Dzisiaj jest: 19.5.2024, imieniny: Celestyny, Iwony, Piotra

Usługa ograniczająca występowanie ptaków i innych zwierząt na terenie lotniska

Dodano: 6 lat temu Czytane: 532

Przetarg na usługi związane z ograniczeniem występowania ptaków i innych zwierząt na terenie lotniska

32 Baza Lotnictwa Taktycznego w Łasku 

Usługa ograniczająca występowanie ptaków i innych zwierząt na terenie lotniska



OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej 

Nie


Nazwa projektu lub programu 

O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych 

Nie


Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %) 


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający 

Nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania 

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania: 
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających 

Nie


Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej 

Nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych: 
Informacje dodatkowe: 

I. 1) NAZWA I ADRES: 32 Baza Lotnictwa Taktycznego w Łasku, krajowy numer identyfikacyjny73009757200000, ul. Gucin  58 A , 98-113   Buczek, woj. łódzkie, państwo Polska, tel. 261 554 591, e-mail 32bltprz@ron.mil.pl, faks 261 554 709. 
Adres strony internetowej (URL): www.32blot.wp.mil.pl 
Adres profilu nabywcy: 
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny (proszę określić): 
Skarb Państwa - Jednostka Wojskowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających): 

I.4) KOMUNIKACJA: 
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)

Nie 


Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Nie 
www.32blot.wp.mil.pl


Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem

Nie 


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać: 
Elektronicznie

Nie 
adres 

 

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: 
Nie 
Inny sposób: 

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: 
Tak 
Inny sposób: 
Oferty należy przesłać na adres zamawiającego podany w punkcie 1.1.1. SIWZ lub składać osobiście (również przesyłki kurierskie) w siedzibie zamawiającego podany w pkt. 1.1.2. SIWZ, biuro przepustek. Adres: 32 Baza Lotnictwa Taktycznego w Łasku, ul. 9 Maja 95, 98-100 Łask (dla wysyłek za pośrednictwem Poczty Polskiej) lub Gucin 58a, 98-113 Buczek (adres dla przesyłek kurierskich i doręczeń osobistych) 
Adres: 


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

Nie 
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL) 

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa ograniczająca występowanie ptaków i innych zwierząt na terenie lotniska 
Numer referencyjny: 13/PN/2018 
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny 

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi 
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych 
Zamówienie podzielone jest na części: 

Nie 
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do: 
 

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części: 

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy: 



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług polegających na zapobieganiu zagrożeniom w operacjach lotniczych ze strony ptactwa oraz dzikiej zwierzyny za pomocą dostępnych metod kompleksowego zarzadzania przyrodą oraz odstraszania zwierząt i ptactwa na terenie lotniska 32 Bazy Lotnictwa Taktycznego w Łasku - Teodorach w celu poprawy bezpieczeństwa lotów. 2. Ograniczanie występowania ptaków/zwierząt realizowane będzie w oparciu o następujące metody: 2.1. metoda z zastosowaniem przynajmniej dwóch psów, w tym przynajmniej jednego rasy Border Collie lub 3-4 psów innych ras odpowiednio wyszkolonych do pracy na lotniskach; 2.2. metoda pirotechniczna (pistolet hukowy z racami świetlnymi/ dźwiękowymi); 2.3. metoda biosoniczna (głosy, dźwięki płoszące ptaki) z wykorzystaniem montowanego na samochodzie lub przenośnego megafonu; 2.4. metoda sokolnicza z zastosowaniem ptaków łowczych nakierowana na gatunki ptaków, których odstraszanie metodą sokolniczą jest efektywne; 2.5. optymalnie do pracy na lotnisku Wykonawca będzie wykorzystywał następujące gatunki ptaków: Raróg Falco cherrug, Raróg górski Falco biarmicus, Sokół wędrowny Falco peregrinus, Jastrząb Accipiter gentilis, Myszołowiec Parabuteo unicinctus lub inne gatunki, których wykorzystanie zostanie wskazane jako zasadne na lotnisku oraz uzgodnione z Zamawiającym. 2.6. Wykonawca nie będzie przetrzymywał i wykorzystywał do pracy na lotnisku żadnych gatunków sów Strigiformes oraz pustułki Falco tinnunculus. Przetrzymywanie oraz wykorzystanie do pracy na lotnisku orła przedniego Aquila chrysaeetos wymagać będzie dodatkowych uzgodnień w ramach Programu Ograniczania Zagrożeń Środowiskowych w lotnictwie SZ RP, przeprowadzonych po rozpoczęciu pracy przez Wykonawcę. 3. Wymagania szczegółowe związane z przedmiotem zamówienia: 3.1. dostosowanie czasu pracy do aktywności lotniczej z uwzględnieniem możliwości pracy w dni wolne od pracy. Harmonogram pracy obejmuje minimum 8 godzin pracy dziennie (w miesiącach od marca do października) oraz minimum 4 godziny dziennie (w miesiącach od listopada do lutego), dodatkowe ustalenia będą przeprowadzone zgodnie z potrzebami Zamawiającego; 3.2. sprawowanie codziennego (każdego dnia roboczego) ciągłego monitoringu lotniska (z użyciem lornetki) pod względem aktywności ptaków i innych zwierząt, przede wszystkim gatunków ptaków przebywających, przelatujących w rejonie płyty lotniska oraz w rejonie podejść do ok. 2 km od progów drogi startowej; 3.3. w codziennej pracy na lotnisku Wykonawca będzie wykorzystywał odpowiednio zmodyfikowany samochód (pojazd Wykonawcy) do przewożenia ptaków łowczych i psów, w celu szybkiego i sprawnego poruszania się po lotnisku; 3.4. płoszenie ptaków/zwierząt stwarzających zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu lotniczego będzie rozpoczynać się od wczesnych godzin porannych, odpowiednio do pór roku, przynajmniej na 2 godziny przed rozpoczęciem lotów i trwać do czasu zakończenia operacji lotniczych w danym dniu lub do zmroku (jeżeli operacje lotnicze kończą się po zmroku); 3.5. w przypadku braku szkolenia lotniczego godziny pracy należy każdorazowo ustalić z komórką Infrastruktury. 3.6. usługa płoszenia ptaków/zwierząt musi obejmować zabezpieczenie wszystkich operacji lotniczych, prowadzonych w dni robocze i dni wolne od pracy oraz dni bez lotów; 3.7. pełnienie dyżuru w czasie lotów, monitorowanie sytuacji pod względem zagrożeń ze strony ptaków/zwierząt w ścisłej współpracy ze służbami lotniskowymi; 3.8. współpraca ze służbami lotniskowymi w zakresie rozmieszczenia urządzeń pirotechnicznych (armatki hukowe) oraz systemu biosonicznego, będących na wyposażeniu lotniska; 3.9. monitorowanie występowania i płoszenia ptaków z lotniska każdego dnia w okresie prac związanych z koszeniem traw; 3.10. współpraca ze służbami lotniskowymi i specjalistami w zakresie realizacji Programu Ograniczania Zagrożeń Środowiskowych w lotnictwie Sił Zbrojnych RP; 3.11. zabezpieczenie we własnym zakresie miejsca przetrzymywania psów lub/i ptaków sokolniczych; 3.12. rzetelnie prowadzony monitoring ptaków na lotnisku musi uwzględniać podanie sumarycznej liczby osobników, jak i liczebności największego obserwowanego stada oraz przygotowanie sprawozdawania z powyższego; 3.13. notowanie wszystkich przypadków pojawienia się zwierząt, które mogą stwarzać zagrożenie dla ruchu lotniczego (np. śladów przebywania dzików, saren); 3.14. przekazanie do Sekcji Ochrony Środowiska oraz do oficera pionu Bezpieczeństwa Lotów raz w tygodniu wyników liczenia ptaków/zwierząt w formie elektronicznej za pomocą arkusza kalkulacyjnego Excel, jako jednej z podstawowych form rozliczania się z wykonywanych obowiązków; 3.15. przygotowywanie dla każdego miesiąca graficznej formy występowania najważniejszych gatunków ptaków na lotnisku w oparciu o podział lotniska na odpowiednie sektory zgodnie z dokumentacją przedstawioną przez odpowiednie służby lotniskowe i przekazanie informacji do Sekcji Ochrony Środowiska i pionu BL; 3.16. prowadzenie karty pracy z potwierdzeniem swojego stawiennictwa przez Dyżurnego Utrzymania Lotniska (DUL) oraz zatwierdzonej przez Szefa Infrastruktury. Rozkład godzin pracy w ciągu dnia uzależniony będzie od potrzeb Zamawiającego, harmonogramu lotów, prowadzonych na lotnisku prac agrotechnicznych i aktywności ptaków/zwierząt; 3.17. Wykonawca zobowiązuje się do przepracowania w danym miesiącu tyle godzin ile będzie wymagał proces szkolenia lotniczego w czasie uzależnionym od wykonywania operacji lotniczych lub ile będzie niezbędnych do ograniczenia populacji na terenie lotniska, także kiedy szkolenie nie będzie realizowane i w uzgodnieniu z kontrolerem lotniska - krl TWR/ Dowódcą kompanii obsługi lotnisk/ Szefem Infrastruktury, jednak nie więcej niż 1700 godzin w roku 2018 i 1 900 godzin w roku 2019; 3.18. inwentaryzacja miejsc hodowli ptaków (głównie gołębi) w promieniu do 3 km od granic lotniska i dostarczenie tej informacji (mapy) do Szefa Infrastruktury/Pionu Bezpieczeństwa Lotów (raz na kwartał); 3.19. przygotowywanie informacji dotyczącej występowania ptaków i ich przewidywanej aktywności (migracja ptaków) oraz możliwych zagrożeń związanych z występowaniem ptaków/zwierząt we współpracy i na wniosek służb lotniskowych; 3.20. przeprowadzenie 2 razy w roku inwentaryzacji zwierzyny łownej na lotnisku w formie pisemnej dla Sekcji Ochrony Środowiska; 3.21. branie czynnego udziału w wypracowaniu skutecznych metod ograniczania obecności ptaków/zwierząt, w tym udział w spotkaniach ZBL; 3.22. utrzymywanie, w czasie obecności na lotnisku, stałej łączności radiowej z kontrolerem lotniska (wieża kontroli lotów - radiotelefon do pobrania w pokoju nr 315 w budynku Wojskowego Portu Lotniczego), z wyjątkiem wyłączeń lotniska; 3.23. interweniowanie (w zakresie płoszenia ptaków i zwierząt) na sygnał kontrolera lotniska, Dowódcy kompanii obsługi lotnisk lub komórki Infrastruktury; 3.24. w dni robocze, w których występować będą przerwy w wykonywaniu lotów (np. dni techniczne, dni bez lotów, dni szkoleniowe i inne - w czasie których nie są planowane loty) zakres wykonywania usługi ustalany będzie z Dowódcą kompanii obsługi lotnisk/Pionem Bezpieczeństwa Lotów lub komórką Infrastruktury; 3.25. w przypadku wykonywania lotów lub innych operacji lotniczych w dni świąteczne lub wolne od pracy, Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania usługi, pod warunkiem, że Zamawiający poinformował Wykonawcę o takiej potrzebie z minimum 1-dniowym (jednodniowym) wyprzedzeniem. Za wykonywanie usługi w dni świąteczne lub wolne od pracy Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie (wypracowane w dni wolne godziny wliczają się w limit godzin uzgodniony na rok); 3.26. umożliwianie kontroli rodzaju metod używanych do realizacji przedmiotu zamówienia; 3.27. zapoznanie się i przestrzeganie zasad określonych w Instrukcji Operacyjnej Lotniska dotyczącej poruszania się po lotnisku; 3.28. przeprowadzanie identyfikacji ptaków/zwierząt, szczątków ptaków/zwierząt w celu prawidłowego oszacowania, analizowania zagrożenia kolizjami z ptakami i innymi zwierzętami oraz opracowania efektywnego Programu Kontroli Środowiska; 3.29. przechowywanie szczątków martwych ptaków/zwierząt w warunkach chłodniczych w celu ich identyfikacji. Szczątki dostarczane i odbierane będą przez Grupę Odstraszania Ptaków lub Pion Bezpieczeństwa Lotów. 4. Wykonawca zobowiązany jest do: 4.1. stosowania poszczególnych metod płoszenia ptaków/zwierząt zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym dotyczącymi ochrony środowiska; 4.2. posiadania na lotnisku od 4 do 8 ptaków łowczych zdolnych do pracy oraz od 2 do 4 psów wykorzystywanych jednocześnie do odpowiedniego zabezpieczenia lotniska zgodnie z punktami 2.1. oraz 2.4. 4.3. posiadania i ciągłego wykorzystywania samochodu do pracy na lotnisku, dostosowanego do przewożenia ptaków łowczych i psa/psów; 4.4. posiadania umiejętności rozpoznawania gatunków ptaków regularnie występujących na obszarze Polski (ok. 50 gatunków); 4.5. posiadania i swobodnego posługiwania się środkami optycznymi potrzebnymi do identyfikacji ptaków (lornetka lub/i luneta); 4.6. posiadania i swobodnego posługiwania się kluczem terenowym do identyfikacji ptaków (np. Ptaki. Przewodnik Collinsa); 4.7. ścisłej współpracy ze służbami lotniskowymi (Oficer Bezpieczeństwa Lotów, wieża kontroli lotów, Sekcja Ochrony Środowiska) oraz innymi instytucjami/specjalistami zaangażowanymi w ograniczanie zagrożeń środowiskowych na lotniskach lotnictwa państwowego; 4.8. udziału w nieodpłatnych szkoleniach dotyczących zagrożeń związanych z ryzykiem kolizji statków powietrznych z ptakami, organizowanych w ramach Programu Ograniczania Zagrożeń Środowiskowych w lotnictwie Sił Zbrojnych RP; 4.9. samodzielnego pogłębiania wiedzy w oparciu o ukazujące się w języku polskim publikacje dotyczące występowania, biologii ptaków, ograniczania zagrożeń środowiskowych w lotnictwie. 5. Do obowiązków Wykonawcy należy także: 5.1. posiadanie odpowiednich zezwoleń i innych dokumentów (np. dotyczących szkoleń) związanych z posiadaniem i wykorzystaniem psa oraz ptaków sokolniczych; 5.2. stosowanie poszczególnych metod płoszenia ptaków/zwierząt zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym dotyczącymi ochrony środowiska; 5.3. przedstawienie i uzasadnienie proponowanej liczby wykorzystywanych ptaków sokolniczych i psa potrzebnych do odpowiedniego zabezpieczenia lotniska zgodnie z przedstawionymi metodami; 5.4. posiadanie umiejętności rozpoznawania gatunków ptaków występujących na obszarze Polski; 5.5. posiadanie i swobodne posługiwanie się środkami optycznymi potrzebnymi do identyfikacji ptaków (lornetka lub/i luneta); 5.6. posiadanie i swobodne posługiwanie się kluczem terenowym do identyfikacji ptaków (np. Ptaki. Przewodnik Collinsa); 5.7. ścisła współpraca ze służbami lotniskowymi (Oficer Bezpieczeństwa Lotów, wieża kontroli lotów, Sekcja Ochrony Środowiska) oraz innymi instytucjami/specjalistami zaangażowanymi w ograniczanie zagrożeń środowiskowych na lotniskach lotnictwa państwowego; 5.8. udział w nieodpłatnych szkoleniach dotyczących zagrożeń związanych z ryzykiem kolizji statków powietrznych z ptakami, organizowanych w ramach Programu Ograniczania Zagrożeń Środowiskowych w lotnictwie Sił Zbrojnych RP; 5.9. samodzielne pogłębianie wiedzy w oparciu o ukazujące się w języku polskim publikacje dotyczące występowania, biologii ptaków, ograniczania zagrożeń środowiskowych w lotnictwie. 6. Wykonawca zobowiązuje się do przepracowania w danym miesiącu tyle godzin ile będzie wymagał proces szkolenia lotniczego w czasie uzależnionym od wykonywania operacji lotniczych lub ile będzie niezbędnych do ograniczenia populacji na terenie lotniska, także kiedy szkolenie nie będzie realizowane i w uzgodnieniu z kontrolerem lotniska - krl TWR/ Dowódcą kompanii obsługi lotnisk, jednak nie więcej niż 1 700 godzin w roku 2018 i 1 900 godzin w roku 2019; 7. Wykonawca nie będzie miał obowiązku wykonywania usługi zgodnej z przedmiotem umowy w przypadku bardzo złych warunków atmosferycznych zagrażających życiu i zdrowiu (np. huraganowe wiatry, temperatury poniżej -30°C, silne burze z wyładowaniami elektrycznymi), każdorazowo potwierdzonych przez właściwą służbę meteorologiczną jednostki wojskowej. 8. W okresie trwania zamówienia, Zamawiający zobowiązuje się do zapewnienia: 8.1. wjazdu i wyjazdu własnym pojazdem, a także poruszania się po lotnisku (po złożeniu przez Wykonawcę wniosku o wydanie przepustki osobowej i samochodowej); 8.2. wejścia na obiekty specjalne na lotnisku w celu szybkiego odnalezienia ptaków zaginionych (w obecności uprawnionego personelu) 

II.5) Główny kod CPV: 77.60.00.00 -Usługi myśliwskie
Dodatkowe kody CPV: 


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)
Wartość bez VAT: 
Waluta: 


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie 
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: 
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów: 
miesiącach:    lub dniach: 
lub 
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 
Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia
2018-01-02 2019-12-31

II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU 

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów 
Określenie warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, iż: 1. posiada zezwolenie na łowienie zwierzyny przy użyciu ptaka łowczego - wydane przez Ministra Środowiska; 2. posiada uprawnienia sokolnicze zgodnie z ustawą z dnia 13.10.1995 r. Prawo Łowieckie (Dz.U.2017.1295 z póź. zm.) - kurs sokolniczy, zdany egzamin sokolniczy w Polskim Związku Łowieckim; 3. posiada dokument stwierdzający zarejestrowanie ptaków, przewidzianych do wykonania przedmiotu zamówienia, we właściwym terytorialnie Starostwie Powiatowym; 4. posiada metrykę urodzenia oraz rodowód psa/psów 
Informacje dodatkowe 
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna 
Określenie warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie 
Informacje dodatkowe 
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa 
Określenie warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, iż: 1. w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności gospodarczej przez Wykonawcę jest krótszy - w tym okresie należycie wykonał lub wykonuje minimum jedną usługę polegającą na płoszeniu ptactwa metodą sokolniczą na lotniskach, o wartości nie mniejszej niż 50 000,00 zł. wykonywanej przez okres minimum 6 m-cy, z załączeniem dokumentu potwierdzającego, że ta usługa została wykonana lub jest wykonywana należycie; 2. dysponuje narzędziami niezbędnymi do realizacji zamówienia w postaci: 2.1. ptactwo drapieżne, nie mniej niż 4 sztuk posiadające świadectwa zwalniające z zakazów zgodnie z rozporządzeniem Rady (WE) nr 338/97 z dnia 9 grudnia 1996 r. w sprawie ochrony gatunków dzikiej fauny i flory w drodze regulacji handlu nimi, zaliczonych do płazów, gadów, ptaków lub ssaków (świadectwo CITES) oraz zgodnie z art. 64 ustawy o ochronie przyrody, zarejestrowanych w starostwie powiatowym właściwym dla miejsca jego utrzymywania; 2.2. minimum 2 psy różnych ras, (zasada kryterium posiadania psów opisana w pkt 13.3. SIWZ) z metryką urodzenia oraz rodowodem; 2.3. pistolet hukowy; 2.4. dźwiękowy odstraszasz ptaków; 3. dysponuje odpowiednią ilością osób (zapewniającą ciągłość realizacji usługi pomimo urlopów czy absencji chorobowych) zdolną do wykonania zamówienia, posiadającą: 3.1. członkostwo w Polskim Związku Łowieckim; 3.2. aktualnej książeczki Polskiego Związku Łowieckiego; 3.3. zezwolenia na łowienie zwierzyny przy użyciu ptaka łowczego - wydanego przez Ministra Środowiska; niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami 3.4. uprawnienia sokolnicze zgodnie z ustawą z dnia 13.10.1995 r. Prawo Łowieckie (Dz.U.2017.1295 z zm.) - kurs sokolniczy, zdany egzamin sokolniczy w Polskim Związku Łowieckim. 4. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację przedmiotu zamówienia 
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: 
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA 

III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp 
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp) 


Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp) 


III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI 

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu 
Tak 
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji 
Nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP: 

1.Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność rolną, odpis z rejestru REGON; 2.Wykonawca, w terminie 3 dni od zmieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, przekaże zmawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożonym oświadczeniem, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia - wg załącznika nr 3 do SIWZ

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP 

III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU: 
1.zezwolenie na łowienie zwierzyny przy użyciu ptaka łowczego - wydane przez Ministra Środowiska; 2.zezwolenie na łowienie zwierzyny przy użyciu ptaka łowczego - wydane przez Ministra Środowiska; 3.uprawnienia sokolnicze zgodnie z ustawą z dnia 13.10.1995 r. Prawo Łowieckie (Dz.U.2017.1295 z póź. zm.) - kurs sokolniczy, zdany egzamin sokolniczy w Polskim Związku Łowieckim; 4.dokument stwierdzający zarejestrowanie ptaków, przewidzianych do wykonania przedmiotu zamówienia, we właściwym terytorialnie Starostwie Powiatowym; 5.metrykę urodzenia oraz rodowód psa/psów 6.wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu (wg załącznika nr 7 do SIWZ); 7.wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. (wg załącznika nr 8 do SIWZ); 8.wykaz narzędzi, (...) dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami (wg załącznika nr 9 do SIWZ) 
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI: 

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP 

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki: 1. formularz ofertowy wypełniony i podpisany przez wykonawcę z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 1 do SIWZ; 2. oświadczenie z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 2 do SIWZ stanowiące wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu; 3. zobowiązanie podmiotu trzeciego - załącznik nr 5 do SIWZ; 4. zobowiązanie podwykonawcy - załącznik nr 6 do SIWZ; 5. wykaz usług - załącznik nr 7 do SIWZ; 6. potwierdzenie wpłaty wadium; 7. pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów. Treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określić zakres umocowania. Pełnomocnictwo musi być złożone w oryginale albo w formie kopii poświadczonej notarialnie; 8. oraz załączniki i dokumenty wymienione poniżej w treści pkt. 6 niniejszej specyfikacji

SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) OPIS 
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony 
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:

Tak 
Informacja na temat wadium 
1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 3 700,00 PLN. 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Dopuszcza się złożenie wadium w różnej formie prawnej, wedle zasad podanych w ustawie Pzp (art. 45 ust. 6). 3. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu powyższą kwotę należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Jednostki Wojskowej 1158 nr 38 1010 1371 0024 1113 9120 1000 z adnotacją: "Wadium nr sprawy 13/PN/2018". Nr NIP ...... (podać nr NIP Wykonawcy). 4. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert tj. do 06.12.2017 r. do godz. 1100. 5. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium, zostanie odrzucona. 6. Jeżeli wadium zostanie wpłacone z konta nie będącego własnością wykonawcy w ofercie należy wskazać konto do zwrotu wadium


IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie 
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek: 


IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie 
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: 
Nie 
Informacje dodatkowe: 


IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

Nie 
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej 

Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej: 


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu 
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców   
Przewidywana minimalna liczba wykonawców 
Maksymalna liczba wykonawców   
Kryteria selekcji wykonawców: 


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa będzie zawarta: 

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej: 

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej: 

Informacje dodatkowe: 

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów: 

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: 

Informacje dodatkowe: 

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych: 

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów: 


IV.1.8) Aukcja elektroniczna 
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie 
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona: 

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: 
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia: 

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia: 
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń: 
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania: 

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: 
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej: 


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT 
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: 
IV.2.2) Kryteria 
Kryteria Znaczenie
Cena 60,00
Kryterium jakościowe - ilość ptaków drapieżnych 20,00
Kryterium jakościowe - ilość psów 20,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony) 
Nie 
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne 
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem 
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty: 

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji 
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: 
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów): 

Informacje dodatkowe 

IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego 
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu: 

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody: 

Wstępny harmonogram postępowania: 

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: 
Należy podać informacje na temat etapów dialogu: 

Informacje dodatkowe: 

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego 
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty: 

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia: 

Informacje dodatkowe: 

IV.4) Licytacja elektroniczna 
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna: 

Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej: 

Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych: 

Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień: 

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania: 

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:

Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej: 
Data: godzina: 
Termin otwarcia licytacji elektronicznej: 

Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej: 

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy: 

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 

Informacje dodatkowe: 

IV.5) ZMIANA UMOWY 
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Nie 
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian: 

IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE 

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy): 

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym 

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: 
Data: 2017-12-06, godzina: 12:00, 
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): 
Nie 
Wskazać powody: 

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu 

IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert) 
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: 
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane 
IV.6.6) Informacje dodatkowe: 

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

 



 

Zapisz się do newslettera:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.