Bielsku-Białej Nr XV/347/07 z dnia 18 września 2007r. z tym że za pierwszy rok użytkowania wieczystego należy wnieść pierwszą opłatę wynoszącą 25 % tej ceny.
Do w/w opłat zostanie doliczony podatek VAT określony zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Wysokość opłaty rocznej podlega aktualizacji nie częściej niż raz na 3 lata, jeżeli wartość nieruchomości ulegnie zmianie.
7. Opłaty roczne za użytkowanie wieczyste gruntu wnosi się przez cały okres użytkowania wieczystego, w terminie do dnia 31 marca każdego roku, z góry za dany rok bez wezwania. Od nieuiszczonych w terminie opłat naliczane będą ustawowe odsetki za zwłokę. Co do wskazanych obowiązków płatniczych nabywca zobowiązany jest do złożenia w akcie notarialnym oświadczenia o poddaniu się egzekucji z art. 777 § 1 pkt 4 Kodeksu postępowania cywilnego.
8. Zaoferowaną kwotę za budynek oraz pierwszą opłatę za użytkowanie wieczyste gruntu należy uiścić w całości przed zawarciem umowy sprzedaży nieruchomości i oddania gruntu w użytkowanie wieczyste.
9. W przypadku niedotrzymania terminów remontu budynku gmina może zgodnie z art. 63 ust. 2 i 3 ustawy o gospodarce nieruchomościami ustalić dodatkowe opłaty.
10. W przypadku niedotrzymania terminów remontu budynku oraz w razie użytkowania nieruchomości w sposób oczywiście sprzeczny z jej przeznaczeniem zbywcy przysługuje prawo żądania rozwiązania umowy użytkowania wieczystego przed upływem ustalonego okresu stosownie do art. 240 Kodeksu cywilnego.
11. W przypadku rozwiązania umowy użytkowania wieczystego z przyczyn leżących po stronie nabywcy gmina zobowiązana będzie do zwrotu jedynie kwoty faktycznie poniesionej z tytułu nabycia budynku oraz udokumentowanych nakładów koniecznych, poczynionych przez nabywcę na nieruchomość, zgodnych ze sporządzoną i zatwierdzoną dokumentacją remontu konserwatorskiego.
12. Gmina zastrzega sobie prawo odkupu, stosownie do art. 593 Kodeksu cywilnego, które podlega ujawnieniu w księdze wieczystej urządzonej dla przedmiotowej nieruchomości.
13. Koszty zawarcia umowy notarialnej ponosi nabywca.
14. Z dodatkowymi warunkami przetargu ujętymi w specyfikacji można zapoznać się w Urzędzie Miejskim w Bielsku-Białej, plac Ratuszowy 6 (Biuro Obsługi Interesanta – parter, stanowisko nr 4, tel. 33-4971-806) lub 33-4701-231 oraz na stronie internetowej
15. Prezydent Miasta może odwołać ogłoszony przetarg z ważnych powodów.
16. Przetarg może zostać zamknięty bez wybrania którejkolwiek z ofert.

Zapisz się do newslettera:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.